Rivitaloasujamammat prkl....

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26711479:
Se on ihan sama mitä niille sanoo, ne irvistelee vain ja koventaa mekkalointiaan. Selkäsauna auttais, mutta se on lain mukaan kiellettyä
Minun on pakko tähän väliin heittää, että eikös vika ole vanhemmissa, jos muksut eivät osaa käyttäytyä?

Meillä ei tuo mekastus kuulu niin hyvin, että se häiritsisi ketään :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26715746]Liittyy asiaan miten?[/QUOTE]
Ei mitenkään, mutta Mummeliisan nyt pitää tulla joka ketjuun selittämään "minäminäminäminäminä" -juttujaan! PRKL
 
??
Kaupassa ei saa huutaa/juosta, kylässä ei saa huutaa/ juosta, kerhossa ei saa huutaa/juosta, kotona ei saa huutaa/juosta, ulkona ei saa huutaa/juosta. Siis Suomessa ei saa huutaa, eikä juosta?
Eikun L A P S E T eivät saa huutaa tai juosta. Lasten tulee olla näkymättömiä, hajuttomia ja kuulumattomia. Niiden täytyy myös totella mukisematta kaikki, mitä aikuiset sanovat. Sellaisia ovat K U N N O N lapset.
 
majuri on oikeassa
Kaupassa ei saa huutaa/juosta, kylässä ei saa huutaa/ juosta, kerhossa ei saa huutaa/juosta, kotona ei saa huutaa/juosta, ulkona ei saa huutaa/juosta. Siis Suomessa ei saa huutaa, eikä juosta?
ennen vanhaan alle kouluikäisiä ei laitettu huutamaan pihalle keskenään. sisällä olimme äidin kanssa kun teki kotihommia. Kerran viikossa ehti puistoilemaa meidän kanssa.

kouluikäisenä saa juosta puistossa vapaasti ja pelata toisten kanssa kirkkistä.

joku kuri nykykakaroill!
 
okvod
Leikkikööt ja hillukoot leikkipaikalla kauempana pihalla, eikä muiden terassilla, omalla puolella saavat leikkiä
ja touhuta ihan rauhassa.
Tästähän myös naristiin tässä ketjussa. Eli ei, lapset eivät saa leikkiä ja hillua edes leikkippaikoilla saati omilla pihoillaan, elleivät tee sitä täysin äänettömästi. Jos jotkut narisijat saisivat päättää, niin lapset varmaan saisivat leikkiä tunnin päivässä ulkosalla, muun ajan heidän pitäisi olla näkymättömiä. Ei saa viedä lapsia kauppaan, kahviloihin tai mihinkään muillekaan julkisille paikoille, kun häiritsevät muiden olemista. Ja ennen kuin joku tulee tähän taas jupisemaan, niin vastaan että ei, lapset eivät saa elää kuin pellossa ja kyllä, vanhempien on opetettava lapsilleen käytöstavat. Se vaan, että nykypäivänä sekään ei tunnu enää riittävän, vaan tuntuu siltä, ettei lapsia saisi olla edes olemassa.

Mä en oikeasti enää edes tajua ihmisiä. Kaikesta vaan valitetaan, urputetaan ja valitetaan lisää. Alkukesästä luin oman paikallislehden mielipideosastolta valitusta siitä, miten maajussit kehtaavat tehdä peltohommia viikonloppuisinkin ja vielä levittää lannoitteita tms. silloin. Kun menee kahvihetki terassilla aivan pilalle; ei kuule lintujen liverrystä tai haista kahvin tuoksua. :headwall:

Milloin meistä on tullut näin normaalielämästä vieroittuneita?
 
  • Tykkää
Reactions: Hansu81
voi ristus
No kotona..miksei kotona???? Jos kotona ei saa huutaa eikä juosta niin miksi pitäis saada muuallakaan??? Huutaminen ja mekastaminen on muutenkin ihan yliarvostettua...miksi pitää huutaa ja mekastaa ylipäätään...goddam?!!! Sehän se juur on maan tapa, ettei siellä kotona saa häiritä vanhempia (?) mutta nakataan ne kersat ulos häiritsemään kaikkia muita, niin sitten maailma ja mielenrauha pelastuu.
Aamen! Mä oon niin totaalisen täysin samaa mieltä!
 
"joku"
Mitähän meidän naapurit tykkäs meistä kun olin itse lapsi.. 5min välein kuului parvekkeen alta ÄIIIIITIIIIII TUUU PARVEKKEELLE; TÄÄLLLÄÄÄÄÄÄ HUUUUTAAAAA PIRKKKKOOOOO!!! ÄITIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!! TUUUUUUUUUUUUUU PARVEKKEEEEEELLLEEEEEEE!!!!
Omasta kokemuksestani voin kertoa sen että minun yh äitiäni ei hirveesti naurattanut yö-vuorojen jälkeen kun yläkerran kiljukaula kävi tekemässä tuota samaa. Pari kertaa olisi kuulema tehnyt mieli mennä itse hiljentämään tuollaiset jotka eivät ymmärrä että kerrostalossa voi asua ihmisiä jotka tekevät vuorotyötä. Mulle on ihan 3v lähtien opetettu että ovelta tullaan kysymään jos on jotain asiaa, mulle olisi aivan varmasti seurannut jonkinlainen rangaistus jos itse olisin noin tehnyt pienenä.
 
just
Aina nimenomaan sanotaan, että mene ulos juoksemaan ja huutamaan, ettei naapuri hermostu jne. Missä ihmeessä täällä saa enää lapset olla lapsia? Vissiin nykyisin pitäis vaan olla hiljaa ja pelata pleikkaa... Ja sit ihmetellään, ku on ylipainoa, diabetestä ja taivas tietää mitä muuta...
olin 70-luvulla päiväkodissa ja asuin omakotialueella. Koskaan ei saanut rääkyä niin että muita häiritsi. Joku roti. Se rääkyminen pitäisi olla poikkeus, ei niin että joku rääkyy koko ajan, tappelee, huutaa vinkuu. Ensin kotiin opettelemaan käytöstavat, sitten pihalle.
pitääkö ne selkäsaunat ottaa takaisin ? ilmeisesti muu ei auta.
Käytöstapoihin kuuluu: jos kaveri tulee, kysytään. haluatko olla. hänet huomataan ja kysytään, mitä tehtäisiin. Ei määrätä, ei lällätetä ensimmäiseksi, että minulla on tällainen, jolloin kaveri alkaa märistä.

Ei niitä voi laittaa ulos jos ei ole ensin muutamaa vuotta opettanut miten ollaan. Se oppi tulee aikuiselta, ei toiselta penikalta.
 
"vieras"
Meillä on myös lapsia piha täynnä. Toisen pihan lapsetkin kokoontuvat meidän pihaan mutta minkäs teet.. ei lapsia voi mihinkään ajaa poiskaan, pakkohan heitä on valvoa.
 
Se on mulle paskanhaileeta jos pennut jossain maaseudulla mölyävät omissa oloissaan ihan miten sattuu, mutta taajama-alueella en ymmärrä sitä.
Onko se ylivoimaista opettaa pentuja huomioimaan myös se, ettei tahallisesti aiheutettaisi jatkuvaa ylimääräistä melusaastetta naapureiden kiusaksi.
 
"Hih"
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26711479:
Se on ihan sama mitä niille sanoo, ne irvistelee vain ja koventaa mekkalointiaan. Selkäsauna auttais, mutta se on lain mukaan kiellettyä
Majuri on vanha kärttyinen ukko :D

Mä kyllä kuvittelin, että sä asut jossakin kerrostalomurjussa siellä Keravalla, tyhjien kaljapullojen ja makkarapakettien seassa.. No ei kai, sori.. :LOL:
 
"Juu"
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;26716014:
Se on mulle paskanhaileeta jos pennut jossain maaseudulla mölyävät omissa oloissaan ihan miten sattuu, mutta taajama-alueella en ymmärrä sitä.
Onko se ylivoimaista opettaa pentuja huomioimaan myös se, ettei tahallisesti aiheutettaisi jatkuvaa ylimääräistä melusaastetta naapureiden kiusaksi.
Kyllä se on.
Suomimamman mielestä lapsi on katsos luovempia ja älykkäämpi, mitä enemmä se kahmii huomiota itselleen. Eli käytännössä rääkyy ja huutaa ja tappelee.

On ihan nössöä leikkiä niin että muut eivät häiriinny. Sehän ei tule pärjäämään elämässsän, toiset kävelevät päälle ja kaikkea.
 
"vieras"
Kannattaa sitä asuntoa ostaessa miettiä tarkkaan mistä sen oman kotinsa ostaa. Jos ei kestä naapurista minkäänlaista ääntä niin sillon pitää ostaa omakotitalo isolla tontilla jotta naapurit ovat oikeastikin kaukana. Lapset ovat lapsia ja lapsista on aina lähtenyt enemmän tai vähemmän ääntä ja meteliä. Jos asustaa kerros tai rivitalossa niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä jossain naapureistasikin asustelee lapsia.
 
olin 70-luvulla päiväkodissa ja asuin omakotialueella. Koskaan ei saanut rääkyä niin että muita häiritsi. Joku roti. Se rääkyminen pitäisi olla poikkeus, ei niin että joku rääkyy koko ajan, tappelee, huutaa vinkuu. Ensin kotiin opettelemaan käytöstavat, sitten pihalle.
pitääkö ne selkäsaunat ottaa takaisin ? ilmeisesti muu ei auta.
Käytöstapoihin kuuluu: jos kaveri tulee, kysytään. haluatko olla. hänet huomataan ja kysytään, mitä tehtäisiin. Ei määrätä, ei lällätetä ensimmäiseksi, että minulla on tällainen, jolloin kaveri alkaa märistä.

Ei niitä voi laittaa ulos jos ei ole ensin muutamaa vuotta opettanut miten ollaan. Se oppi tulee aikuiselta, ei toiselta penikalta.
En mä tarkottanutkaan mitään rääkymistä jne, mutta useimmat lapset vaan tykkää fyysisestä menosta ja usein siitä syntyy myös ääntä. Lapsella on luontainen tarve liikkua ja purkaa energiaansa. Ja kyllä meidän muksuille on ainakin opetettu tapoja, mutta silti välillä ääntä lähtee aika lailla.

Ja mistään kaverille lällättämisestä ei ollut mitään puhetta...

Meidän edellisessä asunnossa (kerrostalo) tehtiin piharemonttia ja ajatuksena oli laittaa myös isommille jotain, mutta osa asukkaista vastusti, niin ei saanut tehdä palloseinää, koristelinettä tms, kun siitä tulee ääntä ku lapset (koululaiset) pelailee. No, turha sitten ihmetellä, että tekevät pahojaan, kun mitään järkevääkään ei saa tehdä...
 

Yhteistyössä