OLen tullut siihen tulokseen, että minulle kaikkein järkevin valinta olisi lapsen hankinta

Deleted member 70007
Olisi todennäköisesti minulle helpompi ja miellyttävämpi vaihtoehto, sekä myös taloudelliselta kannalta kannattavaa. En myöskään ole enää mikään nuori ihminen vaan keski-ikäinen henkilö.
Helpompi? Miellyttävämpi?
TALOUDELLISESTI KANNATTAVA?
Forget it!

Taloudellisesti kannattavampaa, helpompaa ja mukavampaa on astella lähimarkettiin, ostaa uudet arskat ja vaikka hajottaa ne aikasi kuluksi.

Mitäs annat rahojasi muille.

Eikä lasta hankita tekemään elämästä mielekästä, antamaan elämälle sisältöä jos sitä ei ennestään ole...
Tarkoitin sitä, että rahaa menee kohtuuttomasti mm. veron maksuun ja tähän asuntoon. Juuri sain kuulla, että juuri minunlaiseni ihmiset maksavat kaikesta aina eniten ja toivoa halvemmasta asunnosta ei juurikaan ole. Asuntoni maksaa siis "perheasunnon" verran.

[QUOTE="vieras";26676401]Mun tekis niin mieli sanoa... Sanonpa vaan että kun sä kuuntelet sitä huutoa 24/7 6 viikkoa putkeen, niin siinä alkaa pikkuhiljaa tervekin pääkoppa hajoilla ja mieleen tulee vaikka mitä...

Sulla on aika helvetin itsekkäät lähtökohdat lapsenhankintaan ja, ei pahalla mut ei hyvälläkään, toivon ettet lasta saa ennenkuin hoidat pääsi kuntoon!

Selväjärkisenä voit hyvinkin olla hyvä äiti, mut nyt susta ei ole äidiksi![/QUOTE]

Itse jo kirjoitin, että minullakin oli se 3 kuukauden koliikki ja jos äitini on siitä selvinnyt, niin miksen minäkin selviäisi (jos siis (koliikki)vauvan saisin). Minulla taisi myös olla sitä pahinta laatua, huutoa illasta aamuun joka yö kolmen kuukauden ajan.

"vieras"
Elämä olisi lapsen kanssa mielekkäämpää. Lisäksi tuntuu, että nyt menee kauheasti rahaa enkä saa mistään mitään. Siis rahani kyllä kelpaavat muille, mutta en saa vastineeksi mitään.
Niinno, mulla on nyt mennyt jo parisen tuhatta, ja vielä on hankintoja tekemättä tulevaa syysvauvaa varten. Kirppariltakin olen paljon ostellut, ja huutiksesta. Enemmän sitä rahaa menee lasten myötä kuin tulee.

Ellei sitten ole sadan lapsen yyhoo tms. Voisin kuvitella.

[QUOTE="vieras";26676419]Onko sulla isä mietittynä vai otatko "pankista"?[/QUOTE]

Mihinkään spermapankkiin en mene (liikaa kuulusteluja ym). Ennemmin vaikka kulmakuppilaan, mutta onneksi on lienee muitakin vaihtoehtoja.

[QUOTE="vieras";26676430]Niinno, mulla on nyt mennyt jo parisen tuhatta, ja vielä on hankintoja tekemättä tulevaa syysvauvaa varten. Kirppariltakin olen paljon ostellut, ja huutiksesta. Enemmän sitä rahaa menee lasten myötä kuin tulee.

Ellei sitten ole sadan lapsen yyhoo tms. Voisin kuvitella.[/QUOTE]

Minä ostaisin mielelläni lapselle kaikkea, vaatteita, tavaroita, leluja. En osaa nähdä niitä kulueränä, vaikka kulua toki ovat. Olisi vain mukavaa kierrellä kauppoja ja ostaa tavaroita ja vaatteita ennemmin vauvalle kuin itselle. Minua ei haittaisi kulkea vaatteenrievuissa jos vaan vauvalla olisi kaikki hyvin ja tarpeeksi vaatetta ja ruokaa.

Minä uskallan väittää, että kaikki vanhemmat ovat hankkineet lapsensa itsekkäistä syistä. Ei siinä ole lapsilta kysytty haluavatko he syntyä.
Taatusti.

Mutta on vähän eri asia hankkia lapsi parisuhteessa, kuin yksin siksi, että saisi elämästään mielekkäämpää ja rahoilleen enemmän vastinetta.

Ja on eri asia hankkia lapsi, kun on henkisesti tasapainossa itse.

Itse jo kirjoitin, että minullakin oli se 3 kuukauden koliikki ja jos äitini on siitä selvinnyt, niin miksen minäkin selviäisi (jos siis (koliikki)vauvan saisin). Minulla taisi myös olla sitä pahinta laatua, huutoa illasta aamuun joka yö kolmen kuukauden ajan.
Niin meinaat, että selviytymiskeinot mahdollisen koliikkivauvan kanssa periytyy?Äitinne siis hoiti teidät kaksoset 24/7 yksin ihan teidän syntymästä asti?

Yhteistyössä