Apua vaunujen valitsemisessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sirkku"

Vieras
Mitkä olisi järkevämmät hankkis. Tulee pääasiallisesti lenkkeilyyn mutta käydään myös paljon kaupungilla ostoksilla ja syömässä. Ja ehdottaa saa!!

1. Emmaljunga City Cross City kopalla
2. Brio Classic Happy kopalla
3. Teutonia Spirit S3 fashion kopalla
4. Britax B-Smart kopalla

Pitäis päättää pia mutten osaa..

Meillä oli Gessleinin vaunut. Autoon sai MaxiCosin telakan ja kaukalon ja kaukalon adaptereilla Gessleinin runkoon kiinni eli hyvä ja toimiva ns. travelsetti. Itse vaunut olivat erittäin hyvät ja helpot puhdistaa. Lisäksi renkaiden askelleveys oli riittävä isollekin miehelle eli ei tallaa renkaiden päälle vaunuja työnnellessä. Talvella toimi myös off-road maastossa. Hyvät, ostaisin uudet sellaiset jos olisi vielä joskus tarvetta.

Jos autoilette paljon, niin B-Smartit ja britaxin kaukalo...

Muuten tukevat vaunut joissa ei ole ilmakumirenkaita. Olen ollut emmaljungiin tosi tyytyväinen, varsinkin kun kävellään paljon hiekkateitä. Jos asuisin kaupungissa niin ottaisin ne pienet kääntyvät etupyörät.

emmaljunga nitro city, tai muunmerkkiset, jossa pienet kääntyvät etupyörät. Emmaljungat ainakin kulki talvellakin lumessa :) mutta joo, ehdottomasti nuo kääntyvät etupyörät, meillä nyt käytössä mamas&papas urbo, suosittelen niitäkin, tosin niillä ei missään perunapellolla kuljeta, mutta mahtavat kaupunki/asfaltti-rattaat.

[QUOTE="...";26795319]kolmipyöräisiä en suosittele[/QUOTE]

Gessleinin kolmipyöräisissä vaunuissa kääntyvä eturengas on iso eli tukeva. Ulkona liikuttaessa itse laitoin eturenkaaseen lukon päälle, koska se mielestäni teki vaunuista vakaammat työntää. Muista merkeistä ei ole kokemusta.
Istumarattaana olen käyttänyt sekä Emmaljungaa että Brioa.

Juu ihan asfalttitiellä lenkkeillään. Joka paikkaan mennään autolla kyllä. Autoon mahtuu minkä kokoset vain.
Oon kattonu kyllä gessleinejä ja cresenttei mut en oo löytäny mieleisiä malleja saa ehdottaa.
Täytyy kurksta oran malleja

Kolmipyöräiset oli ainoa vaihtoehto meille, kunnes tuttavan kolmipyöräiset Gessleinit kaatuivat nurmikolla lapsen ollessa kyydissä. Nyt mietimme Teutonian Funien, Cosmojen ja Crescent Divojen välillä. Luulen että niissä yhdistyy kolmi- ja nelipyöräisten parhaat puolet :) eli ovat näppärät, mutta myöskin vakaat ja ainakin Teutoniat kulkevat kuulemma hyvin lumessa. Ja Divoissa on heittoaisa joten isot renkaat voi laittaa eteen.

Noissa Britaxeissa ei taida olla jousitusta, korjatkaa jos olen väärässä? Joten eivät varmaan lenkille ole kovin hyvät.

Juu ihan asfalttitiellä lenkkeillään. Joka paikkaan mennään autolla kyllä. Autoon mahtuu minkä kokoset vain.
Oon kattonu kyllä gessleinejä ja cresenttei mut en oo löytäny mieleisiä malleja saa ehdottaa.
Täytyy kurksta oran malleja

Meillä oli nämä:
Gesslein Vision-Fi - Vaunu-aitta

Gessleineja saa myös nelipöyräisinä ja näissä myös heittoaisa:
Gesslein F6-Fi - Vaunu-aitta

Meillä vaunun valinta lähti liikkeelle kaukalosta ja siihen piti saada toimiva travelsetti. Oma kokemus on vuodelta 2009 eli uusia malleja on varmasti tullut markkinoille sen jälkeen.

Minä suosittelen Brion Happyja. Kertakaikkiaan parhaat. Kevyet ja hyvät työntää. Toimivat talvella lumessa ja sohjossa moitteettomasti. Tilava säilytyskori. Kauniit ja yksinkertaiset, ajattomat

Meillä on myös olleet nuo Brion Happyt ja ei ole valittamista. En sitten välttämättä osaa suhteuttaa muiden tarpeisiin, mutta tuollaiset jokapaikanvaunut nuo on olleet. Lenkkejä ja ostosreissuja. Vaunukoppa oli kesävauvalle tilava ja vilpoisa, toimi myös hyvin lepopaikkana hetken ennenkuin laitettiin pinnasänky kasaan.

Ei myöskään ole kokemusta noista muista merkeistä, jos ovatkin parempia.

Emmaljungan City Crosseihin on oltu täysin tyytyväisiä, ovat kestäneet runsaan lenkkeilyn ja taipuneet kaupungille. Meillä myös mahtuneet hyvin farmariautoon.

Itse en ole kaukalokiinnitystä vaunuihin halunnut, koska jouduimme pitämään vauvaa muutenkin pitkiä pätkiä autokaukalossa (mummolat kaukana).

Valtava viidakko :-) Jospa laittaisit paperille ne ominaisuudet, joita arvostat ja sen listan perusteella kävisit liikkeessä "koeajamassa" malleja? Jos travelsetit kiinnostaa, niin tutki myös miten helposti kaukalon saa irti telakasta ja liitettyä vaunun runkoon.

[QUOTE="Mievaan";26795607]Emmaljungan City Crosseihin on oltu täysin tyytyväisiä, ovat kestäneet runsaan lenkkeilyn ja taipuneet kaupungille. Meillä myös mahtuneet hyvin farmariautoon.

Itse en ole kaukalokiinnitystä vaunuihin halunnut, koska jouduimme pitämään vauvaa muutenkin pitkiä pätkiä autokaukalossa (mummolat kaukana).[/QUOTE]

Mulla oli ekan kanssa city crosseissa kaukaloadapteri ja jäi käyttämättä. Ei se ollut oikein käytännöllinen noin isojen vaunujen kanssa. Kakkosella on autorattaina Britaxit ja ne on aivan huiput kauppareissulla kaukalon kanssa.

Me ostettiin kahdet kun ei asuta kaupungissa ja lenkkeilään paljon mihin ei mielestäni sovi 3 pyöräset
Käydää kuiteski kaupungilla ym. Nin päädyttii 2.

Lenkkeily ja kotikäyttöön Brio Happyt
Kaupungille ym. Britaxit.
Molemmat ostettiin vauvatalo johannast.

Meille tulee nuo Teutonia Cosmot pehmeällä kopalla. Tykättiin niistä "koeajon"jälkeen jotenkin enemmän kuin noista Funeista, joita ensin mietittiin. Heittoaisa ei ollut meille välttämätön ja saahan noissa Cosmoissakin vaihdettua istuinosan suuntaa näppärästi. Ja adapterilla saa autokaukalonkin runkoon kiinni.

Ootko kattonu Ora Jet travel system yhdistelmiä??
Suomalaiset ja vaikuttaa hyviltä ulkona ja kaupungissa. Me ollaan pohdittu noits ja varmaan ostetaankin

Mitkä v.tun suomalaiset? Kiinassa on tehty jo 2000-luvun alusta. Ei suomalainen tuotemerkki niistä teed suomalaisia. Ja ORAn turvakaukalo on halvoista halvin halpis ja myös kiinalaista laatusuunnittelua.

[QUOTE="vieras";26795611]Valtava viidakko :-) Jospa laittaisit paperille ne ominaisuudet, joita arvostat ja sen listan perusteella kävisit liikkeessä "koeajamassa" malleja? Jos travelsetit kiinnostaa, niin tutki myös miten helposti kaukalon saa irti telakasta ja liitettyä vaunun runkoon.[/QUOTE]

Ja travel setissä kannattaa myös kinnittää huomiota turvakaukalon turvallisuuteen jopa enemmän kuin niihin rattaisiin. Usein myös travel settejä saa eriparisina eli voi valita hyvät vaunut/rattaat ja erimerkkisern parhaan turvakaukalon adaptereilla.

Yhteistyössä