"KääKKä"
Mauri Korhosen sienikirja ei tunne tuota sientä. Joten en tiedä.Mutta mikä syötäväksi kelpaamaton se sitten on?
Mauri Korhosen sienikirja ei tunne tuota sientä. Joten en tiedä.Mutta mikä syötäväksi kelpaamaton se sitten on?
Ei ole malikka eikä seitikki. Sienessä on selvät pillit, joten on joko tatti tai kääpä. Koska ei ole pehmeä lakki eikä erottuva pillistö, niin on luultavimmin kääpä. Kuten jäärä sanoi, veikkaan jompaa kumpaa hänen ehdotuksistaan. Ja koskaan en itse ole ennen tuollaista sientä huomannut.Taitaa olla seitikki, olikohan kangasseitikki.
Eka sienireisulla mies keräsi noita suppilovahveroina.
SE oli päätön vertaus!Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26760845:tatti tuo ei ole missään tapauksessa.
kas kun ei naitatti.SE oli päätön vertaus!
Sieni ei ole missään tapauksessa pulkkosieni.
joten ei myöskään tatti tai ihmisen kynsisieni
Oli niikun läppä,
Mä on kanssa nyt noitten sun torvi- tai mustajalkakäävän kannalla.Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26760863:Ei millään pahalla, mutta tuo ei ole pulkkosientä nähnytkään. Ap ei ole tuota sientä syömässäkään, vaan haluaa opetella tunnistamaan sieniä.
Sienessä on hyvä johtolanka - pillit. Sen tiedon perusteella jää tatit ja käävät jäljelle. Ihan selkeästi rajautuu pois tatit, niin sitten lähdetään tutkimaan tarkemmin kääpien sukua. Ja sieltä löytyykin hyvin varteenotettavat ehdokkaat.
Sienikirjoista suosittelen Suomen sieniopasta (WSOY).
minä myös.Mä on kanssa nyt noitten sun torvi- tai mustajalkakäävän kannalla.
Mustikkaa varmaan mekin poimitaan kun sitä on niin mahottomasti tyrkyllä, kyllä mie niitä piiraita talvella leivon ja paljonAlkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26761535:vink*vink* Herkkutattien kasvukausi on ihan justiinsa alkamassa. (Tattejahan joitain tunsit? Ettei mene sappitatin kanssa sekaisin?)
Mie menen vasta viikonloppuna sieneen. Nyt vielä keräämään mustikoita. Löysin aivan mielettömän hyvän mustikkapaikan eilen. Pakastimessa on jo riittävästi mustikoita, mutta en raaski jättää niin hyvää mustikkaa metsään.