Kuulutko niihin onnekkaisiin, joilla on tiimalasivartalo?

• Viestiketjun aloittaja X-mallinen
  • Ensimmäinen viesti
no miten sen ottaa
Sori, täsmennetään: siis jos vyötärö on tosi kapea niin reidet ovat paksut siihen nähden. Ja usein housuissa on vakio että kun vyötärö on tietyn levyinen, oletetaan että reidet ovat myös yhtä kapeat. Mutta tiimalasihan on kurvikas, joten lantiossa ja reisissä täytyy muotoja olla eikö niin? Ei voi olla ihan tikut reidet.

"aapee"
Eiköhän jokaisella vartalotyypillä ole omat ongelmansa vaatetuksen suhteen.

Nuorena vaihdeltiin vaatteita kaverin kanssa. Hänellä on tasapaksu vyötärö ja laihat jalat. Kaveri kokeili farkkujani, jotka olivat minulle reisistä tiukat ja vyötäröltä istuvat (80-luvulla oli korkeat vyötäröt). Kaveri ei saanut housujen vetoketjua kiinni vyötäröltä ja reidet lököttivät.

Nykyajan stretch-vaatteet onneksi mukautuvat moneen vartalomalliin. Vartaloa myötäilevät paidat varsinkin imartelevat tiimalasivartaloisia. Sen sijaan suorat löysät paidat ja babydoll-yläosat saavat näyttämään 10 kg lihavammalta. Pitkät tunikat taas peittävät armollisesti reisien yläosan.

LadyX
Alkuperäinen kirjoittaja Sidukkatytöille tehtyjä;26662754:
Olen huomannut saman. Useimmissa paidoissa vyötärö on tasapaksu hartia-osan kanssa, ja pahimmillaan vyötärö on leveämpi! Siksi en käytä kuin joustavia paitoja, eli käytännössä hartioista hieman liian pieniä mutta vyötäröltä sopivampia. Jos haluaisin esim. kauluspaidan, niin koko joka mahtuu hartioista on sitten todellakin vyötäröltä noin 2-kertainen tarpeeseen nähden. Useimmista yläosista puuttuu kokonaan myös takaosan sisäänotot, jolloin selkään jää tyhjä pussi.
Tää pitää niin paikkaansa.

Mut toi laskuri... teinköhän jotai väärin :) Nimittäin aiemmilla mitoilla tulos oli 0.66 ja nyt 0.7... eihän siinä, olen siis nyt täydellinen? ;) Siinä on vaan se, että nyt olen raskaana ja tunnen itseni aika valaaksi, vaikka viikkoja kasassa 8 ja kiloja tullut lisää jo 3 :D

"vieras"
Olen tiimalasivartalo ja vaatteiden löytäminen on yhtä tuskaa! Paitapuserot eivät istu, jos menee rinnan päältä napit kiinni niin sitten vyötäröltä se on hirveä säkki. Jos istuu vyötäröltä, ei mene rintojen päältä napit kiinni. Housut taas... Jos menee lantiolta ylös, lötköttää vyötäröltä, etenkin taakse jää hirveä pussi. Vyötäröltä sopivia housuja en ole kokenut koska ne ei mene lantiosta ylös! Pari paitapuseroa olen teetättänyt ompelijalla ja ne ovat "paremmassa käytössä".

Se hyvä puoli on että muutaman kilon painonnousu ei näy missään koska ne menee tasaisesti, viimeisenä vyötärölle joten vyötäröni pysyy silti hyvässä mitassa. Vastaavasti taas muutaman kilon painon väheneminen ei myöskään näy.

Tulitikkutyttö harmaana
Tuloksesi:
Painoindeksisi on 21.1.
Painoindeksin perusteella painosi on normaali (olet ihannepainoinen). Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.75. (ry on sama kuin lantio)
Sinulla on normaali vyötärö-lantiosuhde.

Mulla tulee paino aina mahaan :s Sopivia vaatteita on hankala löytää kun tuntuu että esim mekot on liian lyhyitä ja hihat paidoissa(olen suht.pitkä). Myös monissa farkuissa jotka on sopivia lantiolta on sitten taas liikaa tilaa reisissä :/ ja mulla ei oo kyllä hajuakaan minkä mallinen tämä kroppa on!

En ihan oo :(
"Painoindeksisi on 18.0.
Painoindeksin perusteella sinulla ei ole ylipainoa, pikemminkin päinvastoin.
Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.68.
Sinulla on normaali vyötärö-lantiosuhde."

Mitat 83-60-88

hahah
Jos vyötärösi ja lantion ympärysmittojen suhde on 0,7, niin vastaat täydellisesti länsimaista kurvikaunotar-ihannetta. Minulla oli urheilu-urani aikaan tämä suhde. Lasten saamisen jälkeen vyötärö leveni vähän.

Mitkä ovat vartalosi ongelmakohdat? Tuppaako ylimääräistä kertymään johonkin tiettyyn kohtaan?

Ylihoikkana ja timmissä kunnossa rinnoistani häviää täytteet. Normikunnossa ongelmia ei ole. Jos taas lihon pari kiloa, niin kaikki kertyy vatsaan ja reisiin.

Millaisia vaatteita käytät? Oletko huomannut, ettei jotkut vaatteet sovi sinulle?
Mistä tiedät, että "länsimaissa" on joku kurvikaunotar-ihanne? En ole koskaan kuullutkaan.

Minä olen siitä kaukana mutta vaatteet istuvat hyvin. Pituus 178 cm, lantio 92 cm, rinnanympärys 92 cm, vyötärö varmasti saman verran. En ole mitannut vyötäröä aikoihin. ;)

"vieras"
[QUOTE="vieras";26664139]Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.81.[/QUOTE]

Vy 74cm ja lantio 91cm. "Sinulla on normaalia suurempi vyötärö-lantiosuhde, joka viittaa keskivartalolihavuuteen." Jee jee..

Mulla suhde oli 0,77. Vyötärö on levinnyt 10cm raskauksien jälkeen (ennen lapsia tuo suhdeluku oli 0,68) ja tekee tasapaksun vaikutelman. Ja mulla sama ongelma kuin monilla muillakin, lantiosta istuvat housut lötköttää vyötäröstä vaikka vyötärö ei edes ole kovin kapea.

tartsika
Painoindeksisi on 19.5.

Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.77.

Vyötärö 68,5cm ja lantio 88cm. Kuva kertois kyllä enemmän kun nää luvut.

Painoindeksisi on 16.8.
Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.72.
Mäkin oon sitten täydellinen vai:LOL:

Yhteistyössä