OLen tullut siihen tulokseen, että minulle kaikkein järkevin valinta olisi lapsen hankinta

"vieras"
Verorahoillesi vastinetta saadaksesiko koet järkeväksi lapsen hankkimisen? Mä niin mielelläni saisin sinut ymmärtämään paljonko lapseen uppoaa rahaa ihan pakollisiin menoihin mutta uskon, että moni on sitä yrittänyt onnistumatta joten taitaa olla turhaa rautalangan haaskuuta.
Mä olen varmaankin jotenkin epäonnistunut budjetoinnissa äidiksi tultuani kun paljon enemmän mulla oli rahaa käyttää ennen lapsia kuin nyt mutta enpä taloudellisista syistä lapsia "hankkinutkaan". Meidän lapset on meidän parisuhteen ihana lisä, kenenkään tuntemattoman baaripokan kanssa en olis lähtenyt moiseen. Mutta itepä tiedät mitä teet.

Ymmärrän tuon kannan. Lähinnä hain kai sitä asiaa takaa, että jos isää ei lapsi kiinnosta, niin itse en ainakaan jäisi silloin roikkumaan siinä isässä, vaan jos ei kiinnosta, niin sitten ei. Eläisin lapsen kanssa kaksin siinä tapauksessa.
Niin teen minäkin. Eletään kaksin ja tää on ok :)

Mitä koliikkivauvaan tulee, niin se oli mielettömän raskasta yksinhuoltajana, ja varmaan muutenkin. Ja kun lopulta selvis ettei kyse edes ollut koliikista vaan takana oli maitoallergia ja refluksi. Mä olin kuolla siihen väsymykseen. Masennus puhkesi uudelleen ja (tuntuu kamalalta sanoa ääneen) mutta joskus parin sekunnin ajan "ymmärsin" äitejä jotka ravistelee lastaan. Mä paiskoin vaan tyynyjä. Nyt ymmärrän miten sekaisin olin väsymyksestä ja se muutti (hetkeksi) mun luonnetta ja kaikkea.

"vieras"
Joo aivan älyttömän näppärästi saa varmasti sektion jälkeen kolmoset hoidettua ilman isää? entäpä jos isä haluaisikin olla lasten elämässä? oikeuteen vaan ja sen tietää miten siinä käy...

[QUOTE="vieras";26676746]Eikö tuolla ole jo ihan tarpeeksi huostaanotettuja lapsia? Pitääkö niitä tehdä lisää? :(

Yksi tuttu ravisteli toista kaksosistaan, vauva vammautui, se äiti joutui vankilaan ja lapset huostaanotettiin. :( Oli ihan täysijärkinen, mutta sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen.[/QUOTE]

Miksi nyt epäilet, että mahdollinen lapseni joutuisi huostaanotetuksi? Mitä tulee synnytyksen jälkeiseen masennukseen, niin se voi tulla kyllä kelle tahansa. Myös sille täydelliselle äidille, jolla on kaikki mennyt elämässä aina hyvin ja sitten tuleekin tuo synntyksen jälkeinen masennus tai Münchausen.

[QUOTE="vieras";26676770]Olet, lisäksi olet maininnut ettet tykkää käydä lääkärissä, koska ne kirjaavat tietoja ylös etkä halua niin tehtävän.[/QUOTE]

Mitä tietoja? En kyllä muista tuollaista kirjoittaneeni.

näin äitini kertoi
Kyllä sitä vaan ollaan keski-ikäisiä jo lähempänä 4-kymmentä. Vai ootteko te ikuisia nuoria?
Yäällä ikää 57 ja sitä samaa keski-ikää, ei vielä vanhus vai mikä se oli se välimuoto.

Niin tietenkin.
Kaksosarki tai kolmosarki on lukemani ja kavereiden kertoman perusteella erittäin raskasta varsinkin ensalkuun.
Ja adoptioon et voi ryhtyä, koska se on aikaavievää.
Pitääkö aina olla 'kaikkimullehetitässänyt'?

Ei taida olla kauheasti harkittu tota sun lapsen hankkimista...
Itse asiassa omassa elämässäni hyvin harva asia on mennyt "kaikkimullehetinyt" -periaatteella. =) Ei tule nyt ainakaan mitään mieleen mikä olisi noin kivuttomasti mennyt. Äidilläni oli yh:na koliikkikaksoset (3 kk), äitini siskolla on ollut kaksoset, muillakin sukulaisilla. En osaa asiaa nähdä oikeastaan minkäänlaisena katastrofina. Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin kaksi lasta yhdellä raskaudella tai vaikka kolme tai neljäkin lasta yhdellä raskaudella. Tosin neljän kohdalla tulee jo raskausajan riskit, mutta lapsille olisi ainakin seuraa toisistaan.

Deleted member 70007
[QUOTE="vieras";26676713]Ja ap varmasti omasta mielestään. Tuskin sieltä etäältä pystyt tekemään mitään psykoanalyyseja muille palstalaiselle.

Plus että toisesta ketjusta juuri luin että työnnät lapsesi hoitoon heti kun mahdollista..ja lisää aiot hankkia. Että enpä ole niin vakuuttunut sinun hyvästä äitiydestä ollenkaan.[/QUOTE]

Aion hankkia lisää lapsia, mutta mistä sä oot saanut käsityksen että olen tunkemassa lapsiani hoitoon :D
Voin sanoa, että en ole. Kun muutetaan Englantiin vuodeksi, ajattelin jotain Playhousea, pari tuntia kerran viikossa.

"vieras"
Itse asiassa omassa elämässäni hyvin harva asia on mennyt "kaikkimullehetinyt" -periaatteella. =) Ei tule nyt ainakaan mitään mieleen mikä olisi noin kivuttomasti mennyt. Äidilläni oli yh:na koliikkikaksoset (3 kk), äitini siskolla on ollut kaksoset, muillakin sukulaisilla. En osaa asiaa nähdä oikeastaan minkäänlaisena katastrofina. Itse ainakin olisin tyytyväinen jos saisin kaksi lasta yhdellä raskaudella tai vaikka kolme tai neljäkin lasta yhdellä raskaudella. Tosin neljän kohdalla tulee jo raskausajan riskit, mutta lapsille olisi ainakin seuraa toisistaan.
Tulee ne riskit kaksoisraskaudenkin kohdalla jo.

• Tykkää
Reactions: Jennan unelma
[QUOTE="vieras";26676773]Joo aivan älyttömän näppärästi saa varmasti sektion jälkeen kolmoset hoidettua ilman isää? entäpä jos isä haluaisikin olla lasten elämässä? oikeuteen vaan ja sen tietää miten siinä käy...[/QUOTE]

En ole missään kirjoittanut, ettei lasten isä saisi olla lasten elämässä mukana. Kirjoitin, että jos lasten isää ei kiinnostaisi, niin en alkaisi anelemaan polvillani pakenevaa miestä takaisin, vaan huolehtisin lapsista itse sen jälkeen.

"vieras"
Minä tiedän yhden tyypin joka hankkii lapsia tarkoituksella yksin, ilman parisuhdetta ja ilmeisesti nauttii siitä kaikesta mitä niiden kanssa joutuu läpi käymään. Niitä lapsia on jo neljä (yhdet kaksoset) iät 6v - 9kk ja lisää haluaa. En ymmärrä millä resursseilla voi jaksaa sellaista rumbaa mitä tuohon määrään lapsia liittyy, mutta mitäpä se mulle kuuluu. Toivon vaan että lapsilla on kaikki hyvin. Jotenkin outoa kyllä on, että edelleen haluaa lisää lapsia ja ei edes päästää vanhimmaista eskariin vaan pitää kotieskaria. En tiedä mitä tarvetta tuolla yritetään paikata...?

[QUOTE="vieras";26676786]Sinun tietojasi. Kirjoita googleen akaatti+ lääkäri, niin löydät omia perustelujasi siihen, miksi et käy lääkärissä tai et suostu sinne menemään.[/QUOTE]

Löysin jotain synnytyskeskusteluja. Se on totta, että pelkään synnytystä. En sitten tiedä hälvenisikö se pelko raskauden aikana vai ei.

Deleted member 70007
No ei se kaksosten hoito niille ole todellakaan helppoa ollut, ja voisin jopa sanoa että sinulle se olisi kerrassan mahdotonta.
Nimimerkki 3 päivää yksin kaksosia vahtinut.

Yhteistyössä