Facebook lähetetty viesti, näkyykö kun vastaanottaja on sen lukenut??

• Viestiketjun aloittaja Apuja
  • Ensimmäinen viesti
Apuja
Eli pähkäillään tässä, kun lähetät viestin, niin pystytykö seuraamaan onko vastaanottaja sen lukenut? Tuossa viestipalkissa missä näkyy viisi viimeisintä viestiä/-ketjua, näkyy lähetetyssä viestissä nuoli. Ilmeisesti kun kaveri sen lukee, tulee tuohon nuolen paikalle väkänen.

Onko tuo jossain asetuksissa tuo, mistä tuota voi kontrolloida? Tietääkö kukaan?
Äsken tuo toimi ystävän kanssa viestitellessä, mutta kun laiton omani ja oman kirppisprofiilin välillä viestiä, näkyy edelleen tuo nuoli vaikka viestin kävinkin lukemassa.

Kiitos :)

apuja
No miksi se nuoli muuttuu v-väkäseksi kun kaveri viestin lukee? Ja nimenomaansiinä viestipalkissa missä näkyy ne viisi viimeisintä. Kaipaisin nyt tietoa löytyykö tuolta ostan asetukset tuolle toiminnalle, itse en löydä mutta olenkin aika käsi fb:n kanssa.

Kiitos

Näkyy
Näkyy vissiin silloin tällöin. Eli olisko joku uusi toiminto mitä ollaan ottamassa käyttöön. Face nyt tökkinyt taas viime päivinä pahasti, eli ihan normaaliahan tuo on että joskus toimii, joskus ei. Siis ylipäätään, nuo notifiactionsit esim. näyttää ihan miten sattuu.

Kännykässä minulla näkyy jos viesti on luettu, tulee teksti "seen" ja päiväys. Koneella joskus näkyy se väkänen, joskus ei.

Kiemuraiset on facen kuviot :D

"Hei"
täällä kun tuntuu olevan facebook-tietäjiä. Jos lähetän viestin jollekin kuka ei ole kaverilistallani, pääseekö hän viestin saatuaan lukemaan sivuani mikä on asetuksilla "vain kavereille"? Ennen ainakin ystäväpyynnön jos lähetti, pystyi sen vastaanottaja selaamaan sivuja.

Entä meneekö ei-kaverille lähetetty viesti suoraan inboxiin vai sinne muut viestit-kansioon? Tuostakin kuullut eri juttuja.

[QUOTE="Hei";26747573]täällä kun tuntuu olevan facebook-tietäjiä. Jos lähetän viestin jollekin kuka ei ole kaverilistallani, pääseekö hän viestin saatuaan lukemaan sivuani mikä on asetuksilla "vain kavereille"? Ennen ainakin ystäväpyynnön jos lähetti, pystyi sen vastaanottaja selaamaan sivuja.

Entä meneekö ei-kaverille lähetetty viesti suoraan inboxiin vai sinne muut viestit-kansioon? Tuostakin kuullut eri juttuja.[/QUOTE]

Ei pääse selamaan sivujasi pelkän viestin lähetyksellä. Vaatii sen kaveripyynnön, ja hyväksymisen.
Ei-kavereille lähetetyt viestit menee muut-kansioon, eikä minulla ainakaan ole koskaan siitä ilmoitusta tullut. Näkyy vasta kun avaa viesti-kansion, muut-kansion kohdalla on (1). Kirppishommissa sitä kannattaa tarkkailla.

Kun olet vastannut muut-kansion viestiin, viestit siirtyvät normaaliin kansioon ja sen jälkeen tulee aina ilmotus saapuneesta yksitysviestistä.

.......
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26747854:
On lukukuittaus toiminto myös s-postissa. Mikä laki sen kieltäisi, ettei saa lähettäjälle tulla infoa, kun viesti on nähty? :)
Mutta lukukuittaus vaatii kuitenkin sen vastaanottajan suostumuksen.

Siis ainakin kun minulle on tullut sähköpostia lukukuittauksella, se on ensin kysynyt minulta että lähettäjä on pyytänyt vahvistusta lukemisesta, lähetetäänkö.

Lukukuittaus ilman mitään vahvistusta tai edes tietoa lähettäjälle vaikuttaa aika hämärältä ja vastenmieliseltä. Voin keksiä miljoona eri syytä ettei vastaanottaja haluaisi lähettäjän tietävän lukeneensa viestin.

Mutta lukukuittaus vaatii kuitenkin sen vastaanottajan suostumuksen.

Siis ainakin kun minulle on tullut sähköpostia lukukuittauksella, se on ensin kysynyt minulta että lähettäjä on pyytänyt vahvistusta lukemisesta, lähetetäänkö.

Lukukuittaus ilman mitään vahvistusta tai edes tietoa lähettäjälle vaikuttaa aika hämärältä ja vastenmieliseltä. Voin keksiä miljoona eri syytä ettei vastaanottaja haluaisi lähettäjän tietävän lukeneensa viestin.
Tuota en tiennytkään! Luulin jotenkin, että s-postissakin lähtee se lukukuittaus automaattisesti.
Haluutko avata vähän, miksi se on hämärää ja vastenmielistä..? Jokseenkin en pääse ajatukseesi sisään.
Mielestäni se on ihan ok, ei häiritse eikä aiheuta riemua.
Kuitenkin fb'ssä miulla on vaan kavereita, ja vastaan jokaiseen viestiin ainakin silloin, kun se vastaamista vaatii. Vaikka viestissä olisi jotain riitojen selvittelyä, ns. kiinnijäämistä, niin onhan se hyvä että tietää ainakin viestin menneen perille. (OT, en kyllä ymmärrä miks niitä viestejä käytetään ym. asioihin, koska puhelimet on keksitty ja fb-viestit ei jotenkaan ole se keino mielestäni millä välit ratkotaan.)

......
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26747903:
Tuota en tiennytkään! Luulin jotenkin, että s-postissakin lähtee se lukukuittaus automaattisesti.
Haluutko avata vähän, miksi se on hämärää ja vastenmielistä..? Jokseenkin en pääse ajatukseesi sisään.
Mielestäni se on ihan ok, ei häiritse eikä aiheuta riemua.
Kuitenkin fb'ssä miulla on vaan kavereita, ja vastaan jokaiseen viestiin ainakin silloin, kun se vastaamista vaatii. Vaikka viestissä olisi jotain riitojen selvittelyä, ns. kiinnijäämistä, niin onhan se hyvä että tietää ainakin viestin menneen perille. (OT, en kyllä ymmärrä miks niitä viestejä käytetään ym. asioihin, koska puhelimet on keksitty ja fb-viestit ei jotenkaan ole se keino mielestäni millä välit ratkotaan.)
No on kai monia syitä, miksi joku ei haluaisi tiedottaa kaikille olevansa juuri nyt koneella tai lukeneensa sitä tai tätä viestiä. Joskus ei yksinkertaisesti jaksa vastata heti eikä silti halua loukata.

Tuleehan niitä viestejä muiltakin kuin kavereilta, ja Facebook-kavereinakin on useimmilla muitakin kuin juuri niitä parhaita kavereita joille haluaa olla aina tavoitettavissa.

Jos ajattelen nyt vaikkapa sitä, kun sain stalkkerilta viestejä... en todellakaan olisi halunnut hänen näkevän, että luin ne, mutta kuitenkin minun piti lukea ne koska halusin tietää sisälsivätkö ne enemmän uhkauksia.

No on kai monia syitä, miksi joku ei haluaisi tiedottaa kaikille olevansa juuri nyt koneella tai lukeneensa sitä tai tätä viestiä. Joskus ei yksinkertaisesti jaksa vastata heti eikä silti halua loukata.

Tuleehan niitä viestejä muiltakin kuin kavereilta, ja Facebook-kavereinakin on useimmilla muitakin kuin juuri niitä parhaita kavereita joille haluaa olla aina tavoitettavissa.

Jos ajattelen nyt vaikkapa sitä, kun sain stalkkerilta viestejä... en todellakaan olisi halunnut hänen näkevän, että luin ne, mutta kuitenkin minun piti lukea ne koska halusin tietää sisälsivätkö ne enemmän uhkauksia.
Nuo tuo viimenen on kyllä sellanen, mutta itse varmaan estäisin koko henkilön. Ja onhan fb'ssa mahdollisuus estää online näkyvyys vaikka yhdelle ihmiselle, silloin lukukuittaus ei toimi. Ilmotus lukemisesta tulee silloin vasta, kun klikkaat ittes henkilölle näkyviin.

Mutta joo, tapoja on niin monia, kuin tekijöitäkin:)
Itse en vaan jaksa ottaa fb'tä kamalan vakavasti, ja jos luen viestin mutten kerkeä vastata, niin ilmoitan sen sitten kun joudan vastaamaan.

Itse ehkä siirtäisin tuon viestin lukukuittauksen tapahtuma nähty-kuittaukseksi. Nykyään kun paljon lähetetään tapahtumakutsulla kutsuja johkin tupareihin ja muihin, ainakin lähettäjä tietäisi että ihminen on huomannut kutsun.

Yksi facen tohelo käyttäjä
Face-tietäjille vielä kysymys: Nyt kun on tämä uusi "profiili trakker" eli voi katsoa ketkä on käyneet omilla sivuillani eniten, kannattaako se asentaa. Face kun saa asentamisen myötä luvan vaikka mihin muuhunkin... En tajua noista hommista mitään, mutta kiinnostaa tietty ketä mun sivut kiinnostaa... Jospa joku täältä osaa vastata...

Älä asenna
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi facen tohelo käyttäjä;26748847:
Face-tietäjille vielä kysymys: Nyt kun on tämä uusi "profiili trakker" eli voi katsoa ketkä on käyneet omilla sivuillani eniten, kannattaako se asentaa. Face kun saa asentamisen myötä luvan vaikka mihin muuhunkin... En tajua noista hommista mitään, mutta kiinnostaa tietty ketä mun sivut kiinnostaa... Jospa joku täältä osaa vastata...
Se on huijaus sovellus eli sen asentamisella et tee mitään. Ei näytä ketkä käyneet profiilissasi.

"entä"
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26748813:
Se tulee ihan automaattisesti.
Jos mä laitan siulle chatissa viestin, sinä avaat sen, mulla lukee viestini jälkeen "nähty klo 12:08".
tarkoitin siis tavallisia viestejä, viestikansiossa. Eli niistäkin vissiin voi nähdä milloin on luettu?

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi facen tohelo käyttäjä;26748847:

Fb on ottamassa käyttöön vieraslistaa, mutta ei sitä vielä ole julkistettu. Nuo muut sovelluksia jotka arpovat ihan sattumalta ihmisiä. Monesti ne on jonkun sortin haittaohjelmia, ja julkasevat seinälläsi omin päineen kaikenlaista.

Yhteistyössä