Juurihoidettu hammas avattu ja särkee poskiluuta ja ohimoa! Normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu perusteellisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu perusteellisesti

Vieras
Mulla on v. 2008 juurihoidettu hammas, joka nyt ilmeisesti tulehtunut. Eilen aukaistiin ja laitettiin lääkettä ja biokalkkia sekä väliaikainen paikka sekä V-Pen Mega-kuurin. Lisäksi viereinen hammas paikattiin, kun oli reikä.

Nyt hammas on ihan helvetin arka, ei pysty puremaan edes keitettyä perunaa. Särkee poskeen ja ohimolle asti. Särkylääkkeet eivät auta.

Soitin äsken neuvovaan puhelimeen ja kehottivat ottamaan vielä lisää särkylääkettä sekä käymään hammaspäivystyksessä aamulla.

Mietin vain, että onko tällainen kipu ihan normaalia?

Googlettaminen on järkevää, mutta myös tyhmää. Löysin kuvan ikenen parondiitti-tilasta, mikä täsmää tasan omaan hampaaseeni, joka nyt vihoittelee ja siis tehty edellä mainitut toimenpiteet. Olen käynyt näyttämässä hammassa parikin kertaa tk:n hammaslääkärissä, mutta ei kommentteja. Kahdesta hampaasta poistettiin plakkia hammaslääkärin toimesta ja yksi kerta koko hammasjutun hoito. Tuohon hampaaseen, missä se ien on vetäytynyt ja ilmeisesti ollut tulehtunut jo kauan, ei koskettukaan. Parondiitin pahin seuraus on hampaiden menetys. Ei hitto, jos näin käy, niin tk:n hammashoito saa kyllä korvata kaikki implantit ja päälle hoitovirhesyyte.

Periaatteessa se on ihan normaalia! menee ohi n.2-3 päivässä,eli kun kuuri alkaa vaikuttaa.
Mulla oli raskausaikana sama vaiva.Hampaan avauksen jälkeen meni niin kipeäksi,etten voinut nukkua.Pidin jääpussia posken päällä...Ja hengitys haisi ihan raadolta.
Ei tarvitse huolestua,jaksa nyt vaan pari päivää!!!!!

Tsemppiä :)

Viimeksi juurihoisivat alahampaan. Ja se särki 3pv! Siis ihan järkyttävä. 600mg Buranaa vedin niin paljon kun uskalsin ja se piti kivun poissa n 4h. Ei voinut hampaaseen koskea kun sekin sattuis. Mut 3pv päästä ei mitään. Että tsemppiä vaan!

Parondiitti harvemmin ilmoittelee itsestään vaan on salakavala sairaus. Koko suun röntgenillä nähdään kuinka laajalle se levinnyt. Sun juurihoitokipu ei liity kyllä millään lailla kyseiseen sairauteen. Itse siitä kärsin ja tuli todella yllätyksenä että semmoinen on. Kun hammas on pahasti tulehtunut ja lääkkeet ei vielä pure kunnolla, kyllä voi olla todella kipeä.

Mä oon kärsinyt tuon yhden hampaan kans iät ja ajat. Se juurihoidettiin ja 2-3 vuoden kuluttua siitä alkoi särky. Lääkäri sanoi että niin käy joskus, ja hammas otettiin pois. Paitsi yksi juuri jäi. Särky ei lakannut ja juuri poistettiin. Kahden kuukauden aikana söin neljä V-Pen-kuuria.
Särky ei edelleenkään lakannut.. kipulääkkeitä meni paljon. Nyt pari viikkoa sitten kävin hammaslääkärissä ja todettiin hermovaurio, ja poistetun hampaan viereisestä hampaasta on juuret paljaana ja näkyvissä. Kipulääkettä taasen..

Kunnassasi on hyvä hammashoitoon satsattu, jos h-lri tiesi ja oli valmis heti otattaa hammas-rtg:n koko hammaskalustosta. Saisinkohan tuollaisen ihan vain pyytämällä (lue:vaatimalla)...

Parondiitti harvemmin ilmoittelee itsestään vaan on salakavala sairaus. Koko suun röntgenillä nähdään kuinka laajalle se levinnyt. Sun juurihoitokipu ei liity kyllä millään lailla kyseiseen sairauteen. Itse siitä kärsin ja tuli todella yllätyksenä että semmoinen on. Kun hammas on pahasti tulehtunut ja lääkkeet ei vielä pure kunnolla, kyllä voi olla todella kipeä.

Yhteistyössä