Poika oli hoidossa mun vanhemmilla ja mun isä oli tukistanut lasta. Sai tosiaan raivarin kun kuulin asiata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sain raivarit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta se on aika kamalaa kyllä kun noin pieni mikä ei tajua edes vlttämättä komenta, siivoa niin tukistetaan jos ei niin tee. Tietääkö se lapsi miksi hänen hiuksiinsa käydään kiinni ja satutetaa, tuskinpa.
En väitä etteikö kasvaisi tasapainoisia ihmisiä vaikka tukistettaisiin. Omasta mielestä olen tasapainoinen vaikka ruumiillista kuritusta olen saanutkin,mutta kyseessä ei ole oma lapsi ja se rajoittaa osittain kajoamata väkivallalla.

[QUOTE="Äiti";26706776]Ap, mieti tarkkaan omaa käytöstäsi.[/QUOTE]

Niin, mitä minä olen nyt tehnyt? Olenko minä toiminut väärin nyt jotenkin? Voitko ystävällisesti selventää kun en tajua?

No hei, mun sisko uhkas tappaa mun lapset kun oltiin kylässä mummolla. Ihan vaan jos koskee hänen koiraansa. SIIS TAPPAA!! en tehnyt rikosilmoitusta kun menin päästä "vähän" pyörälle. huhhuh.

eikös uhkauksetakin voi tehdä rikosiloituksen.
Mua niin kiinnostaisi to Äitin kommentti,et miksi mun pitää ajatella omaa käytöstä. En tosiaankaan ymmärrä. Siksikö kun sain raivarit?

Noinhan ei saa tietysti tehdä.

Oliskohan merkki siitä, että isäsi on tullut niin vanhaksi, että ei nyt enää jaksa lapsia yhtään, ja haluaisi olla jo rauhassa kodissaan ilman puolitoistavuotiaita (jotka kieltämättä ovat aika rasittavia toisinaan)?

Varmaan teet ihan oikein, että annat jo isän olla kotonaan rauhassa, ja järjestät lapsenhoidon jollain muulla tavalla. Se, että äitisi sanoo riemumielin että meille lapset joo, ei silti tarkoita että isäsi tahtoisi samaa - ja kotihan on isänkin koti.

kuka on sanonut minun niin tekevän? en ikinä ole tukistanut lapsiani.

Jotenkin olen saanut sinusta sellaisen kuvan,että ei ole puhtaat jauhot sulla pussissa ja todistit sen ihan itse. Kuinka kehtaa täällä sanoa suoraan,että käytät tarvittaessa ruummiillista kuritusta ja vielä puolustat sitä.
Koska tuo lausahduksesi, "rajat on rakkautta, hyvä että isovanhemmat pitävät kuria" kertoo todellakin,että sinä niin teet. Eli tarkoitit että jos ap ei noin tee niin onneksi vanhemmat tekee ja se on sallittua.

[QUOTE="ihmettelen";26706985]miksi et tee rikosilmoitusta? kyllä minä tekisin heti jos joku pahoinpitelisi lastani.[/QUOTE]

Annoin varotuksen ja se nyt töllä erää riittää. Toivottavasti ei tarvitse mennä pidemmälle

Jotenkin olen saanut sinusta sellaisen kuvan,että ei ole puhtaat jauhot sulla pussissa ja todistit sen ihan itse. Kuinka kehtaa täällä sanoa suoraan,että käytät tarvittaessa ruummiillista kuritusta ja vielä puolustat sitä.
Koska tuo lausahduksesi, "rajat on rakkautta, hyvä että isovanhemmat pitävät kuria" kertoo todellakin,että sinä niin teet. Eli tarkoitit että jos ap ei noin tee niin onneksi vanhemmat tekee ja se on sallittua.
sehän on vanha sanonta. ja meillä ei kumpikaan ole ikinä käyttänyt lapsiin ruumiillista väkivaltaa.

[QUOTE="hmh";26706963]Noinhan ei saa tietysti tehdä.

Oliskohan merkki siitä, että isäsi on tullut niin vanhaksi, että ei nyt enää jaksa lapsia yhtään, ja haluaisi olla jo rauhassa kodissaan ilman puolitoistavuotiaita (jotka kieltämättä ovat aika rasittavia toisinaan)?

Varmaan teet ihan oikein, että annat jo isän olla kotonaan rauhassa, ja järjestät lapsenhoidon jollain muulla tavalla. Se, että äitisi sanoo riemumielin että meille lapset joo, ei silti tarkoita että isäsi tahtoisi samaa - ja kotihan on isänkin koti.[/QUOTE]

En aijokkaan viedä

Minusta, näin keski-ikäisenä, tuntuu että toisinaan aikuiset lapset eivät TODELLA tajua, että ne omat vanhemmat väsyy, kerta kaikkiaan väsyy, ihan eri tavalla kuin nuorena, siis paljon vähemmästä - ja toisekseen, että ovat oman aikansa kasvatteja. Jos ne mukelot viedään mummilaan hoitoon niin siellä on sitten vastassa sitä mitä on.

Vuos vanhan vanhentaa, kaks lapsen kasvattaa.

[QUOTE="hmh";26707076]Minusta, näin keski-ikäisenä, tuntuu että toisinaan aikuiset lapset eivät TODELLA tajua, että ne omat vanhemmat väsyy, kerta kaikkiaan väsyy, ihan eri tavalla kuin nuorena, siis paljon vähemmästä - ja toisekseen, että ovat oman aikansa kasvatteja. Jos ne mukelot viedään mummilaan hoitoon niin siellä on sitten vastassa sitä mitä on.

Vuos vanhan vanhentaa, kaks lapsen kasvattaa.[/QUOTE]

Itse ole vanhempi äiti ja tämä pienin lapseni ei ole ollut isovanhemmillaan hoidossa ennen tätä ja nytkin oli 1,5h.
Ymmärtäisin väsymistä jos oikeasti olisin heitä lapsenhoidolla väsyttänyt. Itse haluan lapseni hoitaa,mutta nyt oli vain pakko viedä sinne kun ei ollut muuta paikkaa ja lasta en tosiaankaan voinut ottaa mukaan

Mua on lapsena piiskattu jne...ja luojan kiitos että lastenlapsiin eivät koske vaan kuri on muuten. Ei se muakaan auttanu aikanaan. Eihän tollanen 1,5v ole mitenkään kurituksen alanen kun ei se tajua edes vielä semmosen siivoamisen päälle. Saati kesken leikin. Väärin todellakin teki tuo ukki.

Yhteistyössä