Onkos tämä jo ollut täällä? Aika hurjia vastauksia...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"öhöm"
Jaa, vuodesta toiseen yhdyntä pimeessä peiton alla? Kuka siitä nauttii.. Meillä lätisee ja loiskuu :D ja lapsen huoneen ja makkarin ovi visusti kiinni, joskus ihan lukkoon ku riettaaks ruvetaan.
 
"vieras"
Itse ymmärrän (ja meilläkin harrastettu) että seksiä voi olla samassa huoneessa, jossa vauva nukkuu OMASSA sängyssään. Ei missään nimessä samassa sängyssä. Ja nimenomaan tarkoitan tässä VAUVAA, korkeintaan 1-vuotiasta, ja vaikka heräisikin kesken hommien, ei ymmärrä näkemäänsä. Mutta kun lapsi kasvaa, en halua että samassa huoneessa touhutaan enää, eikä varsinkaan jos lapsi on jo 3 vuotias.
 
"hmmm"
Jos (kun) lapsi voi pamahtaa sinne makuuhuoneeseen kesken vanhempien puuhien, niin ihan samalla tavalla se nukkuva lapsi VOI herätä ja nähdä vanhemmat täysissä puuhissa.
No meillä on ollut seksiä kun vauva nukkuu pinnasängyssä samassa huoneessa. Kun vauva herää, hommat loppuu heti. En tajua miten asia eroaisi siitä että vauva on toisessa huoneessa. Vauva nuukuu makuullaan eikä osaa nousta ylös sängystä eikä näe makuullaan ollessan pinnasängystä meidän sänkyyn. Herätessään aina öhisee ensin unissaan ja on silloin vielä unessa ja meidän touhut loppuu siis siihen eli tuskin kuuleekaan mitään. Esikoinen 4v nukuuu omassa huoneessaan eikä huoneessa ole lukkoa eli "vaarallisempaa" olisi sekstata olohuoneessa jonne esikoinen saattaisi herätessään tulla. Meidän huoneen ovi on kiinni ja sinne esikoinen ei pääse. Meillä on pieni kylppäri eikä seksi siinä innosta, keittiöön taas näkee suoraan kadulta (eka kerros)..
 
[QUOTE="vieras";26816676]No kiva sulle, mutta LAPSEN EI KUMMINKAAN TARVITSE OSATA AJATELLA NÄIN. Jos tilanne on lapselle pelottava tai vastenmielinen, niin se saa sitä olla. Ja sitä se monien tutkimusten mukaan lapselle on.[/QUOTE]

Panee väkisinkin miettimään, että onko vanhempien seksi mörkö lapsille "automaattisesti" vai onko se mörkö vain perheissä, jossa lapset on opetettu sitä pelkäämään ja kammoamaan?

Jotenkin osan kommenteista saa käsityksen että heidän mielestään vielä aikuisenakin on "tervettä" ajatella ettei vanhemmilla (ei omilla eikä itsellä) olisi seksielämää.
Ja .. noh... näen moisen ajatusmaailman pikemminkin "sairaana".
Terapiaa tarvittaisiin? Ja nimenomaan siksi, kun vanhemmat ovat missanneet mahdollisuuden kasvattaa noista sellaisia, jotka uskoisivat terveen seksuaalisuuden osaksi ehjää persoonaa...?

Ja ei.. en SILTI usko, että seksiä tulisi ikinä harrastaa niin, että lapsi sen näkisi.
:)
 
dddddda
Panee väkisinkin miettimään, että onko vanhempien seksi mörkö lapsille "automaattisesti" vai onko se mörkö vain perheissä, jossa lapset on opetettu sitä pelkäämään ja kammoamaan?
Noh, aikoinaan kun vanhempani näin touhumassa (ikää n. 5 vee) en tiennyt koko seksistä. Ei sen mörköyttä ollut mulle kukaan ehtinyt opettaakaan ja silti se oli erittäin pelottava ja ahdistava näky.
 
€?(€
Tuli mieleen et jotkut myös luonteeltaan avoimempia seksuaalisesti, josko näille traumoja vanhempien sekdtailusta ei jää. Itse olen nähnyt vanhempieni harrastavan seksiä. Ei jäänyt teaumoja. Kai me lasten vauvaaikan samassa huoneessa kun se nukku omassa sängyssä. Joskus hiljaa peiton alla kun ovat hereillä toisessa huoneessa. Yleensä kannettu omaan sänkyyn jos kun lapset nukkuu illalla. En tiiä et ois herännyt koskaan, olen melko kova ääninen
 
Noh, aikoinaan kun vanhempani näin touhumassa (ikää n. 5 vee) en tiennyt koko seksistä. Ei sen mörköyttä ollut mulle kukaan ehtinyt opettaakaan ja silti se oli erittäin pelottava ja ahdistava näky.
Ehkä, jos olisit koko sen edeltävän viiden vuoden ajan nähnyt vanhempiesi keskinäisiä hellyydenosoituksia ja oppinut tajuamaan senkin, että on juttuja jotka kuuluvat vain heille kaksin, et olisi kokenut kahdenkeskisyytensä näkemistä erittäin pelottavana ja ahdistavana vaan vetäytynyt vain pois todeten että on "aikuisten oma hetki, joka ei minulle kuulu"?

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Hyi hemmetti :x. Emmä ainakaan pysty edes samassa huoneessa, menee keskittyminen siihen että, saa samalla vahtia että, herääkö lapsi. Muutenkin jotenkin sairas ajatus paneskella samassa huoneessa missä, 2v tytär nukkuu. Herää vielä kuitenkin jonkin verran ja ei välttämättä etes pidä mitään ääntä, niin olis kamalaa jo ihan lapsenkin puolesta se, että toinen kattois silmät suurina mitä isi ja äiti oikein tekee. On hirveen tarkka muutenkin mun päältäni, ettei lääkärissäkään kukaan satuta mua ja alkaa aina itkeä jos mun korvia tai kurkkua jne. tutkitaan. En pysty etes kuvitella, minkälaisen reaktion tollanen vois aiheuttaa. Sen takia meillä hoidetaan hommat olohuoneessa, sillon kun tytär nukkuu ja tää sopii meille. Ite pystyy keskittyy ihan täysillä siihen mitä tapahtuu sillä hetkellä. Eikä tytär saa traumoja.
 
Herra Huu
Kun kaikki eivät tosiaankaan muuta lapsen / lasten synnyttyä isoihin omakotitaloihin niin, että kaikilla on omat huoneet ja kaiken maailmaan televisiohuoneet, vierashuoneet, työhuoneet, äidin ja isän seksinharrastushuoneet jne. erikseen. Pienessä huushollissa on isompi riski jäädä kiinni. En minäkään sekstaisi leikki-ikäisen pällistellessä samassa sängyssä, mutta minusta siinä ei ole mitään outoa, että vanhemmilla on omaa kivaa sellaisen puolivuotiaan nukkuessa omassa pinnasängyssä vieressä.
 
ddad
Ehkä, jos olisit koko sen edeltävän viiden vuoden ajan nähnyt vanhempiesi keskinäisiä hellyydenosoituksia ja oppinut tajuamaan senkin, että on juttuja jotka kuuluvat vain heille kaksin, et olisi kokenut kahdenkeskisyytensä näkemistä erittäin pelottavana ja ahdistavana vaan vetäytynyt vain pois todeten että on "aikuisten oma hetki, joka ei minulle kuulu"?

:)
Niin, 5 vuotiaanhan pitäisi heti saman tien ymmärtää keskellä yötä herätessään, että hellyyttähän siinä vain jaetaan, kun lapsi näkee isänsä makaavan äidin päällä ja käynnissä on kova ähinä. Haloo, älä nyt ole lapsellinen. Se voi olla todella pelottava tilanne koska sellaista ei ole koskaan nähnyt. Kyllä se hieman eroaa tilanteesta, jossa näkee vanhempiensa vaikka suukottelevan päiväsaikaan. Ei joku 5-vuotias osaa eritellä mitään "aikuisten omia hetkiä"... Ei sellaista voi edes vaatia.
 
"vieras"
Panee väkisinkin miettimään, että onko vanhempien seksi mörkö lapsille "automaattisesti" vai onko se mörkö vain perheissä, jossa lapset on opetettu sitä pelkäämään ja kammoamaan?

Jotenkin osan kommenteista saa käsityksen että heidän mielestään vielä aikuisenakin on "tervettä" ajatella ettei vanhemmilla (ei omilla eikä itsellä) olisi seksielämää.
Ja .. noh... näen moisen ajatusmaailman pikemminkin "sairaana".
Terapiaa tarvittaisiin? Ja nimenomaan siksi, kun vanhemmat ovat missanneet mahdollisuuden kasvattaa noista sellaisia, jotka uskoisivat terveen seksuaalisuuden osaksi ehjää persoonaa...?

Ja ei.. en SILTI usko, että seksiä tulisi ikinä harrastaa niin, että lapsi sen näkisi.
:)
Opetettu? ei mua ole mitenkään "opetettu" pelkäämään ja kammoamaan vanhempien seksiä, miten se tehdään? silti en halua ajatella vanhempieni sekstailua. Tai miten lapselle opetetaan olemaan pelkäämättä?

Miksi siinä on jotain sairasta, jos ei aikuisenakaan halua ajatella eikä kuulla vanhempien seksielämää? :D mä en kyllä keksi yhtään syytä miksi mun pitäisi koko asiaa ajatella.
 
"vieras"
Ehkä, jos olisit koko sen edeltävän viiden vuoden ajan nähnyt vanhempiesi keskinäisiä hellyydenosoituksia ja oppinut tajuamaan senkin, että on juttuja jotka kuuluvat vain heille kaksin, et olisi kokenut kahdenkeskisyytensä näkemistä erittäin pelottavana ja ahdistavana vaan vetäytynyt vain pois todeten että on "aikuisten oma hetki, joka ei minulle kuulu"?

:)
Kyllä mä olen nähnyt vanhempien halailua ja pusuja, mutta en silti todellakaan olisi halunnut lapsena vahingossa nähdä vanhempiani sängyssä, enkä olla tietoinen koko asiasta. Mutta joo, tämä nyt on muutenkin niin naurettavaa, ei lapsen tarvitse edelleenkään osata ajatella tuollaista. Siis vaikka sä olisit osannut ajatella noin "aikuismaisesti" jo 3-vuotiaana.
 
alkuper.
Onpas tämä ketju pitkä jo :O

Siis perimmäinen kummastukseni oli se, että tuossa aloittamassani linkissä on nim.merk. Nuori äiti, joka harrastaa miehensä kanssa seksiä sängyssä, missä nukkuu 3 v. lapsi. Ja vaikka lapsi herää, niin tämä tollo pariskunta jatkaa silti aktiaan. Eli TIETOISESTI altistavat lapsensa seksin näkemiselle. Toki ymmärrän, että lapsi voi esim. yllättää vanhemmat keskellä yötä esim. kävelemällä omasta huoneestaan makkariin kun vanhemmilla on "herkkä hetki". Se on vahinko. Ei tietoista. Mutta senkin riskin voi poistaa laittamalla makkariin oveen lukon, kuten meillä on, kun sekstaamme puolison kanssa iltaisin, kun lapsi on nukahtanut omaan huoneeseensa. Pieni vaiva, mutta saa ilman pelko sekstailla puolisonsa kanssa.

Itse olen kuullut lapsensa vanhempieni harrastavan seksiä seinän takana ja kyllä se ällötti ja ärsytti, vaikka eivät mitään suurempaa meteliä pitäneetkään, mutta sänky natisi ja ähinä ja puhina... Siihenkin voisivat vanhemmat kiinnittää huomiota, etteivät pidä suurta metakkaa. Tai sitten mun lapsuudenkodissa oli heikko äänieristys :D
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella
"joku"
Mä en oo koskaan ymmärtäny perhepetiläisten puolusteluja siitä että seksiä voi harrastaa muuallakin kuin makuuhuoneessa. En jättisi vauvaa YKSIN nukkumaan vanhempien sänkyyn, varsinkaan jos olisin toisessa huoneessa pitämässä ääniä joihin vauva voi herätä. Jo puolivuotias pysty ryömimään niin että putoaa sängystä.
 
alkuper.
Ja terveen järjen pitäisi sanoa ihmiselle, että jos lapsi yllättää vanhemmat kesken kaiken esim. kävelemällä keskellä yötä omasta huoneesta makkariin, niin se akti loppuu!!!! Ja tuonkin riskin voi poistaa laittamalla lukon makkariin. Tuo "Nuori äiti" kertoi, että seksi vaan jatkuu hänellä ja miehellään, vaikka lapsi on hereillä. Ja tämä lapsi-parka(3 v.) siis on samassa sängyssä. SAIRASTA.
 
Ei ole minullakaan traumoja, vaikka olen kahdesti nähnyt / kuullut vanhempieni harrastavan seksiä. Ensimmäisellä kerralla tormasin aamulla heidän makuuhuoneeseensa kertomaan, että hajotin kuumemittarin. Ja toisella kerralla oltiin asuntovaunuilemassa ja heräsin yöllä siihen, että vaunu heilui. Hetken kummastelin tilannetta, mutta sitten sytytti. Totesin, että ei siis ole mitään maanjäristystä tai muuta vaarallista ja jatkoin nukkumista. :)

Ensimmäisellä kerralla olin ehkä 7-vuotias, toisella jo yli 10-vuotias.

Meillä on nykyään sellainen tilanne, että joka makuuhuoneessa nukkuu lapsi. Olohuoneeseen ja keittiöön taas ei saa suljettua ovia ja meidän 8-vuotias seilaa usein öisin ympäri taloa (lähinnä vessaan ja takaisin). Että vaihtoehtona on mennä tuonne takapihalle tai sitten tyytyä siihen, että nuorin lapsi nukkuu samassa huoneessa, toki eri sängyssä.
 
Lapset kuulee, näkee ja aistii ihan älyttömän paljon ja moni lapsi teeskentelee nukkuvaa, jos herää kesken aikuisten välisen seksin. Lapsikin tajuaa, että nyt tapahtuu jotain hänen silmilleen sopimatonta. Ihan jo useiden aikuisten ihmisten lapsuudenkokemukset puoltaa sitä ajatusta, että seksiä EI harrasteta perhepedissä lasten nukkuessa. Monella on asiasta huonoja muistoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Lapset kuulee, näkee ja aistii ihan älyttömän paljon ja moni lapsi teeskentelee nukkuvaa, jos herää kesken aikuisten välisen seksin. Lapsikin tajuaa, että nyt tapahtuu jotain hänen silmilleen sopimatonta. Ihan jo useiden aikuisten ihmisten lapsuudenkokemukset puoltaa sitä ajatusta, että seksiä EI harrasteta perhepedissä lasten nukkuessa. Monella on asiasta huonoja muistoja.
mistä se lapsi tän tajuaa ? esim kolmevuotias, joka vahingossa vaikkapa herää ? tajuaa että nyt jotain sopimatonta, ja jää hiljaa teeskentelemään nukkuvaa.

anteeks, mutta mitä ihmettä ?

ennemminkin voisin kuvitella, että oma 3-v sanoisi "äiti?" tai "isä?" johon vastattais jotain rauhoittavaa ja lapsi kävisi takaisin nukkumaan. mitään nukkumisen teeskentelyä ei kyllä osaa - kyllä hän ilmoittaa jos on hereillä.

monella voi olla huonoja muistoja, varmasti. mutta väitän ja uskon, että ehdottomasti suurimmalla osalla ei ole mitään traumoja tai huonoja muistoja.trauma ei voi syntyä pelkästään siitä,että pienenä vahingossa näkee tai kuulee vanhempien seksiä. joka muuta väittää,valehtelee (uskallan näin sanoa).
 

Yhteistyössä