Kuinka paljon lapsenne näkevät isovanhempiaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minun vanhemmillani hoidossa ehkä viikon + yhden viikonlopun vuodessa.
Miehen vanhempien luona keskimäärin pari päivää per joka 6-8 viikko + viikon keäslomalla.

Taitaa vähetä nyt kun toiseksi nuorin menee kouluun... tosin appivanhemmat miettivät sen myötä ennenaikaista eläkettä ja muuttoa lähemmäksi mikä sekin sitten muuttaisi asetelmia.

:)

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
tuotepaketti
1-, 2, ja 4-vuotiaat lapset näkevät isän puolen isovanhempia kerran kuukaudessa, välimatkaa on 180 km. Mun vanhemmat eivät halua tavata ollenkaan, eivät ole koskaan edes nähneet. Hoidossa lapset eivät ole isovanhemmillaan, koska isovanhemmat kokevat etteivät pärjää lastemme kanssa. Olemme siellä siis aina koko perheellä.

"KääKKä"
Äitiäni lapset näkevät n. 3 kertaa kk:ssa, yöhoidossa ovat 3- 4 kertaa vuodessa. Isääni näkevät ehkä 2-3 vuodessa ja vanhin on ollut hänen luonaan nyt 2 kertaa hoidossa yli viikon (viime kesänä ja tänä kesänä ) kuopus ei kertaakaan.
Anoppini on hoitokodissa joten häntä nähdään kerran vuoteen ja isänisäänsä lapset eivät ole nähneet koskaan kuten en minäkään. Siippani viimeksi kun oli 4 vuotias.

Minun vanhemmillani hoidossa ehkä viikon + yhden viikonlopun vuodessa.
Miehen vanhempien luona keskimäärin pari päivää per joka 6-8 viikko + viikon keäslomalla.

Taitaa vähetä nyt kun toiseksi nuorin menee kouluun... tosin appivanhemmat miettivät sen myötä ennenaikaista eläkettä ja muuttoa lähemmäksi mikä sekin sitten muuttaisi asetelmia.

Hups.
Luin huolimattomasti ja ajattelin vain hoidossaoloa.
Toki tapaavat kumpiakin isovanhempiaan useammin.

"vieras"
Vähän vaihdellen, nyt kesällä on nähty enemmän. Ehkä 1-3 kertaa kuukaudessa näkee kumpiakin isovanhempia. Välillä vietetään yhteisiä mökkiviikonloppuja jan nyt kesällä oltiin yhteisellä lomareissulla mun vanhempien kanssa. Lastenhoitoapua saadaan ihan niin usein kuin vaan pyydetään, melkeinpä tuppautuvat hoitamaan poikaa :) Anoppi on hoitanut poikaa poikaa välillä kolmekin päivää putkeen, kun lapsi on ollut kipeänä ja me vanhemmat töissä.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"a p"
Mun lapset tapaavat vanhempiani usean kerran viikossa, ovat yöhoidossa heillä ehkä 5 kertaa vuodessa. Joskus ollaan koko perhe heillä yökylässä tai käydään yhteisillä reissuilla :)

Miehen vanhempia näkevät kerran viikossa tai korkeintaan 2 viikon välein. Heillä ovat yökylässä useammin, kun sen puolen mummi ei ole työelämässä :)

Riippuu, kumman puolen isovanhemmista puhutaan.

Vaimoni isovanhempia teinit näkeävät 1-4 kertaa vuodessa.
Minun vanhemmillani, tai siis aina erikseen äidillä tai isällä, koska ovat eronneet, ovat yökylässä keskimäärin kerran kuukaudessa.
Äidilläni ehkä 2-3 kertaakin kuussa - saattavat mennä sinne monesti koulun jälkeen, viikollakin.
Näkevät äitiäni lähes päivittäin, koska äidilläni & vaimollani on niin lämpimät välit, että äiti vierailee täällä lähes päivittäin.
Isääni näkevät n. kerran viikossa.

"juups"
Ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Hoidossa ovat olleet minun vanhemmillani silloin kun olen ollut synnyttämässä ja viiteen vuoteen ehkä kaksi kertaa muuten.

"vieras"
Minun vanhempani ovat kuolleet, poika oppi äitini tuntemaan ja välimatkaa oli silloin yli 300 km:a mutta lomilla käytiin aina kun päästiin. Miehen äiti ja äidinäiti ovat vielä elossa ja viikottain, lähes päivittäin soitellaan ja käydään. On erittäin sukurakkaita miehen puolelta. Hoidossa ei juurikaan ole ollut, kolme kertaa miehen äidin luona yökylässä ja joitain tunteja silloin tällöin ja miehen äidinäiti asuu yhdessä tyttärensä kanssa joka on poikamme kummi ja siellä poika on aina viihtynyt hyvin. Poika on nyt 11v.

"vieras"
Lapset asuvat vuoroviikoin isällään ja minulla, ja näkevät kaikki isovanhempiaan usein. Isän puolen isovanhemmilla ovat hoidossa n. 8 pvä/kk. Päiväkodin sijaan siis ovat heillä hoidossa isän luona ollessaan. Minun vanhempia näkevät vaihtelevasti, mutta yleensä pari kolme kertaa viikossa. Heillä ovat hoidossa yleensä parina arkipäivänä kuukaudessa. Yökylässä ovat olleet minun vanhemmilla kahdesti, en oikein raaski antaa enempää kun muutoinkin asuvat vain puolet ajasta kanssani. Kesällä täytynee järjestää vielä yksi yökyläily, koska lapset sitä kovasti ovat toivoneet.

lucifer
joka viikonloppu ollaan yleensä pe-su mummolassa. lapsillamme ei ole kuin yhdet isovanhemmat enää elossa. ja jos mummo ja lapset saisi päättää lapset olisivat siellä aina, mutta he kun ei päätä=)

meillä
monta kertaa viikossa nähdään. Eivät juuri yökyläile, lapset on pieniä. Hoidossa ovat mun vanhemmilla tarpeen mukaan ja esikoinen jää sinne monesti leikkimään, kun on käyty kylässä.

Yhteistyössä