Muita jotka ovat aina töissä ja lapset/kodin hoitaa mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lettuperkele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lettuperkele

Aktiivinen jäsen
22.05.2012
1 568
4
38
Helsinki
Ihan vaan tuli mieleen tosta toisesta ketjusta. Aika usein näkee tuota versiota, jossa nainen on kotona ja mies töissä. Entäs toisin päin? Olenko mä ainoa joka istuu paljon iltoja ja viikonloppuja töissä ja mun mies tekee ruoat, siivoaa ja hoitaa lapsen?

ens keväänä meillä menee noin. Mä painan pitkää päivää töissä ja viikonloppuja myös. Mies on kotona ja hoitaa lapset sekä kodin. katotaan tuleeko mies palstalle valittamaan, kun vaimo on aina töissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26675483:
ens keväänä meillä menee noin. Mä painan pitkää päivää töissä ja viikonloppuja myös. Mies on kotona ja hoitaa lapset sekä kodin. katotaan tuleeko mies palstalle valittamaan, kun vaimo on aina töissä :D

Just mietin että harmi kun mun mies ei koske pitkällä tikullaankaan tähän foorumiin. :D

[QUOTE="vieras";26675491]Meillä. Olen töissä ja mies on kotona. Toimii loistavasti. Siivoaa, kokkaa, leipoo, pesee pyykit. Toki teen kotihommia minäkin, mutta hävettävän vähän.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Mulla on toki arkivapaita tasapainottamassa viikonloppuja, mutta ne arkivapaat menee sitten ihan jossain omissa oloissa - pääosin nukkuen. Joskus ehkä just pyöräytän koneellisen pyykkiä tai tiskejä. Ja petaan. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26675509:
mun mies lueskelee tätä, mut ei oo vielä kirjotellu :D katotaan keväällä sit :laugh:

Tuut sit sanoo mulle jos havaitset miehesi täällä avautumassa -- voin pyytää oman ukkoni sympatioimaan. :D

• Tykkää
Reactions: jassåå
Meillä välillä. Pari vuotta aiemmin mies oli puolitoista vuotta kotona ja minä töissä.
Nykyäänkin usein niin että teen 12-tuntisia vuoroja, käyn kotona nukkumassa, tasapainona sitten vapaat.
Mies hoitaa tuon siivouksen niin sujuvasti että mitä sitä hyvää muuttamaan...

• Tykkää
Reactions: Lettuperkele
Näin meilläkin. Mulla on toki arkivapaita tasapainottamassa viikonloppuja, mutta ne arkivapaat menee sitten ihan jossain omissa oloissa - pääosin nukkuen. Joskus ehkä just pyöräytän koneellisen pyykkiä tai tiskejä. Ja petaan. :snotty:

Jep. Tuttua. Olen ihan poikki työputken jälkeen ja nukun pitkään, kun vapaat alkaa. Teen vuorotyötä. Meillä on neljä lasta ja mies haluaa lisää...

Äitini, kolmivuorotyötä tekee, varsinkin öitä ja viikonloppuja, niistä tienaa paremmin.

Just ton rahan takia mäkin väännään lapselliselle "epäsoveliaita" vuoroja. Tienaa kevyesti 30-40% enemmän palkkaa kun tekee muutakin kuin aamuvuoroja.

Meillä!
Tosin mies on myös ihan kokopäiväisesti töissä, mutta hän tekee ns. Normaaleja työpäiviä kun mulla taas usein venyy.
Hän hoitaa kodin, lapset, eläimet ja kauppareissut.

[QUOTE="vieras";26675640]Jep. Tuttua. Olen ihan poikki työputken jälkeen ja nukun pitkään, kun vapaat alkaa. Teen vuorotyötä. Meillä on neljä lasta ja mies haluaa lisää...[/QUOTE]

Jos tienaisin tarpeeksi, sanotaan noin neljä tonnia kuussa, niin mies tuskin kävisi töissä ollenkaan. On sanonut että voitaisiin tehdä enemmän muksuja ja hän ois onnellisena kotona.

Mä en edes ole kodinhengetär, meinasin tulla seinähulluksi vanhempain vapaalla sen kahdeksan kuukautta. Vaikken työstäni kamalasti pidä, on se mulle parempi vaihtoehto kuin olla kotona lapsen kanssa 24/7. Miehellä ei taas tuota ongelmaa näytä olevan.

[QUOTE="Jepa";26675653]Meillä!
Tosin mies on myös ihan kokopäiväisesti töissä, mutta hän tekee ns. Normaaleja työpäiviä kun mulla taas usein venyy.
Hän hoitaa kodin, lapset, eläimet ja kauppareissut.[/QUOTE]

Juu, on munkin mies kokopäiväisesti töissä, tekee toimistoaikaa. Ja ehkä sen takia mulla onkin joskus aika inhottava olo kun kaikki on miehen varassa sen lisäksi että sekin käy töissä.

Ehkä tää jonain päivänä muuttuu niin että mä voin tehdä päiväduunia ainoastaan ja tienata pirusti niin mies saisi tehdä mitä parhaakseen näkee. Kunhan vaan jatkaa päivittäistä ruoanlaittoa. Muuten kuolen ehkä nälkään tai saan keripukin huonosta ruokavaliosta. :D

Yhteistyössä