Mä en EDELLEENKÄÄN tajua, miten ihmiset saa tällasia tilanteita kehitettyä... Siis MITEN tohon on tultu?
no miten, mistä mä tiedän(tiedän monia perheitä jossa ollaan paljon epäjohdonmukaisempia, mut lapset menee nätisti nukkuu).
Ongelma alkoi siitä kun lapsi meni pph joka nukutti hänet päiväunille, ei siis enään vaan nukahtanut illalla. Kesäloma kun alkoi niin zippas 10minuutissa jo klo 20.
Mutta nyt vaikka ei nuku päiväunia, jaksaa tapella taas vaikka kuinka myöhään. toki luulis että 12tunnin hereillä olon jälkeen nukahtais helposti,mut ei... eilenkin nukahti 21.55.
ja kato kun meillä on isompi adhd lapsi samassa huoneessa niin niitä ei voi jättää kaksin... isompi yllyttäis pienempää ja hypppis ityekkin seinille... eli se ois katastrofi.
Mutta mä nyt ajattelin että koska muutos on pakko tulla, kokeillaan paari viikkoa sitä että pienempi menee ensin nukkumaan ja isompi vasta sitten ku pienempi nukkuu. voi sitten kokeilla sitä että vaan palauttaa sänkyyn.
Tosin en usko että se auttaa,koska tähänkään asti huomiotta jättäminen ei ole auttanut.
Lapsihan vaan kipataan takas makaa ja sillä siisti.