Lapsi huutaa, karjuu, raivoaa ja ja ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Kyseessä 5v lapsi ja saa raivokohtauksia ihan käsittämättömistä asioista. Mun ei tarvii kuin istua paikoillani niin yhtäkkiä poika alkaa karjumaan ja huutaa :confused: Menen kuselle niin poika tulee perässä ja paiskoo oven kiinni, huutaa kurkku karheana oven takana. WTF???
Kaupassa järjesti shown toissapäivänä ihan tyhjästä. En ymmärrä poikaani. Poika ei osaa lopettaa huutoaan ja raivoaan, tuntuu välillä kuin pojalla olisi sisällään paljon vihaa. Mitä teen tuon riiviön kanssa? Alkaa nuppi seota ja alkaa keinot olla vähissä. Jäähyt, lelut pois, kivat jutut pois, oon puhunu "nätisti", oon korottanut ääntä ja ja ja...

Miten te saatte lapseltanne katkaistuu huudon/kiukun?

Onko merkitystä että on erityislapsi, en tiiä. Pojalla diagnoosina F83, olikohan se monimuotoinen kehitysviivästymä. Syyskuussa kai Lastenlinnaan. Pitäisköhän sitä oikeesti kuitenkin ottaa yhteyttä perheneuvolaan?

Tää kaikki alkaa aamusta ja loppuu illalla kun mennään nukkumaan, aika vähän on hyviä hetkiä :ashamed:

Ottakaa ihmeessä yhteyttä perheneuvolaan. Olen itse erityislapsen äiti, jota aletaan syksystä sopeuttamaan vuotta nuorempien luokalle, josko lähtisi normiarki uomiinsa.
Kiukkuisia aikoja on ollut 6-7-vuotiaana, raastoi kyllä todella, kun yksi vain raivosi. Huhhuh, oli kyllä aika tavan aikaa se.

Eiköhän ne perheneuvolassa osaa auttaa :)
:hug:

huutoa ja kiukkua ei tartte katkaista.
mun puolesta siis saa huutaa ja raivota niin kauan kuin jaksaa, mut paikan sen tekemiselle päätän minä (oma huone tai auto tms riippuen missä ollaan.. ) .

teillä varmaankin vaikuttaa puolin ja toisin toi diagnoosi.. olisin kyllä itse yhteydessä perheneuvolaan.

huutoa ja kiukkua ei tartte katkaista.
mun puolesta siis saa huutaa ja raivota niin kauan kuin jaksaa, mut paikan sen tekemiselle päätän minä (oma huone tai auto tms riippuen missä ollaan.. ) .

teillä varmaankin vaikuttaa puolin ja toisin toi diagnoosi.. olisin kyllä itse yhteydessä perheneuvolaan.

Mä en jaksais enää kuunnella, tuntuu kuin se huuto vieläkin pyöris korvien välissä.

Ottakaa ihmeessä yhteyttä perheneuvolaan. Olen itse erityislapsen äiti, jota aletaan syksystä sopeuttamaan vuotta nuorempien luokalle, josko lähtisi normiarki uomiinsa.
Kiukkuisia aikoja on ollut 6-7-vuotiaana, raastoi kyllä todella, kun yksi vain raivosi. Huhhuh, oli kyllä aika tavan aikaa se.

Eiköhän ne perheneuvolassa osaa auttaa :)
:hug:

Kai se täytyy ottaa yhteyttä, tietty selviää sit kun/jos sinne mennään mitä siellä tehdään. Jos joku osaa kertoa mitä siellä tehdään ja minkälaista apua sieltä vois saada?

Mikä sun lapsella on?

Kyseessä 5v lapsi ja saa raivokohtauksia ihan käsittämättömistä asioista. Mun ei tarvii kuin istua paikoillani niin yhtäkkiä poika alkaa karjumaan ja huutaa :confused: Menen kuselle niin poika tulee perässä ja paiskoo oven kiinni, huutaa kurkku karheana oven takana. WTF???
Kaupassa järjesti shown toissapäivänä ihan tyhjästä. En ymmärrä poikaani. Poika ei osaa lopettaa huutoaan ja raivoaan, tuntuu välillä kuin pojalla olisi sisällään paljon vihaa. Mitä teen tuon riiviön kanssa? Alkaa nuppi seota ja alkaa keinot olla vähissä. Jäähyt, lelut pois, kivat jutut pois, oon puhunu "nätisti", oon korottanut ääntä ja ja ja...

Miten te saatte lapseltanne katkaistuu huudon/kiukun?

Onko merkitystä että on erityislapsi, en tiiä. Pojalla diagnoosina F83, olikohan se monimuotoinen kehitysviivästymä. Syyskuussa kai Lastenlinnaan. Pitäisköhän sitä oikeesti kuitenkin ottaa yhteyttä perheneuvolaan?

Tää kaikki alkaa aamusta ja loppuu illalla kun mennään nukkumaan, aika vähän on hyviä hetkiä :ashamed:

Taas yksi kuriton kakara. Jännä, että ennen ei ollut tuollaisia, kun osattiin pitää lapset kurissa.

[QUOTE="huoh";26660123]Taas yksi kuriton kakara. Jännä, että ennen ei ollut tuollaisia, kun osattiin pitää lapset kurissa.[/QUOTE]

Kerro sit niksisi niin mäki opin :D ? Halaankin sua jos toimii, oon epätoivoinen. Lähetän vaikka kahvipaketin :D

Anna sen huutaa huutonsa, jos ei kerta muuten osaa ilmaista mielipahaansa vielä. Jos lapsi kerta on 3,5vuotiaan tasolla niin en ihmettele miksi se käyttäytyy kuin kolmevuotias.
Mutta voithan sanoa että menee omaan huoneeseensa huutamaan jos huutaa tarvii. Tai anna sille tyyny niin huutaa siihen.

[QUOTE="Vieras";26660171]Anna sen huutaa huutonsa, jos ei kerta muuten osaa ilmaista mielipahaansa vielä. Jos lapsi kerta on 3,5vuotiaan tasolla niin en ihmettele miksi se käyttäytyy kuin kolmevuotias.
Mutta voithan sanoa että menee omaan huoneeseensa huutamaan jos huutaa tarvii. Tai anna sille tyyny niin huutaa siihen.[/QUOTE]

Eilen se huusi reilu 4h omassa huoneessaan.. Niin no enpä oo aatellut tältä kannalta asiaa ollenkaan :whistle: Onkos 3,5v lapset tämmöisiä? :confused:

Kai se täytyy ottaa yhteyttä, tietty selviää sit kun/jos sinne mennään mitä siellä tehdään. Jos joku osaa kertoa mitä siellä tehdään ja minkälaista apua sieltä vois saada?

Mikä sun lapsella on?

Ei sillä ole diagnoosia. Siis sairautta.
Ylivilkkaus ja oppimisvaikeudet, kirjoitettiin korttiin yhtenä maaliskuisena päivänä.
Helpotti kyllä. Ettei ollut mitään sairautta, ei ADHD:takaan, vaan ylivilkkaus :)

[QUOTE="huoh";26660123]Taas yksi kuriton kakara. Jännä, että ennen ei ollut tuollaisia, kun osattiin pitää lapset kurissa.[/QUOTE]

OLI NIITÄ ENNENKIN yhtälailla!!!

No hakkaatko hiljaseksi vai mikä on tuo sun mainitsemas "kuri" hah? Eri asia olla normilapsi tai erityislapsi

Todella tietämätöntä kommentoida "kuriton kakara", jos lapsella on neurologisia kehitysongelmia. Mutta itse asiaan, oletko kysynyt lapselta miksi huutaa, tai onko joku paikka kipeä? Esim. korvatulehdus voi tehdä lapsesta todella pahantuulisen. Koeta innostaa lasta johonkin kivaan tekemiseen yhdessä. Kiinnostaako mikään erityisen paljon? Erityislasten kanssa mun käsityksen mukaan porkkana toimii aina keppiä paremmin. Jos lapsi ei tiedä syytä pahaan oloonsa, niin sehän on ihan hyvä suunnitelma ottaa yhteyttä perheneuvolaan :)

[QUOTE="hmmhmm";26660417]Todella tietämätöntä kommentoida "kuriton kakara", jos lapsella on neurologisia kehitysongelmia. Mutta itse asiaan, oletko kysynyt lapselta miksi huutaa, tai onko joku paikka kipeä? Esim. korvatulehdus voi tehdä lapsesta todella pahantuulisen. Koeta innostaa lasta johonkin kivaan tekemiseen yhdessä. Kiinnostaako mikään erityisen paljon? Erityislasten kanssa mun käsityksen mukaan porkkana toimii aina keppiä paremmin. Jos lapsi ei tiedä syytä pahaan oloonsa, niin sehän on ihan hyvä suunnitelma ottaa yhteyttä perheneuvolaan :)[/QUOTE]

Huutaa kun on paha mieli tai sit ei tiedä, kun oon kysynyt. Paha mieli tulee jos otan lelun pois tai esim. tänään laitoin pikku kakkosen pois kun ei totellut. Nukkuu hyvin eikä oo valittanut kipuja niin en usko että olisi mitn.. Autot sitä kiinnostaa mut nekin jouduin ottaa pois. Mun äiti juuri sanoi että hänkään ei enää tiedä mikä auttais. Äitini kanssa poika on kuin enkeli, tosin jos äitini olis pari viikkoa pojan kanssa niin 100% varma olen että se piru tulis esiin :D. Eli mitä ehdotat? :ashamed:

Anna sille muovikassillinen uusia leluja, pysyy hiljaisena. Jos otat lempilelut pois, niin ainakin on pahalla tuulella sen takia. Ei siis liikaa kieltämistä ja säätöjä, vaan tietyt perusasiat "valitse taistelusi" ja siinä asiassa et anna periksi. Ehkä pitkästyy ja tarvii enemmän tekemistä, esim. hop lopiin tms? :)

Yhteistyössä