Facebook lähetetty viesti, näkyykö kun vastaanottaja on sen lukenut??

• Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti
Minulla
Minulla näkyy Samsungissa myös viestiketjuissa jos vastaanottaja on viestin saanut. Sitten tuo katoaa jos hän vastaa viestiin, eli näkyy vain siinä viimeisimmässä minun lähettämässäni. En tietääkseni ole mistään mitään laittanut "päälle", tuo vaan nkäyy noin :)

Minulla näkyy Samsungissa myös viestiketjuissa jos vastaanottaja on viestin saanut. Sitten tuo katoaa jos hän vastaa viestiin, eli näkyy vain siinä viimeisimmässä minun lähettämässäni. En tietääkseni ole mistään mitään laittanut "päälle", tuo vaan nkäyy noin :)
No ilmankos mulla ei näkyny siellä viestit kansiossa kun katsoin, ja äkkiseltään en muistanu:)

......
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26748052:
Nuo tuo viimenen on kyllä sellanen, mutta itse varmaan estäisin koko henkilön. Ja onhan fb'ssa mahdollisuus estää online näkyvyys vaikka yhdelle ihmiselle, silloin lukukuittaus ei toimi. Ilmotus lukemisesta tulee silloin vasta, kun klikkaat ittes henkilölle näkyviin.

Mutta joo, tapoja on niin monia, kuin tekijöitäkin:)
Itse en vaan jaksa ottaa fb'tä kamalan vakavasti, ja jos luen viestin mutten kerkeä vastata, niin ilmoitan sen sitten kun joudan vastaamaan.

Itse ehkä siirtäisin tuon viestin lukukuittauksen tapahtuma nähty-kuittaukseksi. Nykyään kun paljon lähetetään tapahtumakutsulla kutsuja johkin tupareihin ja muihin, ainakin lähettäjä tietäisi että ihminen on huomannut kutsun.
Niin, no, tuon stalkkerin kohdalla yritin ärsyttää ko. ihmistä mahdollisimman vähän. En siis blokannut tuota ihmistä (kaverilistallahan hän ei ollutkaan), koska en halunnut ärsyttää häntä enää kun hän rauhoittui, mutta vielä kauan tuon episodin jälkeenkin tuolta ihmiseltä tuli viestejä "moi mitä kuuluu" jne. Ja sitä paitsi, jos olisin blokannut viestit, hän olisi lähetellyt minulle postissa kirjeitä, mikä olisi tuntunut vieläkin ahdistavammalta minusta.

Mutta tuo nyt on vain yksi juttu muiden joukossa. Itsekään en ota Facebookia vakavasti, ja harvemmin edes käytän, mutta yksityisyys on minulle ehkä sitten tärkeämpää kuin monille muille. Ja siihen yksityisyyteen kuuluu, ettei ole kenenkään asia mitä minä netissä teen juuri tällä hetkellä, jos haluan "näkymättömänä" lukea vaikkapa sitten Facebook-viestejä mutten halua tai pysty kirjoittelemaan vastauksia juuri nyt.

Toki kukaan ei ole netissä koskaan täysin näkymätön; näkyyhän käyntini ylläpitäjille. Mutta minua ei yksinkertaisesti kiinnosta käyttää sellaisia sovelluksia, jotka yrittävät väkisin saada minut paljastamaan itsestäni ja tekemisistäni enemmän kuin haluan. Olkoonkin kuinka "tyhjänpäiväisiä" asioita tahansa.

Niin, no, tuon stalkkerin kohdalla yritin ärsyttää ko. ihmistä mahdollisimman vähän. En siis blokannut tuota ihmistä (kaverilistallahan hän ei ollutkaan), koska en halunnut ärsyttää häntä enää kun hän rauhoittui, mutta vielä kauan tuon episodin jälkeenkin tuolta ihmiseltä tuli viestejä "moi mitä kuuluu" jne. Ja sitä paitsi, jos olisin blokannut viestit, hän olisi lähetellyt minulle postissa kirjeitä, mikä olisi tuntunut vieläkin ahdistavammalta minusta.

Mutta tuo nyt on vain yksi juttu muiden joukossa. Itsekään en ota Facebookia vakavasti, ja harvemmin edes käytän, mutta yksityisyys on minulle ehkä sitten tärkeämpää kuin monille muille. Ja siihen yksityisyyteen kuuluu, ettei ole kenenkään asia mitä minä netissä teen juuri tällä hetkellä, jos haluan "näkymättömänä" lukea vaikkapa sitten Facebook-viestejä mutten halua tai pysty kirjoittelemaan vastauksia juuri nyt.

Toki kukaan ei ole netissä koskaan täysin näkymätön; näkyyhän käyntini ylläpitäjille. Mutta minua ei yksinkertaisesti kiinnosta käyttää sellaisia sovelluksia, jotka yrittävät väkisin saada minut paljastamaan itsestäni ja tekemisistäni enemmän kuin haluan. Olkoonkin kuinka "tyhjänpäiväisiä" asioita tahansa.
Kiva kun selvensit asiaa.:)
Tuo stalkkeri homma on kyl kauhee. Onneksi on jättäny sut rauhaan.
En osannut ajatella, että ehkä fb-blokkaus vain ärsyttäisi enemmän. Tosiaan, olo on ehkä turvallisempi, kun uhkailut tapahtuu netissä kuin että postilaatikostaan löytäisi jotain. Hui.

Yksityisyyttään jos tahtoo varjella noinkin paljon, niin ymmärrän sun ajatusmaailmaa nyt. Meillä eroaa näkemys ilmeisesti sitten siinä, itse en koe yksityisyyttä loukkaavana yllä mainittuja asioita.:)
Koen sen samoin, kun että liikun ulkona->minut nähdään ja kuka vaan voi astella kanssani juttelemaan. Vastattavahan silloin on, ellei ole kiire, jolloin kiireen voi kertoa:)

"Eli"
Eli näkyykö nyt nuo luetut viestit jotenkin vai ei? Pelkässä puhelimessa ilmeisesti vai?
Kiinnostaisi meinaan kun laitoin ihastukselleni viesti viikko sitten, eikä ole vastannut. Ei kyllä olla ystäviä facebookissa, joten voi olla että viesti on hukkunut muut-osioon.

"tyttönen"
Hei! Minulla näkyy Facebookin muut-kansiossa, että olisi tullut yksi viesti, mutta kansioon mentäessä siellä ei kuitenkaan ole mitään. Kun painaa "merkitse kaikki luetuksi", katoaa se "haamuviesti", mutta hetken päästä näyttäisi taas että on tullut viesti, mutta sitä ei näy missään.
Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Yhteistyössä