Jatkuvat kutinat alapäässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loppuraskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loppuraskaus

Vieras
Etenkin nyt loppuraskaudessa on mennyt ihan hulluksi tämä kutina. Mulla on nämä kutinat tulleet ja menneet, mutta nyt en pääse millään eroon. Ensin yritin hoitaa kuurilla emätinkapseleita (maitohappobakteerit), mutta kun ei auttanut niinkuin yleensä niin otin hiivakuurin. Oireet hävis, ja nyt alle viikossa taas palasi >( Joskus kutina häviää ihan esim. bepanthenilla, nyt ei.

Mitä muita kutinan aiheuttajia voi olla kuin hiiva tai emättimen ph-epätasapaino? Haenko apua neuvolasta vai pitääkö mennä tk:hon?

Mulla oli edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa karsee kutina ja tosi paljon valkovuotoo, käväsin lekurilla ja se pisti mut sitten puikkotestiin tosta streptokokki b:stä ja sehän siellä jylläs vaikka alkuraskaudesta sitä ei näkyny.

Mulla sama vaiva. Lääkäri määräs mulle suun kautta otettavaa hiivalääkettä, ja niitä mä olen popsinut pitkin raskautta. canesten emätinpuikko ei kunnolla tehonnut, ja hiiva palas aina viikon päästä takasi.. Nuilla suun kautta otettavilla oon saanut sen pysymään poissa jopa reilun kuukauden.. Kuulemma raskaus ylläpitää hiivakantaa emättimessä ja se on melkein mahdottomuus saaha kokonaan pois, jos se haluaa siel olla.. joten ite ainakin olen tyytynyt kohtaloon, ja otan pillerin sillon ku hiiva tulee,. syömisiä en ole vaihtanut, ja näin raskauden aikana en kyl jaksaisikaan miettiä jokaista suupalaa.. ja varsinkaan, jos se hiiva on ja pysyy kaikesta huolimatta..

[QUOTE="Mam";26696085]Mulla jatkuvia kutinoita raskaudessa, mutta kun käytin Ceridal-öljyä, niin loppuivat kokonaan -> kuivat limakalvot, neuvolatädin vinkkinä käytin öljyä.[/QUOTE]

Aloitin taas canesten kuurin, tosin vaan sillä voiteella kun lähinnä noi häpyhuulet kutiaa (anteeksi vaan tarkka kuvaus). Nyt jo hellitti kutina.

Ceridal öljy vaan pahentaa mun oireita jostain syystä, yritin sillä hieroa synnytystä varten ja sain kauhean kutinan. Ajattelin että hieronta aiheutti sen. Koitin sitten vaan sipaista sitä alapäähän kuivuutta ehkäisemään, mutta kutinat tuli siitäkin :(

En voi harrastaa seksiä, en käyttää vähääkään tiukkoja housuja, en voi käyttää kuin puuvillaisia alushousuja -> muuten heti kutina. Ilmeisesti kaikki vähäinenkin hankaus aiheuttaa kuivuutta, johon hiiva sitten heti iskee. (?)

Yhteistyössä