Häihin pitäisi saada mekko. Kelpaisiko tämä? Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAARRRGGHH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AAARRRGGHH

Vieras
Olen siis synnyttänyt 6 vkoa sitten eli imettääkin pitäs pystyä. Olen ns. eriparia, eli yläosa saisi olla pienempi kuin alaosa eli mekon leikkaus pitäs olla semmonen etä levenee rinnan alta.. Haluaisin samalla silti juhlavan mekon.
Joka paikassa mustaa ja valkeeta ja hintaa 100e.. Laittaisitko tämän? http://www.halens.fi/l%C3%B6yt%C3%B6j%C3%A4-naiset-mekot-5606/mekko-059027/sorting$score,Descending/paging$1,137?oc=036

Miten ns. tuunaisit? Millaset kengät?

Olen siis synnyttänyt 6 vkoa sitten eli imettääkin pitäs pystyä. Olen ns. eriparia, eli yläosa saisi olla pienempi kuin alaosa eli mekon leikkaus pitäs olla semmonen etä levenee rinnan alta.. Haluaisin samalla silti juhlavan mekon.
Joka paikassa mustaa ja valkeeta ja hintaa 100e.. Laittaisitko tämän? http://www.halens.fi/l%C3%B6yt%C3%B6j%C3%A4-naiset-mekot-5606/mekko-059027/sorting$score,Descending/paging$1,137?oc=036

Miten ns. tuunaisit? Millaset kengät?

Mekko on kauniin mallinen, mutta trikoota = arkimekko. Eli henkilökohtaisesti en pistäisi häihin.

Ihan hyvä ja nätti mekko, toki arkista materiaalia mutta imettävälle äidille se annettakoon anteeksi, ei ole helppo löytää mitään juhlavaa imetysmekkoa meinaan... mielestäni mallilla on juuri passelit asusteet, jotkut nätit sirot mustat kengät, ei paljon koruja, vain harkitusti. :)

[QUOTE="äippä";26781309]Ihan hyvä ja nätti mekko, toki arkista materiaalia mutta imettävälle äidille se annettakoon anteeksi, ei ole helppo löytää mitään juhlavaa imetysmekkoa meinaan...[/QUOTE]
Tämä on kyllä totta.

[QUOTE="äippä";26781431]No, onneksi maailma tai kenenkään häät ei kaadu yhteen trikoomekkoon.
[/QUOTE]

Juhlaetiketin noudattamatta jättäminen ei kaada maailmaa, ei. Mutta on sillä merkityksensä kuitenkin.

Aivan hyvin tuon voi laittaa häihin. Häissä on aina semmostakin porukkaa jotka on pukeutunu vähä turhan arkisesti tai muuten ihan pieleen (tyyliin ihan liian lyhyeen mekkoon että melkein perse paistaa jos vähänkin kumartuu) tai sitten jotkut on kaivanu niitä ihan arkimekkoja päälleen kaapista. Itse olin tänä kesänä ystäväni häissä ja siellä kyllä ihmettelin hiljaa itekseen päässäni monenki vaatevalintoja. Varsinkin ku ne pahimmat "väärin pukeutujat" oli hääparin perheenjäseniä niin kummastutti vähän. Mutta oikeasti kaikki kiinnittää enimmäkseen häissä huomion siihen hääpariin... joku voi tietysti ihmetellä sinunkin arkista mekkoa mutta mitäs sitte! siinäpähän ihmetelkööt ja miettikööt.

No joo, no menkööt :D Siis onhan tuo kuitenkin kaunis mekko, ja otetaan se imetysasia huomioon :)

Mutta tuo, mitä milla. kirjoitti, on kyllä kumma juttu. Miksei ihmiset pukeudu juhlaan? Ei se nyt ainakaan rahasta voi olla kiinni, juuri ollut alennusmyynnit, joista voisi halvalla ostaa sen juhlamekon (mies puvun), jota voi vaikka asustein sitten muuntaa eri juhliin, jos ei joka juhlaan uutta asua halua/voi ostaa.

http://www.mommygear.com/nursingdresses.htm

Toden totta, pitkälti trikoisia mekkoja on imettäjille tarjolla, eikä juuri muuta. Nyt kyllä höllään omaa tiukkaa linjaani tuon trikoon suhteen juhlavaatteena!

[QUOTE="vieras";26781484]Vaan?[/QUOTE]

Siis sinä et tiedä, mikä etiketin tarkoitus on? :D KVG?

Lyhyesti: etikettiä noudattamalla kunnioitetaan juhlittavia ja muita juhlavieraita ja osoitetaan arvostusta juhlan tarkoitukselle.

Siis sinä et tiedä, mikä etiketin tarkoitus on? :D KVG?

Lyhyesti: etikettiä noudattamalla kunnioitetaan juhlittavia ja muita juhlavieraita ja osoitetaan arvostusta juhlan tarkoitukselle.

Niin, jos siis totean että yhden imettävän äidin trikoomekko tuskin kovinkaan pilaa juhlia tai niiden arvostusta, niin miten se on väärin sanottu? minusta menee vähän pilkunnussimiseksi nyt.

Aika joustavia ovat nämä äitiys-ja imetysmekot,eivätkä ainakaan kovinkaan juhlavia.. Ja kavereiden häistä kyse,jos suuttuvat mun mekosta niin ovatpa huonoja ystäviä ;)

[QUOTE="vieras";26781550]Niin, jos siis totean että yhden imettävän äidin trikoomekko tuskin kovinkaan pilaa juhlia tai niiden arvostusta, niin miten se on väärin sanottu? minusta menee vähän pilkunnussimiseksi nyt.[/QUOTE]

Korjasinkin jo asennetta imetysmekon suhteen ;)

Mutta yleisesti etiketin noudattaminen tuntuu olevan katoavaa perinnettä. Ei se, ettei juuri itseä haittaa viereisen pöydän perheen naisten trikootunikat ja miesten mustat farkut, tarkoita sitä, että etiketti on turhaa. Vieressä saattaa istua esim. joku sukulaistäti juhlamekossa ja -hatussa ihmetellen, eikö tuo perhe arvosta juhlaparia ja muita juhlijoita kun on arkivaatteissa paikalle tullut. Vai osoittavatko mieltään ehkä?

Korjasinkin jo asennetta imetysmekon suhteen ;)

Mutta yleisesti etiketin noudattaminen tuntuu olevan katoavaa perinnettä. Ei se, ettei juuri itseä haittaa viereisen pöydän perheen naisten trikootunikat ja miesten mustat farkut, tarkoita sitä, että etiketti on turhaa. Vieressä saattaa istua esim. joku sukulaistäti juhlamekossa ja -hatussa ihmetellen, eikö tuo perhe arvosta juhlaparia ja muita juhlijoita kun on arkivaatteissa paikalle tullut. Vai osoittavatko mieltään ehkä?

En mä olekkaan sanonut että etiketti on turhaa, itse noudatan etikettiä hyvinkin tarkasti, mutta mielestäni se ei ole kaikki kaikessa, esim. tässä tapauksessa en näe kyseisessä trikoomekossa mitään vikaa. Eikä tuo mekko nyt NIIIIN arkinen ollut, kun vielä asustaa kivasti. Mä olen oikeasti nähnyt esim. n. 20 vuotiaan tytön farkut päällä (jotka oli rispautuneet lahkeista täysin), paskasilla tennareilla ja hupparilla hääjuhlissa. Hiukset oli täysin laittamatta ja notkui koko ajan röökillä pihalla. Siinä oli jo tällekkin mummolle (23 v.) paheksuttavaa :D eli en näkisi tuota trikoomekkoa missään nimessä merkkinä mielenosoituksesta... tod.näk. kaikki vaan ihailee lähinnä ap:n vauvaa, jos ap:hen jotain huomiota kiinnittävät.

[QUOTE="vieras";26781619]En mä olekkaan sanonut että etiketti on turhaa, itse noudatan etikettiä hyvinkin tarkasti, mutta mielestäni se ei ole kaikki kaikessa, esim. tässä tapauksessa en näe kyseisessä trikoomekossa mitään vikaa. Eikä tuo mekko nyt NIIIIN arkinen ollut, kun vielä asustaa kivasti. Mä olen oikeasti nähnyt esim. n. 20 vuotiaan tytön farkut päällä (jotka oli rispautuneet lahkeista täysin), paskasilla tennareilla ja hupparilla hääjuhlissa. Hiukset oli täysin laittamatta ja notkui koko ajan röökillä pihalla. Siinä oli jo tällekkin mummolle (23 v.) paheksuttavaa :D eli en näkisi tuota trikoomekkoa missään nimessä merkkinä mielenosoituksesta... tod.näk. kaikki vaan ihailee lähinnä ap:n vauvaa, jos ap:hen jotain huomiota kiinnittävät.[/QUOTE]

Okei, eli olemme kuitenkin samoilla linjoilla, pahoitteluni purkauksestani :flower: :D

Ja joo, minäkin lupaan vastaisuudessa korjata asennettani tuolta osin, että kaunis trikoomekko sopii tosiaankin imettävälle (ja ehkäpä raskaana olevillekin?) koska muunlaisesta materiaalista tuskin edes kovin toimivaa imetysmekkoa aikaan saa. Ja onhan tuo ap:n linkittämä mekko tosiaan kaunis ja juhlava joka tapauksessa :)

Yhteistyössä