Allegro yms. muut kalliit huijaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heippatirallaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heippatirallaa

Vieras
Olen viime aikoina itse tullut todella pyykinpesuainetietoiseksi ja keskustelujakin eri
pyykinpesuaineista ja zeoliitista ynnä muusta on ollut liikenteessä tiheään tahtiin.
Itse vastustan zeoliittia, viimeistään nyt kun tajuan mitä se voi tehdä esimerkiksi
pesukoneelle.
Netissä on älyttömiä huijauksia esim. Allegro ja muut kalliit muka parhaat
pyykinpesuaineet joihin ikävä kyllä aika moni suomalainenkin hurahtaa..
Mikä siinä Allegrossa on nyt niin hyvää että siitä kannattaa maksaa helvetin kova
hinta verrattuna esimerkiksi Erisaniin tai sitten Lumme- sarjan uutuuteen sensitive
jauheeseen joka ei sisällä mitään " pahaa "..????
Miksi siis menette mukaan noihin huijauksiin jotka käytätte jotain kallista tilattavaa
pesuainetta?
Ihmettelen suuresti myös sitä kun kävin tuolla Allegron sivuilla ja yritin tilata näytepakkauksen
ja siinä tuli viimeistään todiste että koko homma on huijausta ja enpä
järkyttyisi jos selviäisi että nuo tuotteet on ihan tavallisia markettipesuaineita
vähän erikoisemmissa rumissa paketeissa.
Mutta, yritin siis tilata näytteen mutta sitten selvisikin että olisi pitänyt
samalla tilata n. 44e tötsä ja siitä olisi vähennetty hinnasta firman päättämä
näytepakkauksen hinta eli muutama euro. Huhhuh ja hohhoijaa..
En osta mitään sika säkissä niin miksi ostaisin jotain mitä ei saa ensin kokeilla tuolla hinnalla?

Olen useamman vuoden pessyt Allegrolla ja se, mikä on parempaa markettiaineisiin verrattuna, on että huuhtoutuu hyvin ja ei jätä tympeää hajua. Se on fosfaatin hyvä puoli verrattuna muihin pehmennysaineisiin. Kohta fosfaatillista Allegroa ei ikävä kylläsaa enää, kun fosfaatti kielllettiin. Täytyy toivoa, että eko-Allegro toimii riittävän hyvin tai sitten pitää valita markettipesuaineista joku.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26724264:
allegrolla ja swipella alkaa kyllä vaaleat vaatteet tummumaan, jos ei sekaa lisää kirkastetta. että kyllä tulee helvetin kallista pyykinpesua.
Vaaleiden vaatteiden tummuminen on lajittelusta kiinni ja valkoisiin kuuluu laittaa valkaisuainetta mukaan. Sitä Allegrossa tulee ilmaispussissa mukana.

Olen ostanu ko pesuainetta sekä erimerkkistä tiivistettä. Maksaahan se kerralla enempi mutta sillä pesee huomattavasti useammin ku samalla määrällä ''markeetiainetta''. Minulla kesti tuo allegro vuoden (8henkinen perhe) ja marketista saat kantaa joka viikko jonku erisanin jos sille linjalle lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26724362:
Ostin paketillisen Allergroa, eikä sillä lähtenyt mitkään vaatteet puhtaaksi. Ihan saman asian ajavat markettikamatkin, mutta halvemmalla ja tulee sitten puhdasta kans :D
Tahrat kuuluu poistaa ennen pesua. Näin ei tarvitse pestä tahrattomia vaatteita turhan voimakkailla myrkyillä.

[QUOTE="vieras";26724371]Tahrat kuuluu poistaa ennen pesua. Näin ei tarvitse pestä tahrattomia vaatteita turhan voimakkailla myrkyillä.[/QUOTE]

Poistan kyllä tahrat sappisaippualla, mutta eihän kukaan nyt puhtaita vaatteita pese? Kyllä pyykinpesuaineen kuuluu poistaa se lika vaatteista, mitä järkeä siinä muuten on? KAIKKI muut pesuaineet mulla onkin toimineet paitsi toi aloittajan mainitsema.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26724381:
Poistan kyllä tahrat sappisaippualla, mutta eihän kukaan nyt puhtaita vaatteita pese? Kyllä pyykinpesuaineen kuuluu poistaa se lika vaatteista, mitä järkeä siinä muuten on? KAIKKI muut pesuaineet mulla onkin toimineet paitsi toi aloittajan mainitsema.

Miten paskaisia vaatteita teillä sit oikein on, kun meillä on ihan pesty paskaisiakin ja aina on puhtaaksi lähtenyt Allegrolla, kestovaipat nääs.

Laitoitko ainetta liikaa/liian vähän?

Miten paskaisia vaatteita teillä sit oikein on, kun meillä on ihan pesty paskaisiakin ja aina on puhtaaksi lähtenyt Allegrolla, kestovaipat nääs.

Laitoitko ainetta liikaa/liian vähän?

Ihan ohjeistuksen mukaan :) Laitoin siis ihan normaalia pyykkiä, en nyt sen suuremmin osaa eritellä mitä siellä silloin oli, varmaan lasten ulkoilun jäljiltä likaisia vaatteita (paitoja, housuja), vauvapyykkiä (kakkaa, pissaa, puklua) jne. Pesin sillä ehkä kuusi koneellista, kunnes luovutin.

Mikä ongelma on käyttää zeoliittia sisältäviä pesuaineita? Saostumia voi poistaa sitruunahapolla jota saa apteekista, lisäks konetta pitäis käyttää 95-asteessa. Sitähän tulee muuten harvoin tehtyä. Saostumaa kertyy kaikista muistakin pesuaineista ja vaatteista irtoavasta töhnästä sekä pelkästä kraanavedestäkin ajan kanssa, joten zeoliitin välttäminenkään ei takaa ettei lisäputsia tarvitsisi .

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26724381:
Tarkoitan näkyviä tahroja. Aikuisten likaiset vaatteet harvemmin ovat näkyvästi tahraisia. Lasten vaatteet tarvitsevat enemmän tahranpoistoa.

Mikä ongelma on käyttää zeoliittia sisältäviä pesuaineita? Saostumia voi poistaa sitruunahapolla jota saa apteekista, lisäks konetta pitäis käyttää 95-asteessa. Sitähän tulee muuten harvoin tehtyä. Saostumaa kertyy kaikista muistakin pesuaineista ja vaatteista irtoavasta töhnästä sekä pelkästä kraanavedestäkin ajan kanssa, joten zeoliitin välttäminenkään ei takaa ettei lisäputsia tarvitsisi .
Zeoliitti jää vaatteiden kuituihin ja pöllyää sieltä hengitysilmaan ja saattaa ärsyttää ihoa. Ei poistu vaatteista edes monessa pesussa.

Meillä Allegro on kyllä poistanut tahrat, tosin vauvoja ei perheessä olekaan eikä tule ns kovan luokan tahroja. Pidän siitä, ettei vaatteet tuoksu miltään muulta kuin puhtaalta pesun jälkeen. Jos vaatteissa on paha haju, se voi johtua pesukoneesta itsestään. ( vanha kone, likaiset putket )

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Olen käyttänyt Allegroa 8 vuotta, enkä todellakaan ole vaihtamassa. Allegro ei ole sen kalliimpaa (tai halvempaa) kuin ihan perusmarketin pyykinpesuaineet. Meidän lapsiperheessä Allegro on ihan puhtaaksi pyykit pessyt, tarvittaessa käytetty sappisaippuaa tai jotain muuta tahranpoistoa. Meillä on kaksi tosi herkkäihoista, saavat oireita (ihottumaa, kutinaa), jos käytän näitä allergisille tarkoitettuja, hajusteettomia kaupan pesuaineita (erisan, lv, minirisk) kaksi purkkia peräjälkeen. Allegroa tosiaan käytetty 8 vuotta putkeen, joten jotain siinä on erilaista.

Allegrossahan ei ole valkaisuainetta, vaan se tulee siinä erillisessä pussissa mukana. Käytän sitä vain silloin tällöin valkopyykkiin, värillisille en. Eikä ole vaatteet haalistuneet :).

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku

Yhteistyössä