Kissojen omistajat! Käytättekö kissoja miten usein pihalla hihnan kanssa? Vai päästättekö vain irti ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kisu"

Vieras
Itse otimme aikuisen kissan, mikä oli edellisessä kodissa vain päästetty irti pihalle yöksi.. itse emme tota todellakaan aijo tehdä vaan ostin hihnan sille.
Mitenkähän nopeasti se tottuu ettei iltaisin mau u ulos vaan tyytyy hihnassa käyntiin?
Asumme niin tien vieressä ettei voi todellakaan irti päästää, paljon asutuksia..
Omaa pihaa on mihin ajattelin tehdä sille ulkoilutilaa, hihnassa. Aita kiertää jo pihaa, mutta siitä karkaa..

Jotain vinkkiä?

En todellakaan laske kaupungissa ilman hihnaa ulos. Mökillä saa olla ilman hihnaa mutta silloinkin ulkona vain jos joku on katsomassa hiukan perään. Pysyy kyllä siellä pääsääntöisesti ilman eri käskyä pihassa / laiturilla (jota rakastaa!).

Riippuu missä kissa on kasvanut, jos maalla niin en päästäisi kaupungissa ulos. Toisaalta jos kissa olisi tottunut pääsemään ulos vapaana, niin tekisin sille varmaan kanaverkosta jonkinlaisen aitauksen, en vaan osais "vangita" sitä, vaikka se nyt varmasti olikin parempi vaihtoehto kuin lopettaminen.

Kissat ei ylipäänsä ole mitään valjaseläviä, se touhu on minusta oikeasti aika kamalaa.

Meillä valjastellaan takapihalla. Aika myöhään ollaan opeteltu valjaiden käyttö, mutta hyvin sujuu :)
Tiedän monta kissaa jotka ovat vielä vanhalla iällä oppineet kivasti valjaisiin.

Laita kisulle vaikka sisällä valjaat päälle ilman hihnaa ja anna sen köllötellä niissä aina välillä :)

Ekan kissan vein pihalle valjaissa, ei liikunut senttiäkään. Lopetin siihen.

Sama täällä. Kokeilin kyllä monta kertaa.

Nyt kaveri vaanii itsekseen kaikkea onnellisena ja vapaana maalaiskissana. Oli se kaupungissakin jonkin aikaa puskassa päivät kun mun yksiön lämpötila oli +36 niinä kauniina kesäpäivinä. Sillä oli kaverikin siellä puskassa. Usein tuli naapurinkin kissa kun huusin.

Yhteistyössä