Minusta neljän (tai useamman) lapsen äidin on ihan turha ruikuttaa jos ei saa omaa aikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
ja kukaan ei ota lapsia koskaan hoitoon. Haloo, kuka ottaisi 4 lasta hoitoon?!!!

Kannattais varmaan miettiä nämä asiat ennenkuin käyttää munasolujaan holtittomasti. Kyllä moisen lapsimäärän kanssa pitäisi olla monta hoitopaikkaa katsottuna, että olis mahdollista että äiti (ja isä) saisivat joskus omaa aikaa. Tällöinkin niiden hoitajien pitäs ottaa siis lapsia samaan aikaa. Eli esim 2 lasta mummolaan ja 2 lasta toiseen paikkaan.

Huhhuh.

En valitakaan,älä huoli :) Mutta samaa mieltä,jokaisen oma valinta kuinka monta lasta haluaa. Itsellä monikot sekä "kierukkalapsi" jota en halunnut abortoida,mutta tiedossa oli että eihän tämä lomaa tule olemaan eikä olekaan. Mutta näillä eväillä mennään. Toistaiseksi mielenterveys kestänyt :)

Se on kaikki niistä tukiverkoista kiinni ;) mun kaverilla on 4 lasta ja kaikki ovat samassa paikassa hoidossa tai vastaavasti heille tulee joku vahtimaan lapsia, jos ja kun äiti haluaa omaa aikaa.

kyllä se näin on. onneks on 2 eri isää niin voi tyrkkää niitä lapsia joka suuntaan. :saint:

no joo..eipä kaataisi mun maailmaa vaikkei saataisi niitä pois kotolta, kunhan vaan ite pääsen silloin tällöin.

No tuolla perusteella ihan turha sen 1 lapsen omaavankaan on valittaa. Haloo, jokainen hoitaa omat lapsensa! Ja toisekseen myös meillä mummu ottaa nämä neljä lasta yhtä aikaa hoitoon. Sitten on vielä miehen kaksi siskoa ja minun kolme siskoa, jotka ovat valmiita ottamaan kaikki hoitoon samaan aikaan.
Ja sitten on vielä mies, joka osaa hoitaa omat lapsensa ja saan omaa aikaa. Joten mä en ainakaan valita. Mutta kuka saa valittaa. Oishan se yhden lapsenkin äiti voinut jättää sen lapsen tekemättä, jos ei sitä jaksa hoitaa.

Niin, eihän yli kahden lapsen äidit saisi koskaan valittaa mistään...

Mutta siis ihan normimeininkiä että isompaa perhettä suunnitellessa kannattaa ottaa huomioon tuokin että kaikkien lasten hoitoon saaminen yhtä aikaa voikin olla hankalampaa. Ja jos siis kolmen lapsen kanssa jatkuvasti valittaa sitä kuinka ei ole riittäviä tukiverkostoja niin eihän se neljäs tilannetta mihinkään paranna.

Mutta muuten ymmärrän sen että isompien perheidenkin äidit kaipaavat välillä omaa aikaa ja että lasten kanssa voi olla väsyttävää jne.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Minusta yh;tten on turha ruikuttaa, jos eivät saa omaa aikaa! Kuka tyhmä jää yh;ksi?

Minusta sairaiden lasten vanhempien on turha ruikuttaa, jos erityislapsi teettää enemmän töitä!

Minusta irtisanoutuminen töistä, ei ole nurisemisen aihe. Varmasti olisi jotain ollut tehtävissä, ettei olisi saanut potkuja

Mitä muuta hienoa mä tähän keksisin, että pääsisin samalle tasolel ap;n kanssa?

Veronmaksajia tässä kasvatetaan, kustantavat sinunkin hoitosi vanhainkodissa. Yhteiskunta voisi paremmin huomioida meitä monilapsisia perheitä ja tukea lasten hoitoa niin, että me vanhemmatkin saadaan levätä. Joku 18-kesäinen thaityttö ois kiva :attn:

Ja ei, mä en ole tosissani, hoidan mieluusti kupeitteni hedelmät jatkossakin itse :xmas:

En ruikuta, nautin juuri karkkipussin ja läppärin kera varpaita heilutelleen, mies on 3 nuorimman kanssa tuolla jossain leikkialueella ja esikoinen pelaa omalla läppärillä kans. Tää riittä ja jos muuta saadaan se on luksusta =)
Mutta otan kyllä kaverin lapsia usein meille hoitoon vaikka sillä on vain 3. Haittaaxe?

Tuntuu oikeesti monelle tulevan yllätyksenä, että sitä omaa aikaa ei lasten (yhden tai kahdeksan) saannin jälkeen tosiaan saa, jos ei ole hoitopaikkaa tai hoitajaa joka voisi tulla kotiin. Ja sitä hoitajaa ei tosiaan ilmesty useimmilla tuosta vaan oven taakse, vaan on tehtävä jotain sen eteen. Osalla on niin hyvä tuuri, että lähellä asuu mummoja ja ystäviä jotka itse tarjoutuvat hoitamaan lapsia, mutta jos näin ei ole, sitä hoitoapua pitää tosissaan osata pyytää ja etsiä. Ja tarvittaessa käyttää siihen vaikka rahaa, että saa palkattua hoitajan.

Et mehevämpää aihetta sitten keksinyt:D
Luin tuolta, että väsyit rakastamaan.

Juuri nyt voisin lisätä vettä tähän pinoon ja sanoa, että kukaan tervejärkinen ei hanki lapsia.
Tai ainakin niitä suunniteltaessa pitäisi tosiaan varmistaa sellainen osa-aikainen vaihto -ja palautusoikeus.

(

• Tykkää
Reactions: Minna77

Yhteistyössä