Antaako teillä sairaanhoitaja/th papa-kokeen vastauksen aina puhelimessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bud
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bud

Aktiivinen jäsen
22.06.2009
10 533
1
36
Hämeenlinna
Mietin, että onko ihan rutiinikäytäntö. Olin siis kontrollissa ja tuloksista soittelin ja puhelimessa sitten joku hoitsu sanoi, että joo, labra on lähettänyt tuloksen ja tämä (=joku sana?) tarkoittaa normaalia. Kerran vaan on lääkäri sanonut, että heiltä pitäisi vastaus saada, mutta ei kai sitä saa, jos vikaa ei ole, vai?

Ööh, siis kerran oli luokka II ja silloin terveydenhoitaja soitti ja asiasta ilmoitti. Muulloin kun ei ole poikkeuksia ollut niin kukaan ei ole soitellut.. en nyt ihan ymmärtänyt?

Ööh, siis kerran oli luokka II ja silloin terveydenhoitaja soitti ja asiasta ilmoitti. Muulloin kun ei ole poikkeuksia ollut niin kukaan ei ole soitellut.. en nyt ihan ymmärtänyt?

No täällä soitetaan itse tk:hon vastaukset kaksi viikkoa näytteen otosta. Simppeliä. Kukaan ei ainakaan II-luokasta soita perään. Kysymykseni oli, että tulkisevatko hoitajat papa-kokeen tulokset eli riittävätkö heidän taidot siihen vai pitäisikö koneella olla aina lääkärin "selonteko" näytteestä?

Joo, aina kun olen soittanut labrojen perään ( oli ihan mikä tahansa ) on th/sh antanut puhelimessa tulokset.Kai he nyt sen verran osaavat lukea tuloksia ja jos eivät, varmaan varmistavat lääkäriltä.

Ne terkkarit tms saa siitä semmosen lapun, missä lukee suoraan tulos, tyyliin kakkosluokka tms. Ja niissä on myös selostettu tarkemmin mitä siellä on ollut, eli sen hoitajan ei tarvii tulkita mitään.

Yleensä ne vastaukset menee lääkärin kautta ja ne on niihin tarvittaessa esim. jatkotoimenpiteet laittanu. Terkka tosiaan vaan lukee vastauksen suoraan lapulta ja jos asiakkaalla on jotain kysyttävää, niin voidaan laittaa soittoaika lääkärille.

Yleensä ne vastaukset menee lääkärin kautta ja ne on niihin tarvittaessa esim. jatkotoimenpiteet laittanu. Terkka tosiaan vaan lukee vastauksen suoraan lapulta ja jos asiakkaalla on jotain kysyttävää, niin voidaan laittaa soittoaika lääkärille.

Ok eli mä voin luottaa siihen, kun hoitaja sanoi, että näyte on normaali? Labrasta oli siis tullut vastaus ja siinä oli niin lukenut..

Yhteistyössä