Miksen mä ikinä opi? Huutonet ja NOUTO.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyyntnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyyntnyt

Vieras
Myin tavaran jonka postikulut muutaman euron. No ostaja haluai noutaa, kysyi että käykö tänään ja vastasin että kuuden jälkeen käy. Lupasi ilmoitella, vielä ei ole mitään kuulunut...

Päivystettiin 6-7 kotona jonka jälkeen lähdettiin käymään kaupassa, otin tuotteen mukaan, jos ostaja olisi juuri sillä hetkellä soittanut.

Meillä ei ikinä ole mitään tiettyä aikataulua, eli saatamme lähteä yhtäkkiä jonnekkin. En vaan voi päivystää koko iltaa.

Viimeksi kävi ihan samalla tavalla (ja sitä ennen ja sitä ennen)

Viimeksi tuli seuraavana päivänä viesti ettei päässytkään ja kävisikö seuraavana päivänä jne jne, monta kertaa teki oharit ja lopulta tuote laitettiinkin postin kautta.

Tää tapaus ei viitti ees ilmoittaa ettei tulekkaan.

Miten nätisti kerron ettei nouto enää sovi vaan tuote laitetaan postiin?
Iso kaupunki, joten hänellä menee varmasti bensaan jo tuo pari euroa jos lähtee hakemaan tuotetta.

Nyt loppu, mä en enää jaksa noita noutajia pikkujutuissa. Päätin että jos postikulut on alle 8,50 niin ei tartte kenenkään tulla hakemaan meiltä mitään

Niin ja jos tuote on edullinen ja maksaa vain jokusen euron niin miksi ostajan täytyy tekstiviestillä sopia näistä? Edellisellä kerralla meni varmasti tuotteen hinta jo tekstiviesteihin kun lukuisat kerrat sovittiin ja vaihdeltiin viestejä. Blaah

Mulla kävi samoiten alle 10 euroa maksavan paidan kanssa. Huutaja halusi sen välttämättä noutaa kun asui parin kilometrin päässä. Pyöriteltiin tuota hakua reilun viikon ja sitten mulle riitti kun saattoi perua vasta kun nouto olisi jo pitänyt tehdä ja en jaksanut montaa viikkoa päivystää vaan rätin takia kotona. Ei halunnut maksaa alle 2 euron postikuluja ja oli lopulta pakko laittaa osajalle nega. Laittoi kosto negaa varmaan 3 kertaa jotka ylläpito sitten aina poisti kunnes uskoi ettei se nega mulle kuulunut vaan hälle. Mä en enää edes käy keskustelua tekstareitse koska siitä tulee ihan ylimääräisiä kuluja.

Ja sama toimii toiseenkin suuntaan... olen joskus sopinut meneväni noutamaan tuotteen ja kas, eipä ole kukaan ollut kotona eikä myöskään vastannut puheluihin tai tekstiviesteihin. 20 kilsan turha ajelu, jee. Eikä edes anteeksipyyntöä.

Välillä kyllä törmää tuollaisiin mulkero-ostajiin. Vaikka laittaa kohteeseen ehdoksi, että vain postitse, niin silti jotkut yrittävät väen vängälla tulla hakemaan tai yrittävät että tavara vietäsiin heille. Lopulta vain noin 30% niistä joiden piti tulla noutamaan kohde, tulevat oikeasti. Usein päädytään sitten postitukseen tai tavara jä kokonaan lunastamatta.

Mä en myy mitään huutonetissä muuten kuin noudolla, koska en jaksa alkaa postittelemaan. Ja ilmoitan ostajalle selkeästi etten vatvo noutoa moneen kertaan. Yksi tai kaksi kertaa sitä voi siirtää, enempää en suostu vaan ilmoitan että tuote menee uudelleen myyntiin. Ostamisen ehtona siis myös käteinen maksutapa joten en joudu palauttelemaan mitään rahojakaan jne

Minua ärsyttää ostajana nouto, koska asun niin syrjässä kaikesta. On jäänyt moni kiva vaatepaketti yms. huutamatta.

Ja jotka noutoa käyttävät, esim. huonekaluissa, voisivat varmaan laittaa sen paikkakunnan jo otsikkoon, nimim. en enää etsi lastensänkyä huutiksesta.

Mulla palaa hermo lähinnä niihin, jotka ei tajua, että vaihtoehdot on joko postitus tai sitten nouto.

Se, että mä kuljetan tuotteen jonnekin pershikiälle tai edes parin kilsan päähän EI ole valittavana, joten miksi sitten sellaista aika ajoin kinutaan, häh?!

Mä en myy mitään huutonetissä muuten kuin noudolla, koska en jaksa alkaa postittelemaan. Ja ilmoitan ostajalle selkeästi etten vatvo noutoa moneen kertaan. Yksi tai kaksi kertaa sitä voi siirtää, enempää en suostu vaan ilmoitan että tuote menee uudelleen myyntiin. Ostamisen ehtona siis myös käteinen maksutapa joten en joudu palauttelemaan mitään rahojakaan jne

Pelkällä noudolla ei saa kyllä myytyä tuskin mitään tai pitää olla tosi arvokkaasta tavarasta kyse jota ei halua edes laittaa postin matkaan. Mä en taas jaksa nähdä vaivaa noutoihin lainkaan ja jätän tietty ne kohteet huomioimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26660952:
Minua ärsyttää ostajana nouto, koska asun niin syrjässä kaikesta. On jäänyt moni kiva vaatepaketti yms. huutamatta.

Ja jotka noutoa käyttävät, esim. huonekaluissa, voisivat varmaan laittaa sen paikkakunnan jo otsikkoon, nimim. en enää etsi lastensänkyä huutiksesta.

No siellähän saa hakuun pelkän paikkakunnan mukaan esim vaikka Espoo!! Etkö sä ole sitä tajunnut?

No siellähän saa hakuun pelkän paikkakunnan mukaan esim vaikka Espoo!! Etkö sä ole sitä tajunnut?

Joo mutta vähän vaikea hakea pelkän paikkakunnan perusteella, kun vaihtoehtoja on tavallaan liian monia (mummolan lähikunnat, oma kuntani, lähikunnat ja lasten isän kaupunki). Ois kiva jos paikkakunta lukis otsikossa ja vois jopa helpottaa myyntiä :)

Mulla palaa hermo lähinnä niihin, jotka ei tajua, että vaihtoehdot on joko postitus tai sitten nouto.

Se, että mä kuljetan tuotteen jonnekin pershikiälle tai edes parin kilsan päähän EI ole valittavana, joten miksi sitten sellaista aika ajoin kinutaan, häh?!

Tuo on kyllä käsittämätöntä, kun pitäisi lähteä viemään johonkin. Mua ärsyttää, kun kohteissa on selkeästi mainittu että nouto sopii kotiovelta tai läheisestä kauppakeskuksesta silloin kun minä satun siellä asioimaan niin jo pitäisi jollekin lähteä viemään parin euron tavaraa bussipysäkille kaatosateessa tai lähteä kaupoille silloin kun ostaja sitä haluaa. Ärsyttää, ettei ymmärretä yksinkertaisia ohjeita vaikka selkeesti ilmoitettu että kotiovelta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tuo on kyllä käsittämätöntä, kun pitäisi lähteä viemään johonkin. Mua ärsyttää, kun kohteissa on selkeästi mainittu että nouto sopii kotiovelta tai läheisestä kauppakeskuksesta silloin kun minä satun siellä asioimaan niin jo pitäisi jollekin lähteä viemään parin euron tavaraa bussipysäkille kaatosateessa tai lähteä kaupoille silloin kun ostaja sitä haluaa. Ärsyttää, ettei ymmärretä yksinkertaisia ohjeita vaikka selkeesti ilmoitettu että kotiovelta.

Mä yleensä kysyn liikkuuko ostaja esim samassa kaupassa kun itse niin voin vaikka kauppareissulla tehdä treffit :) Viemään muualle minne itsellä ei asiaa en todellakaan ryhdy ilman kunnollista korvausta vastaan.

Eräs tähtihetkeni myyjänä oli se, kun noutamaan tulossa ollut henkilö (siis oli sovittu, että tulee noutamaan tuotteen vaikkapa pe-iltana klo 17-18 välillä) soitti läheisen (kilsa, vähän yli ehkä matkaa) kauppakeskuksen pihalta tai mistälie soittikaan että "olisin siinä kaupalla vartin päästä, mulla on (tyyliin) vihreä Opel, nähdään siellä". En jumaleissön lähtenyt sinne talsimaan, vaikkei matka niin pitkä olekaan, silkasta perkeleen periaatteesta |O. Ja sanoin sen kyllä hänelle, kauniimmin muotoiltuna toki. Tuli se sitten ovelle, voivoteltuaan ekana että mahdankohan edes löytää jajaja...

Mä yleensä kysyn liikkuuko ostaja esim samassa kaupassa kun itse niin voin vaikka kauppareissulla tehdä treffit :) Viemään muualle minne itsellä ei asiaa en todellakaan ryhdy ilman kunnollista korvausta vastaan.

No niinhän mä olen sanonut tekevänikin. Että kun käyn siellä kauppakeskuksessa ostoksilla noin 2-3 kertaa viikossa, niin voin kertoa milloin sinne aion mennä. Totta kai jos huomaan että ostaja asuu vaikka kampin lähellä ja olen sinne menossa, kysyn sattuisiko hän olemaan kotona silloin ja silloin. Mutta noin yleensä en tosiaan lähde mitään kellekään ilmaiseksi kuljettelemaan.

Eräs tähtihetkeni myyjänä oli se, kun noutamaan tulossa ollut henkilö (siis oli sovittu, että tulee noutamaan tuotteen vaikkapa pe-iltana klo 17-18 välillä) soitti läheisen (kilsa, vähän yli ehkä matkaa) kauppakeskuksen pihalta tai mistälie soittikaan että "olisin siinä kaupalla vartin päästä, mulla on (tyyliin) vihreä Opel, nähdään siellä". En jumaleissön lähtenyt sinne talsimaan, vaikkei matka niin pitkä olekaan, silkasta perkeleen periaatteesta |O. Ja sanoin sen kyllä hänelle, kauniimmin muotoiltuna toki. Tuli se sitten ovelle, voivoteltuaan ekana että mahdankohan edes löytää jajaja...

:laugh: Kaverilla kanssa oli joku ostaja sanonut että tulee läheisen päiväkodin pihalle tyyliin klo 15.15, kaverin pitää silloin olla siellä koska ostajalla on kiire. Kaveri sitten sanoi ettei voi siihen aikaan tulla koska lapset ovat päiväunilla eikä voi jättää taaperoa ja vauvaa yksin kotiin muttei todellakaan herätä heitä tuon takia. Ostaja jätti sitten kaupat tekemättä ja laittoi neutraalia koska myyjälle ei kuulemma sopinut sopimansa noutoaika. Sopi siis että kotiovelta 15.15 käy, ei puolen kilometrin päästä... Käsittämätöntä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26661064:
Joo mutta vähän vaikea hakea pelkän paikkakunnan perusteella, kun vaihtoehtoja on tavallaan liian monia (mummolan lähikunnat, oma kuntani, lähikunnat ja lasten isän kaupunki). Ois kiva jos paikkakunta lukis otsikossa ja vois jopa helpottaa myyntiä :)

Tai jos voisi laittaa useamman paikkakunnan vaihtoehdoksi. Voiko niin tehdä? Mä en ainakaan osaa...ja haen siis erikseen Turku, Kaarina, Paimio, Raisio, Salo, jne mikä on aika turhauttavaa joskus.

:laugh: Kaverilla kanssa oli joku ostaja sanonut että tulee läheisen päiväkodin pihalle tyyliin klo 15.15, kaverin pitää silloin olla siellä koska ostajalla on kiire. Kaveri sitten sanoi ettei voi siihen aikaan tulla koska lapset ovat päiväunilla eikä voi jättää taaperoa ja vauvaa yksin kotiin muttei todellakaan herätä heitä tuon takia. Ostaja jätti sitten kaupat tekemättä ja laittoi neutraalia koska myyjälle ei kuulemma sopinut sopimansa noutoaika. Sopi siis että kotiovelta 15.15 käy, ei puolen kilometrin päästä... Käsittämätöntä.
Sitäkin mää vähän ihmettelin kerran, kun ostaja ei halunnut noutaa, eikä sopinut sekään että tuon tuotteen hänelle. Asui nääs tuossa n. 20 metrin päässä (tai olikohan niinkään kaukana, tuskin). Postituksen halusi. No, annoin hänen maksaa postikulut ja kävelin sitten pudottamaan tuotteen hänelle postilaatikkoon :xmas:...en jaksanut pakata & kävellä moninverroin kauemmas Ärrälle asiamiespostiin postittamaan. Ja sain positiivisen palautteen sentään, nopeamminhan hän tuotteen tuolla lailla sai.

• Tykkää
Reactions: Adii
[QUOTE="A.p";26661260]Ei onnistu kuin yksi paikkakunta laittaa hakuun[/QUOTE]

Hakuun voi laittaa useita paikkakuntia tyyliin: turku or kaarina or naantali

Harrastan tuota about päivittäin.