V
"vieras"
Vieras
aikakaudella eikä kuulu "joukkoon"? Itsellä on näin. Haluaisin elää 1850-luvulla tai 1950-lukukin vielä menisi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin on ollut mullakin. Ensin lapsi sairastui vakavasti. sitten minä. Toinen meistä ei pysty asumaan kotona tällä hetkellä.Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26725050:Niin, mulla nyt vaan on sattunut olemaan aika paska onni tässä viimeisen vuoden aikana niin oletan sen olleen lähes samanlainen edellisessäkin elämässä.Toki voinhan mä kuvitella vaikka olleeni joku ökyrikas kuningatar, mutta todennäköisyys moiselle? (not)
Kannattaa lukea esim. Utrion kuvauksia 1800-luvun elämästä, niin voi mielikuvat vähän heikentyä. Puvut olivat joo hienoja- mutta niihin oli varaa vain ylhäistöllä ja kuninkaallisilla. Syöpäläisiä oli jokaisessa, köyhissä niitä kuhisi älyttömästi. Tarpeet tehtiin minne sattui, keskelle katua vaikka. Kunnon tietä ei näkynyt monessakaan paikassa, mutainen paskavelli toimitti sen virkaa ja ojanvarret olivat täynnä ruumiita. Samasta vedestä kuitenkin tehtiin ruoat, sillä pestiin pyykit jne. Sairaanhoito oli luokkaa "jos vaatii leikkausta, riski selvitä 1%", voi vaan pohtia miten niitä muitakin sairauksia hoidettiin...jos siis oli varaa lääkäriin. Köyhillä ei usein ollut.
ehei.... naiset jotka yleensä haikailee vieläkin parempaa tasa-arvoa, haikailevat samalla menneisyyteen... huoh.
Ennen naisten ei tarvinnut elättää itseään. Nykyään pitää kaikki tehdä itse![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26724985:Ei. Kuitenkin kuuluisin siihen rahvaaseen, joka tekee aamusta iltaan niska limassa töitä ja käy kerran vuodessa pellon reunassa pyöräyttämässä uuden mukulan.
Ennen naisten ei tarvinnut elättää itseään. Nykyään pitää kaikki tehdä itse![]()