OLen tullut siihen tulokseen, että minulle kaikkein järkevin valinta olisi lapsen hankinta

"Anne"
Ihme vastauksia... Miten Ap:n lapsen hankinta olisi sen itsekkäämpää, oudompaa ja tyhmempää kuin muillakaan?!

Minun mielestäni sun kannattaa tehdä miltä susta tuntuu. On normaalia haluta oma lapsi. Lapsi antaa elämälle tarkoitusta. Se on suurinta, epäitsekkäintä rakkautta. Taloudellista se ei tosin ole... Mutta toisaalta, lapsi antaa paljon enemmän kuin ottaa.

Jos sä olet aikuinen, haluat lapsen ja pystyt huolehtimaan lapsesta, niin siitä vain. :)

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="Åsa";26676612]Niin kun siellä selviäisi sun mielenterveysongelmat. Sama tilanne jos yrittäisit adoptoida lasta.

Valitettavaa, että kuka tahansa voi hankkiutua raskaaksi eikä sitä valvo kukaan.[/QUOTE]

Ei minulla ole mielenterveysongelmia. Adoptio on minulle liian kallis ja aikaavievä tapahtuma, enkä muutenkaan pidä siitä, että pitää omaa elämää alkaa kertoilemaan muiden edessä ja katsoa, kun joku psykiatri tekee mielessään jotain analyysia. Lisäksi adoptio muutenkin kuulostaa hyvin hankalalta asialta. Liikaa kaiken maailman paperisotaa, vaikka adoptiolapsi varmasti sen kaiken arvoinen toki onkin. Sitä en kiellä. Minua myös hieman pelottaa lapsikauppa adoption yhteydessä. Nykyään on tullut julki näitä tapauksia, että lapsi on alunperin ostettu (tai pakottamalla ostettu) vanhemmiltaan ja viety sitten adoptoitavaksi jonnekin, josta taas on toimitettu eteenpäin ulkomaalaisille adoptoijille, joilla ei ole mitään tietoa tuosta lapsen alkuperästä miten joutui alunperin adoptoiduksi.

Suomen adoptioissa ei liene tällaista ole ainakaan todettu, mutta kaiken maailman julkkisten raha-adoptiot rohkaisevat tällaiseen ihmiskauppaan, mikä on kovin ikävä ilmiö.

[QUOTE="vieras";26676668]Kuinka meinaat synnyttää kun et tykkää käydä lääkärillä?[/QUOTE]

ei varmaan monikaan tykkää käydä lääkärillä tai sairaalassa tai antaa tonkia omaa alapäätään jne. mutta silti monikin saa lapsen/lapsia. eihän ne toisiaan poissulje.

Deleted member 70007
[QUOTE="vieras";26676601]No mitä sinä teet sitten? Yhtälailla niitä vauvoja teet ja haluat tehdä. Miksi muut ei saisi haluta?[/QUOTE]

Minä olen ainakin omasta mielestäni suht tasapainoinen henkilö.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mutta yh:na saa niin paljon enemmän rahaa ja kaiken maailman tukia..
Omassa tilanteessani ainakin saisin rahoilleni enemmän vastinetta jos olisin yh. Äidilläni oli leveämpi elintaso kuin minulla nyt, silloin kun hän oli yh:na. =) Nykyään hänellä on pienempi asunto ja kapeampi elintaso, vaikka sama työpaikka, mutta ei ole enää siis yh. Tämä minun asuntoni maksaa perheasunnon verran ja on kovin pieni. Lapsen kanssa saisin isomman ja suhteellisesti (ja mahdollisesti rahallisestikin) paljon edullisemman asunnon. Lisäksi saisin sen yh-korotuksen, lapsilisän (joka todellakin olisi sekin lisärahaa tähän tilanteeseen verrattuna), elatustuen (joko lapsen isältä tai kunnalta), asumistukea jne.

Kyllä noilla rahoilla olisi elintasoni leveämpi kuin nyt on. En silti koe itseäni köyhäksi, mutta sen olen huomannut, etten halua tässä asunnossa enää pitkään asua, sillä tämä on aivan liian kallis ja asunnon taso kamala.

Jos lapsen isä on mukana, muuten ei. En koe, että olisi minun velvollisuuteni pitää sukulaisuussuhdetta toiseen sukuun, johon en itse kuulu. Eikä se myöskään ole lapsen tehtävä.
En lukenut ketjua kuin tähän asti. Mutta mun mielestä on äidin velvollisuus edes yrittää pitää isän sukuun yhteyttä, lapsen vuoksi. tai toisinsanoen yrittää ylläpitää lapsen ja isän suhdetta. Toki lopulta kaikki riippuu isästä, mutta mun mielestä äidin pitää kannustaa isää tapaamaan lasta, siis jos isä on sillä tavalla kunnollinen että lapsen voi hänenkin hoiviinsa antaa.

Deleted member 70007
Sä et varmaan palstaile tarpeeksi?

Jennan unelma ei ole tainnut kertaakaan kertoa täällä, miten hän viiltelee itseään ja hakkaa päätään seinään saadakseen nalkuttavan läheisensä vaikenemaan. Miten häntä ällöttää kaikenlainen normaalielämään kuuluva, ja miten hänellä on neurooseja sen, tämän ja tuon asian suhteen. Miten ajatuskin seksistä ällöttää, raskaana olo ja synnytyskin on ajatuksena niin vastenmielisiä että lapsi pitäisi saada kohdunvuokrauksella.

Eikä oo kukaan muukaan meistä kertonut. Paitsi ap.
Kiitän :kiss:

"vieras"
Minä olen ainakin omasta mielestäni suht tasapainoinen henkilö.
Ja ap varmasti omasta mielestään. Tuskin sieltä etäältä pystyt tekemään mitään psykoanalyyseja muille palstalaiselle.

Plus että toisesta ketjusta juuri luin että työnnät lapsesi hoitoon heti kun mahdollista..ja lisää aiot hankkia. Että enpä ole niin vakuuttunut sinun hyvästä äitiydestä ollenkaan.

En lukenut ketjua kuin tähän asti. Mutta mun mielestä on äidin velvollisuus edes yrittää pitää isän sukuun yhteyttä, lapsen vuoksi. tai toisinsanoen yrittää ylläpitää lapsen ja isän suhdetta. Toki lopulta kaikki riippuu isästä, mutta mun mielestä äidin pitää kannustaa isää tapaamaan lasta, siis jos isä on sillä tavalla kunnollinen että lapsen voi hänenkin hoiviinsa antaa.
Ymmärrän tuon kannan. Lähinnä hain kai sitä asiaa takaa, että jos isää ei lapsi kiinnosta, niin itse en ainakaan jäisi silloin roikkumaan siinä isässä, vaan jos ei kiinnosta, niin sitten ei. Eläisin lapsen kanssa kaksin siinä tapauksessa.

Deleted member 70007
Itse haluaisin ennemmin kaksoset kuin yhden lapsen kerrallaan. Kaksoset (tai kolmoset) olisi minulle kuin lottovoitto.
Niin tietenkin.
Kaksosarki tai kolmosarki on lukemani ja kavereiden kertoman perusteella erittäin raskasta varsinkin ensalkuun.
Ja adoptioon et voi ryhtyä, koska se on aikaavievää.
Pitääkö aina olla 'kaikkimullehetitässänyt'?

Ei taida olla kauheasti harkittu tota sun lapsen hankkimista...

[QUOTE="vieras";26676668]Kuinka meinaat synnyttää kun et tykkää käydä lääkärillä?[/QUOTE]

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että vaatisin vaikka itkemällä sektion. Alatiesynnytys ei sekään ole poissuljettu, pitäisi ensin lukea asiasta kirjoja, kokemuksia, selata nettiä, mutta tuo sektio kuulostaa helpommalta. Tosin siitäkin olen lukenut, että on riskialttiimpi kuin alatie, mutta toisaalta kai suunniteltu sektio on melkein yhtä turvallinen kuin alatiesynnytys. Lisäksi alatiesynnytyskin voi olla tosi raju kokemus ja mennä pieleen. Toki sektiokin, mutta se tuntuu tällä hetkellä turvallisemmalta.

"vieras"
Itse haluaisin ennemmin kaksoset kuin yhden lapsen kerrallaan. Kaksoset (tai kolmoset) olisi minulle kuin lottovoitto.
Eikö tuolla ole jo ihan tarpeeksi huostaanotettuja lapsia? Pitääkö niitä tehdä lisää? :(

Yksi tuttu ravisteli toista kaksosistaan, vauva vammautui, se äiti joutui vankilaan ja lapset huostaanotettiin. :( Oli ihan täysijärkinen, mutta sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

[QUOTE="vieras";26676723]Totta. Ap:han tosin ei tykkää käydä lääkärillä koska näyttää liian nuorelta.[/QUOTE]

ai no joo :D
voishan se olla pikkasen jäätävä tilanne, jos menis synnyttämisen takia sairaalaan ja ne laittas sut siellä jonkun pediatrin puheille :D

Yhteistyössä