Onko ok jos 4v poika kutsuu isäpuolta" Honeyksi"..(hani) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Ei ole provo. Meillä uusioperhe ja pojan äiti on sitä mieltä, että isäpuolta (tunteneet n 6kk) pitää lapsen puhutella nimellä "honey" siis hani..Onko normaalia? Ei minusta!!

Mikäs hani se sille pojalle on? Ei oo ok. Ettei vaan olis käynyt niin, että isä ja rouva kutsuvat toisiaan haneiksi ja poika luulee sen olevan isäpuolen nimi...

Tämä mullekin tuli ekaksi mieleen. Mun omatkin pojat kutsuivat mua jossain vaiheesa nimella "kulta", koska tätä nimitystä se isikin käytti ;)
Eli jossain tälläisessä tapauksessa ymmärrettävä ja varmaan ohimenevää. Mutta jos oikein on pyytetty, et kutsuisi haniksi, niin ei se silloin enään ok ole.

Meillä on kotona puhuttu, että "Matti on Matti" ja aikuiset voi puhutella toisia noin. Lapsen äiti kuitenkin soitti meille vihaisena, että poikaa on kielletty puhutella hänen miesystävää tuolla nimella?! Ei vaan ymmärrys riitä tällaiseen hommaan...Selitys oli, koska poika ei itse tiedä mitä se tarkoittaa niin saa aikuista ukkoa puhutella tuolla nimellä.

Meillä tytär 5v alkoi sanomaan mua haniksi kun mun veli ja sen vaimo kutsuu toisiaan ko. nimellä. Nauroin sitä aluksi vaikka kuinka paljon :D eiköhän jostain ole kuullut kyseisen nimityksen ja ottanut käyttöönsä, varsinkin jos aikuiset naureskelee niin yllyttää käyttämään sitä entistä enemmän.

[QUOTE="aloittaja";26720006]En ymmärrä miksi tätä edes pitää selittää, mutta minun mielestä on pervoa jos äiti pyytää lastansa kutsumaan isäpuolta haniksi. Se ei sovi kenenkään pikkupojan tai tytön suuhun tuo sana. Lasten ei pidä kutsua aikuisia hellittely nimillä, vaan aikuiset voi halutessaan kutsua lasta hellittely nimillä.[/QUOTE]

Minustakin on outoa, jos äiti todella pyytänyt lasta kutsumaan isäpuoltaan tuolla nimellä. Pervoina sen sijaan pidän ihan toisenlaisia asioita - en sitä jos perheessä kutsutaan toisia hellittelynimillä.

:)

Yhteistyössä