G: Miten teillä yleensä alkaa päivä? Mihin heräät, mitä teet ensimmäisenä?

"tiiu"
G: Miten teillä yleensä alkaa päivä? Mihin heräät, mitä teet ensimmäisenä?

1. Keitä perheeseen kuuluu?
Meillä minä, mies ja tyttö 1v 5kk

2. Mihin heräät?
Lapsen äitii-huuto tai naurinkikatus kuuluu omasta huoneesta,yleensä n.klo 6-7

3. 5 asiaa jotka teet ensimmäisenä?
-Otan lapsen sängystä,pötkötellään hetki sohvalla
-Mennään vessaan hoitamaan aamupisut ja hampaanpesut
-Laitan radion päälle ja meille puuron liedelle
-Leikitään yhdessä ja sitten syödään
-Leikitään tai vaihdetaan päivävaatteet,pedataan sängyt..

"Jutta"
Minä 27, mies 41

Mies herää aina 7-8 aikaan aamulla ( lomallakin ), mää nukun 10-11 asti, teen iltavuoro työtä, siinä yks syy pitkään nukkumiseen. Makoilen himas tai meen salille tai hengailen netis vaan ja iltavuoro kutsuu.. jos taasen miehenkaa ollaan molemmat samaan aikaan vapaalla ni lähetään kaupoille, ajellaan ja jauhetaan paskaa ja nauretaan :D

vastaaja
Näin lomalla herään, kun lapsi herää ja tulee huhuilemaan n. klo 7. Lapsen kanssa aamupisut+pesut, laitan kahvin tippumaan ja haen lehden. Laitan pesukoneen päälle, tyhjennän astianpesukoneen tms. pientä kotihommaa. Lapsi leikkii omiaan ja minä luen lehden + juon kahvin. Sen jälkeen lapselle aamupalaa ja itsekin syön jotain. Tässä vaiheessa mies herää ja jos ei olla lähdössä heti mihinkään, menen vielä lueskelemaan sänkyyn hetkeksi.

Aika hauska huomata miten monen aamurutiineihin kuuluu koneen avaaminen. Avaatteko koneen heti aamusta myös ihan arki-aamuina, jos olette menossa töihin? Itse notkun koneella päiväuniaikaan tai sitten ihan illalla.

Minä, mies, vauva (8 vkoa) ja koira.

2. Mihin heräät?
Vauvan huoneesta kuuluviin heräämisen ääniin.

-Haen vauvan meidän huoneeseen ja imetän.
-Päästän koiran ulos jos se on jo herännyt.
-Siivoon tiskipöydän jos on tiskejä laittamatta koneeseen ja tarvittaessa tyhjennän tiskarin.
-Syön aamupalan.
-Lähden lenkille vauvan ja koiran kanssa.

"jenni"
Minä, mies ja tyttö 1,5v

2. Mihin heräät?
Tytön huoneesta kuuluviin heräämisen ääniin, yleensä makaa hiljaa ja kuiskii pupulle jotakin :D

-Menen hakemaan tytön huoneestaan, jos kello on vähän kun on herännyt esim 7,niin mennään noin tunniksi pötkötteleen meidän sänkyyn. Tänään herättiin ja noustiin klo 9.30.
-Mies pistää kahvin tippumaan ja tekee meille aamiaista, laitan tytölle puuron mikroon.
-Mies laittaa telkkarin päälle ja leikkii tytön kans että saan syötyä aamiaisen. Sen jälkeen annan tytölle puuron.
-Pientä siivoilua
-Laitan tytölle ja itselleni päivävaatteet päälle. Meikkaan. Lähdemme kahdestaan tai isin kans kävelylle ja puistoon jos isillä vapaata.

"Miisa"
Herätys yleensä n. klo 10. Käyn vessassa ja istahdan sohvalle jossa saatan istua paikallaan koko päivän tekemättä mitään. Tai sitten makaan sängyssä vain liikkumatta silmät kiinni. Terapia/lääkärikäynti päivinä käyn mutkan sairaalassa. Muuten vain olen omissa hyvin synkissä ajatuksissani. Yleensä en edes syö tai juo mitään koko päivänä ennen kuin muu perhe tulee kotiin.

Mies herää klo 7 ja huolehtii kaikista lasten tarpeista vieden heidät myös kouluun ja tarhaan ja menee itse sitten töihin.

Ei ole elämisen arvoista tämä elämä ei :(

"vieras"
[QUOTE="Miisa";26788069]Herätys yleensä n. klo 10. Käyn vessassa ja istahdan sohvalle jossa saatan istua paikallaan koko päivän tekemättä mitään. Tai sitten makaan sängyssä vain liikkumatta silmät kiinni. Terapia/lääkärikäynti päivinä käyn mutkan sairaalassa. Muuten vain olen omissa hyvin synkissä ajatuksissani. Yleensä en edes syö tai juo mitään koko päivänä ennen kuin muu perhe tulee kotiin.

Mies herää klo 7 ja huolehtii kaikista lasten tarpeista vieden heidät myös kouluun ja tarhaan ja menee itse sitten töihin.

Ei ole elämisen arvoista tämä elämä ei :([/QUOTE]

Toivottavasti sulla on aloitettu lääkitys. Koita jaksaa, uskon että olosi pikkuhiljaa paranee. Älä vaadi itseltäsi liikoja, olet sairas ja sulla on lupa olla väsynyt ja levätä. Pystytkö lukemaan mitään? Entä jos koittaisit saada itsesi vaikka viideksi minuutiksi ulos? Ymmärrän kyllä jos se on juuri nyt mahdotonta. Voimia kuitenkin :hug:

"Miisa"
[QUOTE="vieras";26788107]Toivottavasti sulla on aloitettu lääkitys. Koita jaksaa, uskon että olosi pikkuhiljaa paranee. Älä vaadi itseltäsi liikoja, olet sairas ja sulla on lupa olla väsynyt ja levätä. Pystytkö lukemaan mitään? Entä jos koittaisit saada itsesi vaikka viideksi minuutiksi ulos? Ymmärrän kyllä jos se on juuri nyt mahdotonta. Voimia kuitenkin :hug:[/QUOTE]

Lääkitys on ollut jo viimeisen 6kk. Useita on kokeiltu ja mikään ei ole auttanut mitään. En oikeastaan pysty/jaksa keskittyä mihinkään joten siksi lukeminenkaan ei nyt oikein luonnistu. Kiitos sinulle :)

Näin lomalla herään, kun lapsi herää ja tulee huhuilemaan n. klo 7. Lapsen kanssa aamupisut+pesut, laitan kahvin tippumaan ja haen lehden. Laitan pesukoneen päälle, tyhjennän astianpesukoneen tms. pientä kotihommaa. Lapsi leikkii omiaan ja minä luen lehden + juon kahvin. Sen jälkeen lapselle aamupalaa ja itsekin syön jotain. Tässä vaiheessa mies herää ja jos ei olla lähdössä heti mihinkään, menen vielä lueskelemaan sänkyyn hetkeksi.

Aika hauska huomata miten monen aamurutiineihin kuuluu koneen avaaminen. Avaatteko koneen heti aamusta myös ihan arki-aamuina, jos olette menossa töihin? Itse notkun koneella päiväuniaikaan tai sitten ihan illalla.
Mulle netissä surffailu aamusin on sama kun ennen nettiä lehden luku. En tykkää kiireaamuista ja yleensä arkisinkin herään sen verran aikasin et ehin parin kahvikupillisen verran surffailla. Lukea uutisia, meilit, palstaa yms.

guuhuu
Minä, mies ja kolme lasta (1-8v)

2. Mihin heräät?
Isompien lasten ääniin, heräävät minua aiemmin ja menevät katsomaan tv:tä. Joskus kuopus tulee herättämään kömpimällä sänkyyn. Herään siinä 8 jälkeen yleensä.

Vaihdan kuopuksen vaipan, pistän kahvin tulemaan, käyn vessassa, avaan koneen, ruokin lapset.

Minä, mies ja 3 v. 2 kk poika.

2. Mihin heräät?
Arkena herätyskelloon klo 5.15.

Käyn vessassa
Puen
Laitan kahvin tulemaan
Herätän lapsen ja miehen
Käytän lapsen potalla

[QUOTE="Miisa";26788069]Herätys yleensä n. klo 10. Käyn vessassa ja istahdan sohvalle jossa saatan istua paikallaan koko päivän tekemättä mitään. Tai sitten makaan sängyssä vain liikkumatta silmät kiinni. Terapia/lääkärikäynti päivinä käyn mutkan sairaalassa. Muuten vain olen omissa hyvin synkissä ajatuksissani. Yleensä en edes syö tai juo mitään koko päivänä ennen kuin muu perhe tulee kotiin.

Ei ole elämisen arvoista tämä elämä ei :([/QUOTE]

Lääkitys on selvästi kyllä väärä. Voi kun löytyisi parempi. Voimia ja jaksamista sinulle ja perheelle! :hug:

Yhteistyössä