Muita joitten miehet ovat aina töissä?

• Viestiketjun aloittaja nannananaa
  • Ensimmäinen viesti
nannananaa
Tänäänkin lähti aamulla kuudelta ja äsken soitti että menee vielä ainaki pari-kolme tuntia. Melkein joka päivä tällästä. Oon ite lasten kanssa kotona vielä toistaiseksi.

"vieras"
Jos jatkuvasti tekee n. 15 tuntista päivää on ylityötunnit täynnä jo ajat sitten... eikä tuo ole edes terveellistä tai saatikka laillista.

Ihminen ei ehdi palautua vaan on jatkuvassa kuormitustilassa ja käytännössä lapsilla ei ole isää...

[QUOTE="vieras";26674866]Jos jatkuvasti tekee n. 15 tuntista päivää on ylityötunnit täynnä jo ajat sitten... eikä tuo ole edes terveellistä tai saatikka laillista.

Ihminen ei ehdi palautua vaan on jatkuvassa kuormitustilassa ja käytännössä lapsilla ei ole isää...[/QUOTE]

Ei tuon alalla ainakaan ole olemassa mitään sellaista kuin ylityö. Eikä ole kyllä laillistakaan..

"Kemeli"
Mun mies on yrittäjä ja on töissä lähes aina. Välillä se ärsyttää, mutta toisaalta hän on tukenut minua paljon rahallisesti, kun olen opiskellut, joten minulla ei oikein ole varaa valittaa. Hänen uurastuksensa ansiosta asumme nyt omakotitalossa ja taloudellisesti kaikki on ok, vaikka itse olen tienannut viime vuosina vähän. Onneksi opintoni nyt loppuivat ja pääsen itsekin nauttimaan ihan kohtuullisesta palkasta. Toivon, että mieskin pystyisi sitten vähän vähentämään duunia (jos saa vaan tilalle muita työntekijöitä). Toisaalta mies myös käyttää kaikki pienet vapaahetkensä perheemme kanssa, eikä juuri koskaan käy missään esim. kavereidensa kanssa. Turha siis meikäläisen on tässä nurista.

ap.
Ei oo mies yrittäjä vaan tekee myös ylitöitä. Näkyyhän toi toki tilissä :) Ootteko te itse töissä? Ite oon lopettelemassa hoitovapaata ja palaamassa vuorotyöhön ja mietin nyt kuka täällä sitten ehtii olla lasten kanssa, viedä ne hoitoon, siivota,tehdä ruokaa yms.

ap.
Ei mies sen takia tee ylitöitä että itse oon hoitovapaalla. Vaan siksi kun työntekijöitä ei oo tarpeeks. Ei löydy tuollaiselle "erikoisalalle" ammattilaisia. Koko ajan haussa on 12 paikkaa mut neljän miehen voimin siellä vuoroja pyörittävät tällä hetkellä.

Mun mies teki vuosia paaaaljon töitä ja piiiitkää päivää. Yksityisyrittäjänä. Meillä homma hoitui siten, että minä jäin kokonaan kotiin. Ei olisi onnistunut lähes mikään työ ilman etrtä lapset olsiivat olleet pitkää päivää tarhassa, kosk akäytännössä mun mies ei olisi voinut ottaa mitään vastuuta lasten viemisistä tai hakemisista vaan kaikki olisi jäänyt mun varaan. Kotiin jääminen oli se kaikkein stressittömin vaihtoehto.

Vuosi sitten mies jäi pitkälle lomalla.... teki töitä vain harrastuksen nimissä. Nyt aloittaa taas syksyllä uudestaan. Arvaan, että sama vanha meno jatkuu... Katsotaan pystynkö jatkamaan töissä, vai onko pakko jäädä yleisen arjen sujuvuuden nimissä taas kotiin.

ap,
Mun mies teki vuosia paaaaljon töitä ja piiiitkää päivää. Yksityisyrittäjänä. Meillä homma hoitui siten, että minä jäin kokonaan kotiin. Ei olisi onnistunut lähes mikään työ ilman etrtä lapset olsiivat olleet pitkää päivää tarhassa, kosk akäytännössä mun mies ei olisi voinut ottaa mitään vastuuta lasten viemisistä tai hakemisista vaan kaikki olisi jäänyt mun varaan. Kotiin jääminen oli se kaikkein stressittömin vaihtoehto.

Vuosi sitten mies jäi pitkälle lomalla.... teki töitä vain harrastuksen nimissä. Nyt aloittaa taas syksyllä uudestaan. Arvaan, että sama vanha meno jatkuu... Katsotaan pystynkö jatkamaan töissä, vai onko pakko jäädä yleisen arjen sujuvuuden nimissä taas kotiin.
Mies sanoi mulle eilen viimeks että älä mee töihin, lapset joutuu oleen hoidossa liian pitkiä päiviä. Nuorin täyttää kolme loppu vuodesta ja oon jo töihinkin ilmoittanut palaavani. Esikoinen aloittaa koulunkin nyt syksyllä, siinä mielessä ois hyvä olla kotona. Mut ehkä mä katon mitä siitä tulee vaikka hirvittää kyllä!

Cx2
Joo. Mies on töissä aina 4-5 päivää kerrallaan ja sit kotona (ja aikaeroväsyneenä) 2-4 päivää.

Mun vanhemmat onneksi asuvat lähellä ja auttelevat aina tarpeen mukaan.

"vieras"
täällä yksi työleski! Mies lähti tänäänkin aamulla seitsämältä ja vielä kuulemma menee hetki ennen kuin lähtee kotiin....Tällasta tää on melkein joka päivä, nytkin miehellä 3viikkoa putkeen töitä ilman vapaita kun ei kuulemma millään ehdi nyt vapaita pitämään...

hahha
[QUOTE="sama";26675360]no, minun mieheni tienaa jo 120 euroa sillä, että avaa tietokoneensa, että kyllä se joskus se koulutuskin kannattaa. Ylityökorvaukset huimia.[/QUOTE]

No tuskin! Jatka vaan päiväunias, ei sua kukaan usko :D

Yhteistyössä