Haluan nyt täälläkin tunnustaa julkisesti

"vieras"
jos rakastaa ihmistä, tarkoittaako se että hyväksyy homoliitot?
Minä rakastan ihmisiä teoista huolimatta, ihan jostain elämässä pohjalla olevastakin ihmisestä (esim. alkoholiongelmainen tai narkomaani) voin ajatella rakastavani häntä sellaisena kuin on . Mutta nämä ihmisten teot ei liity tuohon tunteeseen ollenkaan, sitä on vaikea selittää tarkalleen mitä tarkoitan.
Hankala selittää ilman, että paljastaa tuomitsevansa. Niin. Mitä lähimmäisenrakkautta se on, jos ei vilpittömästi toivo sille lähimmäiselle esim sitä rakastavaa parisuhdetta ja perhettä, joista itsekin saa nauttia?
 
Mitä hyvää uskonnosta(kristinuskosta) on ollut ihmisille? Sen varjolla on tapettu ja tapetaan jatkuvasti ihmisiä, raiskattu lapsia, poltettu naisia elävältä jne. lista on loputon.
Lisäksi, tiesitkö miksi kutsutaan ihmistä joka ei enää ajattele omilla aivoillaan? no zombieksi. Se ettei ajattele itse on vaarallista koska sulle voidaan syöttää ihan mitä tahansa ja sinä toimit kun kuvittelet sen olevan oikein.
Pitäisitkö itse ihmistä hulluna joka julistaisi uskovansa pyhään porkkanaan ja aivopesisi lapsensakin uskomaan siihen? Sama pätee kristinuskoon...
Ja jos löydät Raamatussa kohdat, joissa hyväksytään nuo raiskaukset, poltot ja tapot niin silloin voit vedota että minun uskoni nimissä on noin tapahtunut.
 
Mitä hyvää uskonnosta(kristinuskosta) on ollut ihmisille? Sen varjolla on tapettu ja tapetaan jatkuvasti ihmisiä, raiskattu lapsia, poltettu naisia elävältä jne. lista on loputon.
Lisäksi, tiesitkö miksi kutsutaan ihmistä joka ei enää ajattele omilla aivoillaan? no zombieksi. Se ettei ajattele itse on vaarallista koska sulle voidaan syöttää ihan mitä tahansa ja sinä toimit kun kuvittelet sen olevan oikein.
Pitäisitkö itse ihmistä hulluna joka julistaisi uskovansa pyhään porkkanaan ja aivopesisi lapsensakin uskomaan siihen? Sama pätee kristinuskoon...
Vika ei ole uskonnossa itsessään. Ihminen on aina keksinyt tekosyitä sodilleen. Kristinusko ei ole ainoa uskonto mitä ihminen on omassa vallanhalussaan käyttänyt välikappaleena ja oikeutuksena toimilleen. Raamatussahan ei kai kuitenkaan kehoteta teurastamaan kaikki vääräuskoiset?

Tekeekö uskonto ihmisestä automaattisesti zombin? Entä jos hänen järkensä ja sydämensä vain sanoo hänelle, että tämä on minusta oikein ja paras tapa elää? Samoin kuin esim. SINUN järkesi kehottaa sinua uskomaan "tähän hetkeen"
Minun isäni äo on niin huippu luokkaa, että pääsisi mensaan heittämällä. Hän on jopa kansainvälisen tason mukaan huippuälykäs. No, eihän nuo testit mittaa kuin tietyn tyyppistä älyä, mutta luulisi nyt, että tällainen ihminen ei olisi mikään aivokuollut imbesilli, jolle voi syöttää mitä tahansa pajunköyttä. Vaikka hän on syvästi uskovainen tätänykyä, niin ei hän kulje kaduilla kädet ojaossa, kuola valuen suupielestä, paasaamassa uskosta.

Jos myös mietitään, kuinka suuri prosentti maailman väestöstä uskoo johonkin elämää suurempaan voimaan, niin kaipa meillä sitten on planeetallinen zombeja täällä. Onneksi muutama "jäjen valo" löytyy joukosta ;)

Ja mitä tulee pyhään porkkanaan, niin onhan sitä kautta aikain uskottu vaikka mihin. Jos joku ihminen on kokenut "jotain suurta" keskustellessaan porkkanan kanssa, niin mikä minä olen kiistämään hänen kokemuksensa epätodeksi?
 
[QUOTE="vieras";26820680]Eikö jumala olekaan suurin ja kaiken hallitsija? Vai sitäkö nimenomaan tarkoitit?[/QUOTE]

3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
 
[QUOTE="vieras";26820696]Sodoma ja Gomorra? Vai toimiko jumala itseään vastaan?[/QUOTE]

Muita esimerkkejä? Vanhatestamenttihan tavallaan kumottiin, kun tuli uusitestamentti. Mutta kyllä täällä maailmassa tuntuu olevan pahuutta ilman uskoakin.
Ja komppaan lauhkeata lehmää, eli jokin syy tai veruke on tuo usko ollut, ei Raamattu käske tappamaan tai sotimaan.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26820789]Esimerkkejä mistä? Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan? Mites se, kun jumala hukutti koko maailman Nooan perhettä lukuunottamatta. Rakkautta?[/QUOTE]

Toisaalta lainattua:

Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa. Niinä päivinä ennen vedenpaisumista ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki. Näin on myös oleva, kun Ihmisen Poika tulee.

Jeesus opetti, että vedenpaisumus oli todellinen globaalinen katastrofi, joka on tarkoitettu varoitukseksi myös myöhemmille sukupolville.
 
"vieras"
Toisaalta lainattua:

Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on oleva myös Ihmisen Pojan tullessa. Niinä päivinä ennen vedenpaisumista ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. He eivät aavistaneet mitään, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki. Näin on myös oleva, kun Ihmisen Poika tulee.

Jeesus opetti, että vedenpaisumus oli todellinen globaalinen katastrofi, joka on tarkoitettu varoitukseksi myös myöhemmille sukupolville.
Ihanasti rakastettu. Ihan vaan varoitan teitä kaikkia tälleen tappamalla teidät. Mutta rakkaudesta minä vaan tapan, en pahuuttani. Sweet.
 
"vieras"
Muita esimerkkejä? Vanhatestamenttihan tavallaan kumottiin, kun tuli uusitestamentti. Mutta kyllä täällä maailmassa tuntuu olevan pahuutta ilman uskoakin.
Ja komppaan lauhkeata lehmää, eli jokin syy tai veruke on tuo usko ollut, ei Raamattu käske tappamaan tai sotimaan.
Raamattu ei käske tappamaan tai sotimaan? Mitä versiota siellä sun seurakunnassa oikein luetaan?
 
[QUOTE="vieras";26820877]Ihanasti rakastettu. Ihan vaan varoitan teitä kaikkia tälleen tappamalla teidät. Mutta rakkaudesta minä vaan tapan, en pahuuttani. Sweet.[/QUOTE]

niin, sinä et näe sitä mitä ympärilläsi tapahtuu... Onko nykyään ollut monta esim. sodatonta päivää? Jolloin ei ihmiset tappaisi toisiaan...
Mutta niinhän siinä käy, niin kuin vedenpaisumuksessa, kun viimeinen päivä koittaa maanpäällä kaikille ihmisille osa lähtee jatkamaan elämää ja suurinosa joutuu ikuiseen kadotukseen.
 
[QUOTE="vieras";26820889]Raamattu ei käske tappamaan tai sotimaan? Mitä versiota siellä sun seurakunnassa oikein luetaan?[/QUOTE]
Tässä taas vastauksia, verenvuodatus

Paljon on kumottu
Käskyt ovat voimassa, joskin neljännen käskyn
Jeesus muutti, koska hänen oman kansansa isät
pappien johdolla palvelivat enemmän Baalia
(Saatanaa) kuin Jumalaa. Toki vanhemmista
pitää huolehtia edelleen, mutta heidän ihmisopeista
peräisin uskonoppinsa on pakko hylätä, jos mielii
kerran pääsevänsä iankaikkiseen elämään:

"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis
luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan,
veljistä ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään,
hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Jeesuksen myötä Jumala luopui myös veren vuodatuksesta.
Kun hän lupasi huolehtia valitusta kansasta, hän
todella ei säästänyt sitä vainoavien vihollisten
verta. Eikä myöskään niskuroivan kansansa verta:

"Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkaa
heimolaisistanne kaikki, jotka ovat antautuneet
Beal-Peorin palvojiksi."
Itkiessään pyhäkköteltan ovella israelilaiset,
Mooses ja koko kansa, saivat nähdä, kuinka muuan mies
palasi heimonsa pariin midianilainen nainen mukanaan.
Pinehas, joka oli pappi Aaronin pojan Eleasarin
poika, astui silloin esiin väkijoukosta. Hän otti käteensä
keihään, meni miehen jäljessä teltan perälle ja lävisti
keihäällä molemmat, israelilaisen miehen ja
midianilaisen naisen,
nauliten heidät siihen paikkaan. Silloin
israelilaisia ahdistanut vitsaus lakkasi, mutta
heitä oli jo kuollut kaksikymmentäneljätuhatta."

Tähän Uuden liiton aikaan Jumalalle riitti yksin
se veri, jonka Jeesus Golgatalla vuodatti. Siksi
hän poisti myös käytöstään niinkin pienen verta
tihkuvan rituaalin kuin mitä ympärileikkaus on,
ja toi sen tilalle kasteen.
Uuden liiton aikana ei Jumala ole enää asettanut
yhdellekään kansalle hengellistä esivaltaa,
eikä rakennuttanut ainuttakaan temppeliä, eikä
palkannut niihin ainuttakaan paavia, piispa tai pappia.

Rakennuttamansa Jerusalemin temppelinkin hän antoi
roomalaisten vuonna 70 hävittää niin perusteellisesti,
että Jeesuksen ennustus kävi täydellisesti toteen:

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois,
opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle
temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille:
"Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään
maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

Kaikki profeettojen ilmoitukset tästä lopun ajasta
ovet edelleen voimassa, ja ne toteutuvat nopeaa vauhtia.
 
"Minä olen herra sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia" oikeuttaa jo itsessään tuhoamaan tai käännyttämään kaikki "väärä uskoiset"...

Juuri tuossa ketjun alkupuolella ap sanoi että häntä ei haittaa olla aivopesty eikä haittaa vaikka hän ei enää ajattele omilla aivoillaan, eikö sellainen ihminen ole zombie?
Lisäksi tuota vaarallista aivopesua ei harrasta mitkään muut kuin ne uskonnot jossa nojataan raamattuun (tai vastaavaan esim. koraani) ja palvotaan yhtä suurta Jumalaa. Jos vertaa esim. kristinuskoa ja hindulaisuutta niin kumman nimissä on tehty enemmän pahaa juurikin näiden aivopestyjen ihmisten avulla??

Ja Lauhkea Lehmä: minä en ole ateisti.
 
"vieras"
niin, sinä et näe sitä mitä ympärilläsi tapahtuu... Onko nykyään ollut monta esim. sodatonta päivää? Jolloin ei ihmiset tappaisi toisiaan...
Mutta niinhän siinä käy, niin kuin vedenpaisumuksessa, kun viimeinen päivä koittaa maanpäällä kaikille ihmisille osa lähtee jatkamaan elämää ja suurinosa joutuu ikuiseen kadotukseen.
Eli kun et pelaa minun säännöilläni, minä saan tappaa sinut. Saako allah tehdä niin niille, jotka eivät häneen usko? Se on sinusta oikein?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26820667]Hankala selittää ilman, että paljastaa tuomitsevansa. Niin. Mitä lähimmäisenrakkautta se on, jos ei vilpittömästi toivo sille lähimmäiselle esim sitä rakastavaa parisuhdetta ja perhettä, joista itsekin saa nauttia?[/QUOTE]

Vastaatko vielä tähän?
 
niin, sinä et näe sitä mitä ympärilläsi tapahtuu... Onko nykyään ollut monta esim. sodatonta päivää? Jolloin ei ihmiset tappaisi toisiaan...
Mutta niinhän siinä käy, niin kuin vedenpaisumuksessa, kun viimeinen päivä koittaa maanpäällä kaikille ihmisille osa lähtee jatkamaan elämää ja suurinosa joutuu ikuiseen kadotukseen.
Minä en haluaisi uskoa, että suurinosa, joutuu kadotukseen vaan, että enemmistönä on se joka pelastuu. En varmaankaan ole mitenkään puhdasoppinen(ja miten voisinkaan olla, kun en edes ole koko raamattua lukenut läpi).
Haluan uskoa, että Jumala on kuitenkin niin hyvä, että yrittää viimeiseen asti pelastaa kaikki. Kun viimeinen päivä koittaa ja Jeesus tulee, annetaa kaikille vielä mahdollisuus uskoa häneen. Tyyliin "tässä minä nyt olen, tulin pelastamaan sinut, ota tai jätä" (Tai niinkuin siinä vitsissä sanotaan "Jeesus tulee, ota koppi" :D). Varmasti on olemassa ihmisiä, jota eivät halua siinäkään kohtaa uskoa, koska "halu olla oikessa" vie voiton.
Koen uskonnon(vaikka ihan ilman mitään konkreettisia todisteita) idean piilevän siinä, että sitä kautta saat avaimet onnellisempaan elämään tässä maailmassa ja sen tarkoitus on johdattaa ihmistä olemaan hyvä. Mutta vaikka koko elämäsi olisit "uskonnoton", niin se ei vielä vie sinulta mahdollisuutta pelastumiselta, jos kuitenkin pyrkimyksesi on ollut vilpittömästi toimia ihmiskunnan parhaaksi. Haluan uskoa, että Jeesus tulee ja lyö sinua maailmanlopun edellä vaikka halolla päähän, että "hei herää nyt". Ja tämä siis vain MINUN käsitykseni.
 
"vieras"
Tässä taas vastauksia, verenvuodatus

Paljon on kumottu
Käskyt ovat voimassa, joskin neljännen käskyn
Jeesus muutti, koska hänen oman kansansa isät
pappien johdolla palvelivat enemmän Baalia
(Saatanaa) kuin Jumalaa. Toki vanhemmista
pitää huolehtia edelleen, mutta heidän ihmisopeista
peräisin uskonoppinsa on pakko hylätä, jos mielii
kerran pääsevänsä iankaikkiseen elämään:

"Jos joku tulee minun luokseni, mutta ei ole valmis
luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan,
veljistä ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään,
hän ei voi olla minun opetuslapseni."

Jeesuksen myötä Jumala luopui myös veren vuodatuksesta.
Kun hän lupasi huolehtia valitusta kansasta, hän
todella ei säästänyt sitä vainoavien vihollisten
verta. Eikä myöskään niskuroivan kansansa verta:

"Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkaa
heimolaisistanne kaikki, jotka ovat antautuneet
Beal-Peorin palvojiksi."
Itkiessään pyhäkköteltan ovella israelilaiset,
Mooses ja koko kansa, saivat nähdä, kuinka muuan mies
palasi heimonsa pariin midianilainen nainen mukanaan.
Pinehas, joka oli pappi Aaronin pojan Eleasarin
poika, astui silloin esiin väkijoukosta. Hän otti käteensä
keihään, meni miehen jäljessä teltan perälle ja lävisti
keihäällä molemmat, israelilaisen miehen ja
midianilaisen naisen,
nauliten heidät siihen paikkaan. Silloin
israelilaisia ahdistanut vitsaus lakkasi, mutta
heitä oli jo kuollut kaksikymmentäneljätuhatta."

Tähän Uuden liiton aikaan Jumalalle riitti yksin
se veri, jonka Jeesus Golgatalla vuodatti. Siksi
hän poisti myös käytöstään niinkin pienen verta
tihkuvan rituaalin kuin mitä ympärileikkaus on,
ja toi sen tilalle kasteen.
Uuden liiton aikana ei Jumala ole enää asettanut
yhdellekään kansalle hengellistä esivaltaa,
eikä rakennuttanut ainuttakaan temppeliä, eikä
palkannut niihin ainuttakaan paavia, piispa tai pappia.

Rakennuttamansa Jerusalemin temppelinkin hän antoi
roomalaisten vuonna 70 hävittää niin perusteellisesti,
että Jeesuksen ennustus kävi täydellisesti toteen:

"Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois,
opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle
temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille:
"Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään
maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle."

Kaikki profeettojen ilmoitukset tästä lopun ajasta
ovet edelleen voimassa, ja ne toteutuvat nopeaa vauhtia.
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi" - Matt. 5:18-19
 
"Minä olen herra sinun jumalasi, älä pidä muita jumalia" oikeuttaa jo itsessään tuhoamaan tai käännyttämään kaikki "väärä uskoiset"...

Ja Lauhkea Lehmä: minä en ole ateisti.
Niinkö sinusta tuossa sanotaan, tapa kaikki jotka eivät toimi näin? Vai kehotetaanko siinä juuri SINUA yksilönä tekemääm tämä valinta ja toimimaan sen mukaan?

Ja käännyttäminen ei kai tapa eikä vahingoita ketään? Yhtä lailla sinä yrität ehkä käännyttää itseään kristityksi kutsuvia pois siitä uskosta kertomalla oman mielipiteesi ja kertomalla että ehkä sinun kanstasi kuitenkin olsi parempi? Ja kuitenkaan en usko, että minä tai kukaan muukaan kokee muuta kuin ehkä lievää ärtymystä tästä sinusn harjoittamastasi "käännytyksestä". Toisin olisi jos olisit tässä veitsi minun kurkullani, että Nyt luovut tuosta uskostasi tai muuten :D Jokainen sitten tekee sen valinna itse haluaako antaa sen toisen käännyttää itsensä.

Mikä muuten on sinun vakaamuksesi, jos saan udella? :)
 
Juuri tuossa ketjun alkupuolella ap sanoi että häntä ei haittaa olla aivopesty eikä haittaa vaikka hän ei enää ajattele omilla aivoillaan, eikö sellainen ihminen ole zombie?
Lisäksi tuota vaarallista aivopesua ei harrasta mitkään muut kuin ne uskonnot jossa nojataan raamattuun (tai vastaavaan esim. koraani) ja palvotaan yhtä suurta Jumalaa. Jos vertaa esim. kristinuskoa ja hindulaisuutta niin kumman nimissä on tehty enemmän pahaa juurikin näiden aivopestyjen ihmisten avulla??
Mistä kumpuaa moinen kumma käsitys, että vain kristityt ja muslimit harrastaisivat tätä kuuluisaa aivopesua ja uskonnon nimissä sikailua? Meinaatko, että esim. kaikki hindut ja budhalaiset ovat vain yksi mukava ja rauhanomainen ryhmä, jota eivät oman uskontonsa nojalla sorru sikailuun? Yhtä lailla kuitenkin esim. Intiassa tapahtuu kauheuksia ja myös ihan uskonnon puitteissa hyväksyttyjä kauheuksia. Ja esimerkiksi hinduillakin on niiiiin paljon erilaisa suuntauksia, kuten esim. kristinuskollakin, että ei heitä voi leimata yhdeksi täysin samoin ajattelevaksi ja toimivaksi ihmisryhmäksi.

Ja miten luulet, että jokin niinkin laaja uskonto kuin hindulaisuus on saanut niin laajan kannattajajoukon? Niin, heidän vanhempansa ovat ehkä "aivopesseet" lapsensa tähän uskoon? Tai vaikka ihan suomalaiset tämän uskonnon edustajat. Heidätkin on varmaan joku munkki aivopessyt? Vai olisiko ehkä kuitenkin niin, että tämä suomalainen rouva Pirkko, on kokenut, että hindulaisuus tarjoaa hänelle sen sisällön elämäänsä, mitä hän on kaivannut ja kääntynyt tähän uskoon. Miksi kristitty ei ole voinut kokea saman laista ahaa-elämystä ilman, että hänet on joku aivopessyt ja hän on muuttunut zombiksi.
 
Mitä tarkoittaa "noudattaa tarkasti alkuperäisiä kirjoituksia" tai "ehdottomasti alkuperäisen mukainen teksti"?

Uskonnollisten tekstien kääntämisen vaikeus on eräs laajalti ja kauan tutkittu kääntämisen alue, ja Raamatun käännöksiä on olemassa valtava, satoja vuosia käännöshistoriaa kattava aineisto.

Erään kiistakohdan mainitakseni: tulisiko alkukielen idiomit kääntää sanasanaisesti, jolloin ne usein muuttuvat käsittämättömiksi kohdekielen lukijalle, vai pitäisikö pyrkiä löytämään vastaava idiomi kohdekielestä?

Eli kumpi tapa näistä on "alkuperäisen kirjoituksen tarkkaa noudattamista"?
Mua kiinnostaa edelleen nämä raamatunkäännökset ja kuka niiden keskinäisen paremmuuden määrittelee.
 
Tästä keskustelusta alkaa pikkuhiljaa tulemaa tämä mieleen:

9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.


Minä en oikein ymmärrä, miksi sanotaan ettemme ajattele omilla aivoilla. Mitä siis teemme väärin ja mikä siinä on kamalaa, kun noudattaa Jumalan Sanaa?
Ja moni luulee, että tämä uskossa oleminen on pinnistelyä ja näyttelemistä, todellisen "minän" poissulkemista ja ahdistamista jonnekin syvälle piiloon... Mutta ei ole.
Jumala vaan ihmeellisesti alkaa parantamaan uskonratkaisun tehnyttä synneistä, kaikki tapahtuu kuin itsestään/huomaamatta ja tulee sanoin kuvaamaton hyvän olon tunne ja voima, mitä ei ennen ole tuntenut...
 
"vieras"
Johtunee siitä, että kun sinulta kysyy jotain, siteeraat Raamattua tai jonkun muun tekstiä. Mitä Sinä ajattelet?

Kuulisin edelleen mielelläni sinun käsityksesi tuosta lähimmäisen rakastamisesta.
 
Tästä keskustelusta alkaa pikkuhiljaa tulemaa tämä mieleen:

[/I]

Minä en oikein ymmärrä, miksi sanotaan ettemme ajattele omilla aivoilla. Mitä siis teemme väärin ja mikä siinä on kamalaa, kun noudattaa Jumalan Sanaa?
Ja moni luulee, että tämä uskossa oleminen on pinnistelyä ja näyttelemistä, todellisen "minän" poissulkemista ja ahdistamista jonnekin syvälle piiloon... Mutta ei ole.
Jumala vaan ihmeellisesti alkaa parantamaan uskonratkaisun tehnyttä synneistä, kaikki tapahtuu kuin itsestään/huomaamatta ja tulee sanoin kuvaamaton hyvän olon tunne ja voima, mitä ei ennen ole tuntenut...
Tuo ajatus vainoamisesta on sinussa itsessäsi. Siitä sun pitäisi pyrkiä eroon.
 

Yhteistyössä