Ärsyttää kun joidenkin lapset kulkee rumissa vanhoissa vaatteissa ja äidit vimosen päälle tyylikkäitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TätiTouhukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TätiTouhukas

Vieras
Miten mua harmittaa niiden lasten puolesta, joiden äidit kulkee aina erittäin tyylikkäinä ja muodikkaina kalliissa vaatteissa. Lapset sitten taas jossain suvun vanhoissa rumissa perintövaatteissa...Tiedän varsinkin muutaman äidin, joilla koti on tosi tyylikäs ja pukeutuvat itse erittäin hyvin. Sitten taas lasten vaatteilla ei ole muuta väliä kuin että ovat ehjät ja sopivat. T-paidat on jotain ikivanhoja Ti-ti nalleja ja Teletappeja (hyvä kun haalistumiselta vielä kuvat näkyy) ja housut jotain vanhoja kittanoita... yök. Luulis että näissä perheissä olis edes vähän rahaa laittaa lastenkin vaatteisiin kun kerran aikuistenkin vaatteet on hyviä ja koti aina tip top.

no arvaa miksi käytän lapsillani kyseisiä vaatteita? aivan, juuri siksi että sinua harmittaisi ja ärsyyntyisit.
koska
jos laittaisin lasteni päälle paremmat vaatteet itkisit täällä kuinka muiden lapset on paremmin ja kalliimmalla puettuja kuin sinun.

Mä tiedän vain yhden perheen, jossa lapsi saa pukeutua niinkuin tykkää ja äiti on vimpan päälle. Usein tyttären yhdistelmät on homssuisia tai jopa törkeitä (kulki viime vuonna helteillä leopardimekossa, 9 vuotias).

Muuten yleensä menee käsi kädessä; tyylikäs äiti panostaa myös lasten vaatteisiin.

no arvaa miksi käytän lapsillani kyseisiä vaatteita? aivan, juuri siksi että sinua harmittaisi ja ärsyyntyisit.
koska
jos laittaisin lasteni päälle paremmat vaatteet itkisit täällä kuinka muiden lapset on paremmin ja kalliimmalla puettuja kuin sinun.

Heh, minusta on ihana kun lapset on kauniisti puettuja. Kehun aina kun näen jotain silmää miellyttävää. Eli please alahan ostelemaan lapsillekin uusia vaatteita ja jätä ne lumput räteiksi tai heitä UFF:in keräykseen. Jossain Venäjällä ne ihan oikeasti tarvitsevat niitä vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja TätiTouhukas (ap);26706133:
Heh, minusta on ihana kun lapset on kauniisti puettuja. Kehun aina kun näen jotain silmää miellyttävää. Eli please alahan ostelemaan lapsillekin uusia vaatteita ja jätä ne lumput räteiksi tai heitä UFF:in keräykseen. Jossain Venäjällä ne ihan oikeasti tarvitsevat niitä vaatteita.

voi että no TOTTA KAI mä heti tilaan ja ostan niille uudet vaatteet kun SINÄ pyydät... voi kun lutusta... laitanko oikein kuvan ... lässyn lässyn...

Minulla on tytär. Sottainen ja hompsuinen. Ei siksi, että se minun silmääni miellyttäisi, vaan siksi, että hän haluaa pitää vain itsensä mielestä mukavia vaatteita. Tukkakaan kun ei kasva, niin sekin on lyhyt ja takkuinen. Tervetuloa vaan pitämään tyylikoulua viisivuotiaalle, voin kertoa, että jäät toiseksi.

Kyllä jos me mennään leikkipuistoon niin lapsella ei ole ne parhaat vaatteet päällä vaan sellaiset jotka ei haittaa jos likaantuu tai rikkoutuu, vastaostettuja ei viitti heti hajottaa mutta kyllä niitä käytetään kyläillessä, kaupassa käydessä jne. kun ei ihan nii helposti mene pilalle - jos satutaan meneen samalla reissulla ssinne leikkipuistoon ni sitten mennään, ei se maailmaa kaada.
Ja juu - mä en laske mäkeä tai istu polvia myöten hiekkalaatikossa ni mä voin laittaa ne paremmatkin päälleni

Meil tytöillä on viikossa vaatteet (housujen polvet) rei'illä, paidoissa voi olla tahroja jotka ei lähde pois.En minä joka viikko ala ostaa uusia vaatteita jos rikkovat...Tietenkin kaupungille/kylään katson parhaimmat vaatteet mutta ulkona touhuillessa välttää huonommatkin.

Meillä lapset saa vimisen päälle vaatteet ja tarvikkeet. Kaikki uutta lastentarvikkeetkin. Mutta vanhemmat kulkevat ryysyissä ja näin ollen ei paljoa juhlissa käydä.

Niin, aloittaja varmastikkin tarkoitti sitä, että äiti panostaa omaan pukeutumiseen, mutta lapsi kulkekoon niissä rytkyissä joita ei muut enää lapsilleen laita. Itse en ole mikään muotiguru, mutta käytettyäkin lastenvaatetta saa ihan kivan näköistä kirpparilta, ei tarvi harmitella hajoamista. Itseäni surettaa varsinkin talvella nämä lapset, joiden pukeutuminen ei todella ole säähän sopivaa, Haalarit on pieniä tai liian suuria, niin monesti pestyjä, ettei enää lämpöisiä. Ja uuden saa kyllä tarjoustalosta 30e ja ennakoimalla alennusmyynnistä halvemmallakin. Mä luulen, ettei vaan riitä kiinnostus lapsen vaatteisiin.

[QUOTE="hei";26706224]Meillä lapset saa vimisen päälle vaatteet ja tarvikkeet. Kaikki uutta lastentarvikkeetkin. Mutta vanhemmat kulkevat ryysyissä ja näin ollen ei paljoa juhlissa käydä.[/QUOTE]

Ei ole tullut mieleen, että siinä jää sitten lapsiltakin juhlailo kokematta? Meillä kuljetaan kirpputorivaatteissa kaikki, sieltä niitä saa sekä arkeen että juhlaan ja ykköset löytyy koko porukalle. Aina tilanteen mukaan.

Ne titinallet voivat olla omia vanhoja tai perintökamaa, ja niillä on tunnearvoa ja ovat mukavia päällä. Sen mukavuuden täytyy olla lastenvaatteissa tärkeämpää kuin ulkonäön. Muu on pienen rääkkäämistä.

Mutta monen mielestä ainoa arvo on se mikä hintalapussa lukee. Minua ärsyttää se. Tai paremminkin säälittää, koska olette aivopesun uhreja.

Jep, samaa olen katsellut. Ja kyllä, myös ihmetellyt. Äidillä hienot, siistit vaatteet ja lapsilla aina likaiset, viimesen päälle kauhtuneet ja liian pienet.
Ja jatkan ihmettelen tän olevan jollekkin ihan ok, hällä väliä juttu.

Ei ne vaatteet tarvi olla mitään the merkkiä, mutta olisi edes sopivat.

itse ostan laadukkaita ja tyyliltään ajattomia vaatteita. Vaatekokoni ei ole muuttunut juuri miksikään viimeiseen 6 vuoteen, joten minulle on kertynyt ajan kanssa iso määrä varmaan ap:n tarkoittamia vaatteita. Koska vaatteet ovat hyvä laatuisia eikä tapanani ole laskea mäkeä paljasta kalliota pitkin, niin mitenpä ne kuluisivat minun käytössä?

Lapsi puolestaan kasvaa koko ajan ja vaatteet kuluvat hurjaa vauhtia rymytessä ja täytyyhän niitä pestäkin jatkuvasti, joten ei ihme jos kulahtavat. Jos haluaisin lapseni pukeutuvan jatkuvasti vimpan päälle joka paikkaan, niin olisi kyllä aikamoinen kuluerä vaatteista, jotka eivät todennäköisesti enää mahdu vuoden päästä :) lapsi kyllä puetaan ehdottomasti sään mukaan ja alta löytyy ruskovillaa yms. mikä ei ap:n silmiin tietysti näy ;) kirppareilta ostan vaatteita, jotka näyttävät hyviltä ja ehkä maksavat enemmän.. Jos ne ovat kestäneet kulahtamatta edellisenkin niin todennäköisesti omakaan ei saa niitä rikki.. Ja sitten mihin lapsi taas haluaa pukeutua........ Se on juttu erikseen.

puen lapseni (omaan silmääni) nätiksi ja olen tästä aika tarkkakin. Tämän teen kuitenkin ihan omaksi ilokseni, lapselle olisi ihan se ja sama mennä jossain kulahtaneessa teletappipuvussa tms :D

Oikeastaanhan laps olisi varmaan tyytyväisempi noin.. minä kun en tykkää kuvista lasten vaatteissa, vaan enempi raitaa ja palloa jne. laps taas on aina innoissaan jos joku elukka tai auto löytyy paidasta.

ehkä olisi hyvä koittaa asettua sen lapsen asemaan ihan oikeasti, eikä luulla että kaikilla iästä ja muusta riippumatta on samat kiinnostuksen kohteet kuin sinulla.

eri asia toki, jos lapset ovat vanhempia jo ja vaatteistaan valittaneet, mutta tälläistä ei aloittaja viestistäsi käy ilmi. teletapit enempi viittaa tuonne taapero-osastoon?

Tämä äiti tuo lapset aamulla hoitoon viimeisen päälle pukeutuneena. Siis äitee on pukeutunut viimeisen päälle ja on meikit ja hiukset hyvin jne. Ja lapsilla on ties mitä teletappipaitaa.

Äiteen pitää olla töissä edustava ja siisti. Lasten pitää päiväkodissa saada olla mukavissa vaatteissa ja usein ne eniten käytetyt vaatteet on mieluisimmat ja mukavimmat. Pehmeät eikä kiristä eikä tarvi varoa. Se on lapsen päivässä tärkeää.

Illalla kun äitee tulee kotiin, sekin laittaa kotiverkkarit välittömästi ja nauttii olostaan perheen kanssa.

Juhliin sit laitetaan kaikki jotain kivannäköistä.

Tilanteen mukaisesti pitää pukeutua. Mua säälittää ne lapset, jotka käyttää epämukavia muotivaatteita päiväkodissa taikka puistossa.

Tiedän erään tosi kauniisti pukeutuvan, siistin äidin. Hänen lapsensa silti saattavat pitää esim. 3 päivää samoja vaatteita. Musta se on vähän outoa. Miksi itse saa kulkea puhtaissa, mutta lapset likaisissa?

Tiedän erään tosi kauniisti pukeutuvan, siistin äidin. Hänen lapsensa silti saattavat pitää esim. 3 päivää samoja vaatteita. Musta se on vähän outoa. Miksi itse saa kulkea puhtaissa, mutta lapset likaisissa?

Mutta siis jos lapsen vaatteet eivät ole likaiset yhtään? Ehkä sitä aikuinen hikoileekin enemmän kuin lapsi. En mä tiedä, mun mielestä jos lapsen paita pysyy 3 päivää puhtaana niin onko se jokin periaatekysymys, että pitää vaan vaihtaa.

Yhteistyössä