Kannattaako sotkeutua e-pillereihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NytPaukahti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NytPaukahti

Uusi jäsen
27.07.2012
28
0
1
pelkään että keho menee totaalisen sekaisin ja ettei lopettaminenkaan enää palauta asioita normaaliksi.. tai että olen yksi niistä epäonnisista jotka saa e-pillereistä jonkin vakavamman haittavaikutuksen... jotain rinta/maksa kasvaimia, sydänkohtauksen, aivoinfarktin tai keuhkoembolian....

Joskus kauan sitten söin imetysaikana cerazette minipillereitä ja ne tosiaankin sai koko kropan sekaisin... tuntui ettei kroppa enää sen jälkeen palannut omaksi itsekseen... myöhemmin sitten söin toisen merkkisiä minipillereitä niistä taas en varsinaisesti huomennut tulleen mitään vaivaa... Nyt oon pitkään ollut luomuna..

pillereillä on helppo ehkäistä mutta sitten taas.....

Tuo selviää vain kokeilemalla. Mulle ei sopineet mitkään pillerit.
Kokeile kuparikierukkaa, itselläni se on toiminut tosi hyvin. Niissäkin on erilaisia mutta NovaT on hyväksi havaittu, sopii kuulemma useimmille.

Luin tuon kuparikierukan pakkausselosteen...

Mitäköhän tuolla "Sinulle ei voida asettaa kohdunsisäistä ehkäisintä, jos sinun on todettu tai epäillään olevan raskaana tai jos sinulla on hoitamaton kohdunkaulan solumuutos"??

Meinaan ku mulla oli viime papa-kokeessa muutoksia... Ymmärsin ettei mitään vakavaa kuitenkaan koska "hoitona" on uus papakoe 3-6kk kuluttua uudestaan...

Estääkö tää nyt esim kierukan ottamisen??

Luin tuon kuparikierukan pakkausselosteen...

Mitäköhän tuolla "Sinulle ei voida asettaa kohdunsisäistä ehkäisintä, jos sinun on todettu tai epäillään olevan raskaana tai jos sinulla on hoitamaton kohdunkaulan solumuutos"??

Meinaan ku mulla oli viime papa-kokeessa muutoksia... Ymmärsin ettei mitään vakavaa kuitenkaan koska "hoitona" on uus papakoe 3-6kk kuluttua uudestaan...

Estääkö tää nyt esim kierukan ottamisen??

Ei estä. Hoitamaton solumuutos voi olla tulehdus joka hoidetaan tietysti ensin pois.

[QUOTE="Lissu";26777372]Mitenkäs tuo kuparikierukka, käykö se jos on nikkeliallergia?[/QUOTE]

No niin, google jo kertoi että ei käy, kuten muistelinkin... pöh.

[QUOTE="Lissu";26777390]No niin, google jo kertoi että ei käy, kuten muistelinkin... pöh.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa, ainakaan minun tapauksessani!
En voi pitää edes korviksia nikkeliallergian takia kun heti alkaa ihoa kuumottaa, kutittaa ja sattuu, tai jos farkun nappi osuu ihoon, niin iho menee heti rikki ja kauhea kutina päällä.
Kuparikierukka on sopinu todella hyvin. Yleensä sitä ei suositella synnyttämättömälle, en tajua miksi, mut minä vaadin kokeilla kun pillerit ei sopinu, enkä ole katunut. Nää on niin yksilöllisiä juttuja että kannattaa tosiaan kokeilla, eikä aina uskoa mitä google sanoo. :)

[QUOTE="vieras";26777437]Ei pidä paikkaansa, ainakaan minun tapauksessani!
En voi pitää edes korviksia nikkeliallergian takia kun heti alkaa ihoa kuumottaa, kutittaa ja sattuu, tai jos farkun nappi osuu ihoon, niin iho menee heti rikki ja kauhea kutina päällä.
Kuparikierukka on sopinu todella hyvin. Yleensä sitä ei suositella synnyttämättömälle, en tajua miksi, mut minä vaadin kokeilla kun pillerit ei sopinu, enkä ole katunut. Nää on niin yksilöllisiä juttuja että kannattaa tosiaan kokeilla, eikä aina uskoa mitä google sanoo. :)[/QUOTE]

En taida uskaltaa kokeilla, minulla kun on aika raju nikkeliallergia. Tajusin vasta hiljattain, että se on syynä siihenkin miksi jotkut ripsivärit ei sovi minulle lainkaan. Niissäkin jotain nikkelijäämiä sitten kuulemma.

[QUOTE="vieras";26777352]Ei estä. Hoitamaton solumuutos voi olla tulehdus joka hoidetaan tietysti ensin pois.[/QUOTE]

Joku epiteelisoluatypia se oli... lievä sellainen... mutta en kyllä saanut sen tarkempaa tietoa mistä tuo sitten johtuu... mitään lääkettä en kyllä saanut.. pelkkää seurantaa...

Yhteistyössä