Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Kertokaa
[QUOTE="Anne";26801293]Riippuu sun ympäryksestä. Jos se on noin 70, niin sitten kannattaa sovittaa sekä 65 että 70ympäryksellä olevia. Jos noin 75 niin sitten 70 ja 75 ympäryksellä olevia.
Kuppi sitten liivien ja mallin mukaan.[/QUOTE]
Ympärys on 68 cm, joten minusta 70 on paras. Joskus toki satunnaisesti muitakin kokoja mutta pääsääntöisesti 70E on hyvä. 65-ympäryksiä saattaisin kokeilla, mutta sitten pitäisi olla 65F ja sitä nyt ei löydä mistään. Mutta juuri tuo kuppijuttu, "liivin tai mallin mukaan" tarkoittaa Changen liiveissä mitä? Otanko samoja kokoja kuin muistakin liiveistä? Miksi tässä ketjussa sitten ihmetellään Changen mitoitusta?

Kepsis
[QUOTE="vieras";26801375]Mä luulin eka että nuo on tosi isot tissit mutta kun katsoin noita mittataulukoita niin nuohan onkin sangen pienet itse asiassa tai ei ainakaan lainkaan isot. :)[/QUOTE]

jassåålla on ihunat tissit *nyökkää* kyl ne minusta riittävän isot on :p

[QUOTE="vieras";26801375]Mä luulin eka että nuo on tosi isot tissit mutta kun katsoin noita mittataulukoita niin nuohan onkin sangen pienet itse asiassa tai ei ainakaan lainkaan isot. :)[/QUOTE]

mun kroppaan ne on kyllä ihan riittävän isot...

Kertokaa
Ympärys on 68 cm, joten minusta 70 on paras. Joskus toki satunnaisesti muitakin kokoja mutta pääsääntöisesti 70E on hyvä. 65-ympäryksiä saattaisin kokeilla, mutta sitten pitäisi olla 65F ja sitä nyt ei löydä mistään. Mutta juuri tuo kuppijuttu, "liivin tai mallin mukaan" tarkoittaa Changen liiveissä mitä? Otanko samoja kokoja kuin muistakin liiveistä? Miksi tässä ketjussa sitten ihmetellään Changen mitoitusta?
Ei herran jumala, kävin laskemassa tuolla laskurilla ja se väitti kuppikooksi J! No enpä kyllä ikinä olisi sitä kokoa mukaan koppiin ottanut. Ärsyttävää! Mikä ihmeen järki, jos normaalisti koko on E, sittenkö kokeillaan aakkoset läpi ennen kun se oma koko sieltä J:n kohdalta löytyy?

Typerä kauppa, jätän väliin. Funky Lady on hyvä ja sieltä saa hyvää palvelua ja kattavan kokovalikoiman.

"Anne"
Joissakin heidän liiveissään joissa isompi mitoitus, niin todennäköisesti 65 voi olla parempi, mutta heillä on noin 50%50% että 65 vai 70. Sen takia en osaa sanoa heti että mitä kuppikokoa, koska eri kaupoilla on eri systeemi DD:n ja E:n kanssa. toisissa kaupoissa DD/E on yksi koko ja toisissa ne on erikseen.
Todennäköisesti Changesta kyllä löytyy 65F:kin.

"Anne"
Ei herran jumala, kävin laskemassa tuolla laskurilla ja se väitti kuppikooksi J! No enpä kyllä ikinä olisi sitä kokoa mukaan koppiin ottanut. Ärsyttävää! Mikä ihmeen järki, jos normaalisti koko on E, sittenkö kokeillaan aakkoset läpi ennen kun se oma koko sieltä J:n kohdalta löytyy?

Typerä kauppa, jätän väliin. Funky Lady on hyvä ja sieltä saa hyvää palvelua ja kattavan kokovalikoiman.
Huoh, se että laskuri on hanurista ei tarkoita että koko liike on. Siihen laskuriin nyt ei kannata luottaa vaan mennä liikkeeseen. En minäkään osta kenkiä kaupasta vain jonkun kokolaskurin perusteella vaan sovitan ne.
Changen laskuri on 10cm:n välein vaikka liivejä löytyy 5cm:n välein, siksi oudot tulokset.

"fia"
Mä olen muualla DD ja Changessa E koska niillä ei ole kokoa DD. Eipä tuossa siis juuri eroa ole. Ympärysmittakin on sama. Mutta Changessa ne kuppikoot on pienemmillä eroilla, siksi se kirjain voi olla paljon isompi mitä muualla. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? En minä ainakaan kuppikokoani kailottele ympäriinsä kehuskellen. :D

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kertokaa joku Changessä käynyt mitä kokoja kannattaa ottaa sovituskoppiin mukaan, jos "normaalimitoituksella" olevissa liiveissä on 70E? Oon kiertäny koko liikkeen kaukaa kun en halua käydä arpomaan koko valikoimaa läpi löytääkseni sen mikä on oikeasti sama kuin tuo koko.

En ymmärrä mikä idea on tehdä eri mitoitus kuin yleensä, hankaloittaa vaan asiakkaan elämää.
Kaikkein helpommalla pääsee kun pyytää myyjältä apua. Myyjä ottaa mitat, hakee sulle ne liivit sinne sovituskoppiin. Siitä sitten vaan kokeilemaan mitkä tuntuu parhaimmalta päällä.
Unohda se, mitä kokoa aiemmin oot käyttänyt, myyjät etsii mitoillasi sopivan koon liikkeestään.

Ja kun toi changen kokotaulukko on noin iso kriisi jollekkin, niin ehkä kannattaa siellä asioidessa olla kattomatta liivikokoa ;) Senkus vaan kokeilee eri liivejä ja tsiigailee ainoastaan sitä peiliä ja tunnustelee omaa oloaan liivit päällä.

"Kaisa"
Kävin viime viikolla ekaa kertaa Changen liikkeessä ja mittasivat kookseni 70DD (entiset hyvinistuvat Patrician liivini olivat 75D, joten ei mikään ihan älytön kokoero. Ostin kahdet sopivat liivit tuota koka.
Kävin kuitenkin huvikseni kokeilemassa myös tuota nettilaskuria ja sain kooksi 70F! Mitä järkeä tuossa laskurissa on kun ihmiset tilaavat sen avulla väärän kokoisia liivejä?

Kertokaa
[QUOTE="fia";26801538]Mä olen muualla DD ja Changessa E koska niillä ei ole kokoa DD. Eipä tuossa siis juuri eroa ole. Ympärysmittakin on sama. Mutta Changessa ne kuppikoot on pienemmillä eroilla, siksi se kirjain voi olla paljon isompi mitä muualla. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? En minä ainakaan kuppikokoani kailottele ympäriinsä kehuskellen. :D[/QUOTE]
En mäkään kailota kuppikokoani ympäriinsä kehuskellen, mutta arvostan sitä että kauppaan mennessäni osaan ottaa edes osapuilleen oikean kokoisia vaatteita sovituskoppiin, eikä ylläripylläri pitäisikin ottaa kahdeksaa kokoa isompaa/pienempää kokoa. Oisko susta jees jos normaalisti käytät vaatekokoa 38, mutta yhdessä liikkeessä oletkin 1335 ja kolmannessa FH4?

"Anne"
Kaikkein helpommalla pääsee kun pyytää myyjältä apua. Myyjä ottaa mitat, hakee sulle ne liivit sinne sovituskoppiin. Siitä sitten vaan kokeilemaan mitkä tuntuu parhaimmalta päällä.
Unohda se, mitä kokoa aiemmin oot käyttänyt, myyjät etsii mitoillasi sopivan koon liikkeestään.

Ja kun toi changen kokotaulukko on noin iso kriisi jollekkin, niin ehkä kannattaa siellä asioidessa olla kattomatta liivikokoa ;) Senkus vaan kokeilee eri liivejä ja tsiigailee ainoastaan sitä peiliä ja tunnustelee omaa oloaan liivit päällä.
Itse asiassa se menee niin, että jos se kokolaskuri on joillekin niin iso kriisi, niin kannattaisiko olla käyttämättä sitä. Ja jos oikeasti kiinnostaa niin mennä sinne liikkeeseen. Todennäköisesti sopivat liivit on jotain muuta kuin laskurin antama koko, koska laskuri on tehty huonosti.

[QUOTE="Anne";26801580]Itse asiassa se menee niin, että jos se kokolaskuri on joillekin niin iso kriisi, niin kannattaisiko olla käyttämättä sitä. Ja jos oikeasti kiinnostaa niin mennä sinne liikkeeseen. Todennäköisesti sopivat liivit on jotain muuta kuin laskurin antama koko, koska laskuri on tehty huonosti.[/QUOTE]

Tarkoitin siis, että antaa myyjän hoitaa liivien kokoasiat, eikä itse vilkaise mitä niissä liiveissä lukee. Ja unohtaa ne laskurit :D

Mutta kun se on näinkin iso kriisi mitä tämäkin ketju paljastanut, niin joo. Kannattaa kiertää sit liike kaukaa.

Kertokaa
Mulla ei ainakaan ole aikaa eikä hermoja mennä pukukoppiin 20 liiviparin kanssa tsiigailemaan ja tunnustelemaan. Liivien ostaminen on inhottavan hankalaa muutenkin, ja jos joku liike vielä tahallaan tekee siitä hankalampaa, jätän kyseisessä liikeessä asioimisen väliin.

Ja juu ihan sama millaisia ne liivit on liikkeessä, minkä ihmeen takia rintaliiviliike pitää sivuillaan laskuria joka näyttää ihan eri kokoa kuin heidän liivinsä? Tämä on huonoa asiakaspalvelua, sanokaa mitä sanotte.

"Anne"
Mulla ei ainakaan ole aikaa eikä hermoja mennä pukukoppiin 20 liiviparin kanssa tsiigailemaan ja tunnustelemaan. Liivien ostaminen on inhottavan hankalaa muutenkin, ja jos joku liike vielä tahallaan tekee siitä hankalampaa, jätän kyseisessä liikeessä asioimisen väliin.

Ja juu ihan sama millaisia ne liivit on liikkeessä, minkä ihmeen takia rintaliiviliike pitää sivuillaan laskuria joka näyttää ihan eri kokoa kuin heidän liivinsä? Tämä on huonoa asiakaspalvelua, sanokaa mitä sanotte.
Ei liike tee asiasta vaikeampaa. ITse asiassa sovitus ja osto käy hyvinkin sutjakkaan muihin vaatekauppoihin verrattuna. Laskuri on ja pysyy varmaan ihan hanurista jos/kun kukaan ei siitä tee valitusta, loogista vai mitä?

No pyydä sitä myyjää edelleenkin :D Silloin liivien ostaminen ei todellakaan ole hankalaa :D
Ite kävin siellä just pari viikkoa sitten, myyjä otti mitat ja kyseli millaista liiviä olen ajatellut, sitten myyjä kiikutteli niitä koppiin. Katsoi vähän miten istui, sopiko malli, haki toisen mallisen. Ite seisoin koko sen ajan vaan siellä kopissa. Mikä siinä nyt niin vaikeeta oli?
Ja kun myyjä henkilökohtaisesti ne mitat otti, niin ei se kokokaan väärä ollut mitä liivejä koppiin kiikutteli.

Mulle tuli laskurilla ihan oikea koko jota yleensä ostan niin Lindexiltä kuin vaikka merketistakin.
Voisko osittäin kyse olla siitä että yli puolet naisista käyttää väärää kokoa olevia liivejä? :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26801667:
tuo vasta antoikin ihmeellisen tuloksen :D no joo, mut eiköhän nää laskurit ole vaan suuntaa antavia...
No sitähän se nimenomaan. Ja se lukeekin ihan jollain laskurilla (en yhtään muista kenen laskuri se oli, muutama tuli eilen plärättyä :D ) Mutta siinä kuitenkin sanottiin paksuin kirjaimin, että laskurin antama tulos on suuntaa antava. Todellisen koon löytää sovittamalla.

Kertokaa
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26801667:
Rintaliivien kokotaulukko ja kokolaskuri Lumingerie-verkkokaupasta rintaliivit ja alusasut isorintaisille - Osta netistä, sovita kotona!

tuo vasta antoikin ihmeellisen tuloksen :D no joo, mut eiköhän nää laskurit ole vaan suuntaa antavia...
No sepä se, kun ei ne edes anna mitään suuntaa. Jos laskuri antaa tulokseksi 70J ja oikea koko on 70E tai 65F, niin minkä hiton takia tuolla edes on mitään laskuria. Varsinkin jos netistä tilaa, niin tuossahan haaskaantuu ikä ja terveys palautellessa vääriä kokoja.

"Anne"
Mulle tuli laskurilla ihan oikea koko jota yleensä ostan niin Lindexiltä kuin vaikka merketistakin.
Voisko osittäin kyse olla siitä että yli puolet naisista käyttää väärää kokoa olevia liivejä? :)
Sitäkin mutta veikkaan että 75% vääristä kokoista tuolla laskurilla johtuu siitä, minkä olen sanonut tässä ketjussa jo vissiin 3kertaa. Laskuri on huono, siinä on 10cm välein koonvaihto vaikka liiveissä 5cm välein rintaliivien koot.

No sepä se, kun ei ne edes anna mitään suuntaa. Jos laskuri antaa tulokseksi 70J ja oikea koko on 70E tai 65F, niin minkä hiton takia tuolla edes on mitään laskuria. Varsinkin jos netistä tilaa, niin tuossahan haaskaantuu ikä ja terveys palautellessa vääriä kokoja.
mulla toi laskuri antoi kooksi 60k ja changen laskuri 60i, oikea koko on 65g- tai siis tuntuu parhaalta päällä...

"fia"
En mäkään kailota kuppikokoani ympäriinsä kehuskellen, mutta arvostan sitä että kauppaan mennessäni osaan ottaa edes osapuilleen oikean kokoisia vaatteita sovituskoppiin, eikä ylläripylläri pitäisikin ottaa kahdeksaa kokoa isompaa/pienempää kokoa. Oisko susta jees jos normaalisti käytät vaatekokoa 38, mutta yhdessä liikkeessä oletkin 1335 ja kolmannessa FH4?
No minä osaan tismalleen joka liikkeessä (Suomessa) ottaa oikean koon! Changessa sitä paitsi se myyjä antaa sulle sen oikean koon mittaamalla sut, ei sun tarvitse arpoa. Sama juttu se on ulkomailla, jos maassa on käytössä eri kokotaulukko. En minä lähde arpomaan mikä koko tarkoittaa mitäkin, vaan kysyn myyjältä. Sitä varten ne myyjät siellä liikkeessä ovat. Changessa on ehdottomasti paras asiakaspalvelu ja liivit ovat mukavat ja laadukkaat. En yleensä muualta edes osta enää alusvaatteita.

• Tykkää
Reactions: Millenia
lol
Ai saa sellaisen kuvan? :D selevä :D Minusta kun siitä saa sen kuvan että change ei suomessa ole ollut kauhean kauaa ja suurin osa naisista ajattelee koot nimenomaan perinteisen mukaan mikä on ollut iät ja ajat suomessa, vaikka valmistajista riippuen vaihteleekin koot, niin suurinpiirtein enemmän linjassa kuin change vs. perinteinen.
Mitähän sinä yleensä teet tässä ketjussa länkyttämässä, kun et näistä asioista mitään tiedä.

hhm

Minua tosiaan v*tuttaa vain se, että pitää sotkea olemassa oleva, mittoihin perustuva kokotaulukko omilla "löysillä" ympärysmitoillaan ja pienemällä kuppimitoituksella (ja koukuttaa näin höveli kuluttaja "erikoiskoon" liiveihin). Ei siis sinällään se, että niissä liiveissä on printattuna joku tietty numero-kirjain-yhdistelmä.

Ja kyllä muuten ottais päähän alkaa summissa sovittelemaan hervotonta kasaa liivejä (vaikke se myyjä niitä sinne kuinka kantaisi), kun liikkeen koot eivät - ketjun vastauksista päätellen - ole linjassa edes itsensä kanssa.

hhm
[QUOTE="Anne";26801692]Sitäkin mutta veikkaan että 75% vääristä kokoista tuolla laskurilla johtuu siitä, minkä olen sanonut tässä ketjussa jo vissiin 3kertaa. Laskuri on huono, siinä on 10cm välein koonvaihto vaikka liiveissä 5cm välein rintaliivien koot.[/QUOTE]

Ei ole. Laskurissa on kokoja ympärykselle 5 cm:n välein, joten keksi uusi selitys noille hervottomille heitoille.

Yhteistyössä