Jos kolarin syyllinen ei tee ilmoitusta vakuutusyhtiölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
Olin vajaa viikko sitten pienessä kolarissa ja poliisit neuvoivat että peräänajaja (en siis minä) käy tekemässä ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön ja sitten sieltä ottaavat myös minuun yhteyttä. Entä jos hän ei käy siellä? Hänen autonsa oli tosi vanha ja tuskin monenkaan sadan euron arvoinen, joten itse hänenä tuskin menisin ainakaan oman auton takia..

No eiköhän ne poliisit sitten hoida sen korvaamisen kuitenkin, eli oikeus sitten määrää korvaamaan. Ja saitko hänen vakuutusyhtiön tiedot ja nimen? Soita sinne. Sinun oma vakuutusyhtiösi on myös kiinostunut siitä, koska tokihan sinä haluat autosi kuntoon?

Kolaroitsijan täytyy ensin tehdä ilmoitus omaan vakuutusyhtiöönsä, korjaamo tarvitsee laskutusta varten vahinkonumeron. Jos ei tee, ota yhteys poliisiin. Vastapuolen liikennevakuutus korvaa aina vahingot, jos et ole itse syyssä.

[QUOTE="a p";26668626]Otanko siis yhteyttä hänen vakuutusyhtiöön vai omaan? Hänen vakuutusyhtiön lähin toimipiste on noin 200 kilsan päässä..[/QUOTE]

No vastapuolen kait, mutta eihän sinne tartte mennä henk.koht.käymään, kyllä soittokin riittää..

Olin vajaa viikko sitten pienessä kolarissa ja poliisit neuvoivat että peräänajaja (en siis minä) käy tekemässä ilmoituksen omaan vakuutusyhtiöön ja sitten sieltä ottaavat myös minuun yhteyttä. Entä jos hän ei käy siellä? Hänen autonsa oli tosi vanha ja tuskin monenkaan sadan euron arvoinen, joten itse hänenä tuskin menisin ainakaan oman auton takia..

Onneksi poliisit kävivät tapahtumapaikalla, koska jos vastapuoli, joka tässä tapauksessa oli syyllinen, ei ota omaan vakuutusyhtiöönsä yhteyttä voit itse tarvittaessa toimittaa poliisin paperit hänen vakuutusyhtiöön ja saat hänen liikennevakuutuksesta korvauksen.

Jos hän ei halua vakuutusta käyttää vahingon korvaamiseen, hän voi sitten itse maksaa vahingin korjauskulut vakuutusyhtiölle, joka on ne ensin maksanut sinun auton korjanneelle korjaamolle. Tai voihan vakuutusyhtiölle sanoa suoraankin, että en halua käyttää vakuutusta ja maksaa itse syyttömän osapuolen vahingot. Sinä et missään tilanteessa syyttömänä joudu maksumieheksi.

Yhteistyössä