Mä kuulin tänään mun tulokset verikokeista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Ei vikaa munuaisissa, ei maksassa, ei kilpirauhasessa...

En tiedä mitä seuraavaksi lähdetään tutkimaan, mutt jostainhan nää rytmihäiriöt tulee, sydämmen siis. Pitää soittaa työterveyteen, en saanut aikaa terveyskeskukseen tälle kuulle. Ihmeellistä..

Mä olin jo melko varma ett kilpirauhanen se varmaan on, kun oireet sopi niin hyvin. Mutt ei sitt ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Voisko olla vaan liian monta rautaa tulessa?

Ei mulla just nyt oo. Täällähän mä vaan hengaan kotona lasten kanssa, ei muuta.

Luulin raskausaikana ett ne oli jotain samaa kun ne paniikkikohtauksetkin, mutt edelleen ne jatkuu raskauden jälkeen, paniikkikohtauksia sen sijaan en oo saanut ainuttakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
mahdollista on myös sydämen sisäinen vika joka ei näy verikokeissa, mutta ehkä käppyröissä. Joku eteis-tai kammiovärinä tai vastaava joka korjaantuu rytminkäännöllä.

Hui kamala, kuulostaa pelottavalta. :ashamed:

Mulla alkoi rytmihäiriöt raskausaikana. Pahenivat imetysaikana, ja jatkuivat aina vaan, koska lapsi valvotti ja olin todella väsynyt. No, lapsi on nyt 6v ja edelleen rytmihäiriöitä on, silloin tällöin. Ja ne tulee silloin kun on valvonut/nukkunut huonosti. Filmissä käyty, ei anna aihetta mihinkään. Lääkärit sanoivat että johtuu ihan rasituksesta/väsymyksestä. Eli pidettävä huoli siitä että saa tarpeeksi lepoa ja unta.

mahdollista on myös sydämen sisäinen vika joka ei näy verikokeissa, mutta ehkä käppyröissä. Joku eteis-tai kammiovärinä tai vastaava joka korjaantuu rytminkäännöllä.

En nyt ihan ensin lähtis eteis- tai kammiovärinää ehdottamaan, turhaa pelottelua. Nuorella ihmisellä kyseessä on yleensä ylirasitus, stressi tai "lievä paniikkihäiriö".

Itse olen kärsinyt "rytmihäiriöistä", ts. hyvänlaatuisista tuplalyönneistä ekassa, tokassa ja kuudennessa raskaudessa ja tämän kuudennen jälkeen niitä on ollut sitten vähän muutenkin...ja johtuu raskausaikana jostain selittämättömästä syystä, mutta pärjään niiden kanssa yleensä, jos en nauti mitään kofeliinipitoista, joskus olen syönyt lääkkeitäkin siihen vaivaan...nämä ovat nyt kuitenkin eka kertaa jatkuneet "raskauden ulkopuolellakin" ja syynä on silkka väsymys. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Sh:

En nyt ihan ensin lähtis eteis- tai kammiovärinää ehdottamaan, turhaa pelottelua. Nuorella ihmisellä kyseessä on yleensä ylirasitus, stressi tai "lievä paniikkihäiriö".

Kammiovärinä varsinkaan, ennemmin takykardiaa jos jotakin kammioihin liittyvää.
Vai onkos nasulla ollut hiljattain infarktia, sydänlihaksen tulehdus, läppävikaa tms. vähän vakavampaa sydämen sairautta?

Kammioekstrat, eli sellaisina muljahduksina/pyrähdyksinä/ lyönnin väliin jäämisenä/ hengen salpaamisina tuntuvat, ovat ihan normaaleja ja hyvälaatuinen ilmiö. Niiden esiintymistä voi lisätä selkäjumit, väsymys, stressi, kofeiini, alkoholi yms. Itsellä käytössä tarvittaessa pieni beetasalpaaja, jos kovasti tykyttelee.

Asiansa erikseen sitten ovat ne rytmihäiriöt, jotka johtuvat sydämen "sähköjohdon", johtoradan häikistä. Voi olla esim. että johtoradassa on ylimääräisiä haaroja tai sähköimpulssi lähtee väärästä paikasta. Nämä rytmihäiriöt ovat harvinaisempia, lisääntyvät iän myötä ja usein ovat hoidettavissa.

... Kammiovärinä potilaat ei paljon netissä pyöri... niitä voidaan kyllä yrittää elvyttää...mutta hyvä kaikkeen on varautua, onhan siihen moni kuollut ;)

Piti siis tuo teksti alunperin laitana...ei sitä "pelottavaa" tekstiä... vaikka varmasti pelottavia rytmihäiriöt on, etenkin toistuvina nuorella.

Mutta varmaan aika harvinaisia, flimmeri eli eteisvärinä on kyllä sitten jo paremmin lääkkeillä hoidettavissa, kammiovärinä siis on elvytettävä tila ja silloin on jo asiat hiukan huonommin...

Mulla on kans aikalailla rytmihäiriöitä, joskus ne on kipeitäkin. Meillä on suvussa sydän ja verisuonisairauksia, mutta itelläni on kaikki veriarvot todella hyvät. Verenpaine on mulla ollu aina matala. Oon 26v.

Ite tiedän kyllä tasantarkkaan mistä noi johtuu. Mulla oli univaikeuksia ja noi univaikeudet alko kun tytär alko nukkua yöt läpeensä ja oli sillon n. 1v. Sänkyyn meen joka ilta olevinaan tosi, tosi väsyneenä. Mutta sinne kun olen päässy, niin piristyn enkä saa millään unta. Saatan valvoa sängyssä maaten yhteen, kahteen tai kolmeen asti yöllä ja aamulla herään seittemän- kaheksan aikaan. Normi arkena herään puolviiden-puolkuuden maissa. Juon hirveitä määriä kahvia, aamusta heti neljä kuppia että, herään siitä tokkurasta. Poltan tupakkaa aika paljon, nyt loman aikaan tullu vähennettyä. Mutta, eli univaje, kahvi ja tupakka aiheuttaa mulla aivan varmasti noi rytmihäiriöt.