Tappaisitko lapsesi vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja MoraalinenDilemma
  • Ensimmäinen viesti
MoraalinenDilemma
Jos sinun lapsesi olisi kidnapattu, ja sinulle lyötäisiin kännyyn ase, ja sanottaisiin että tapa tämä perheellinen huumediileri ja lapsesi vapautetaan.

Tekisitkö sen?

En tuossa tilanteessa, koska tosiaan siinä ehtisi ehkä viisi sekuntia ainakin harkitsemaan ja olisi hyvin mahdollista, että siinä haluttaisiin vain saada minut syylliseksi ilman mitään mainittavaa hyötyä. Mutta sitten jos otsikkoa mietitään, niin tosi pikaisessa jossa lapseni olisi vakavasti uhattuna saattaisin (saattaisin, en tiedä koska en ole koskaan ko tilanteessa ollut) mäjäyttää uhkaajaa, ja siitähän ei koskaan tiedä millaiset seuraukset sellaisella voi olla.

"vieras"
Kuka niin sanoisi? Luultavasti joku muu diileri, jonka sanaan ei olisi pätkääkään luottamista. Se yrittäisi vaan saada mut tappamaan puolestaan jonkun muun. Jos tappaisin, mähän olisin siinä samassa soosissa ihan nenäonteloitani myöten.
En tappaisi. Tuossa tilanteessa, mun lapseni kuolisi joka tapauksessa.
Mikä estäisi mua ampumasta sitä, joka käskee tappamaan. Ampuisin sen, heti kun saisin aseen käteeni.

"äiti"
[QUOTE="Isä";26637857]Tappaisit siis jonkun lapsen isän tai äidin

Sinulta pitäisi ottaa lapsi pois sossun toimesta eikä tarvitse miettiä kahta kertaa[/QUOTE]

Jos joku uhkaisi minun lapseni henkeä, uskoakseni en minäkään epäröisi. Siinä ei varmaankaan paljon uhkaajan omaa taustaa ajattelisi.

"Riksu"
Esimerkkitapauksessa tosin en sumeilematta tekisi niin kuin käsketään. Asia ei yleensä edes elokuvissa ole noin yksinkertainen. Mutta jos tilanne olisi sellainen, että vaikka näkisin, että joku kuristaa lastani, tappaisin kuristajan siihen paikkaan, jos vaan pystyisin.

Otanosaa
Tätä palstaa lukiessa ei tarvitse yhtään ihmetellä noiden perhesurmien määrää mikä on lisääntymään päin.

Tuolla joku kyseli palstalaisten lääkityksen perään ja näköjään se oli aika aiheellinen tiedustelu.

"äiti"
Tätä palstaa lukiessa ei tarvitse yhtään ihmetellä noiden perhesurmien määrää mikä on lisääntymään päin.

Tuolla joku kyseli palstalaisten lääkityksen perään ja näköjään se oli aika aiheellinen tiedustelu.
Oletko latvasta laho vai muuten vain tyhmä? Tilanne, jossa lastasi uhattaisiin ja käyttäisit itse siinä tilanteessa väkivaltaisesti, tuskin tekisi sinusta potentiaalista perhesurmaajaa!

"Hanna"
[QUOTE="Isä";26637857]Tappaisit siis jonkun lapsen isän tai äidin

Sinulta pitäisi ottaa lapsi pois sossun toimesta eikä tarvitse miettiä kahta kertaa[/QUOTE]

Sinulta pitäisi ottaa lapsi huostaan pikaisesti. Tulisi mieleen, että miten sinä muuten pidät lapsestasi huolta kun silmää räpäyttämättä pystyt antamaan OMAN lapsesi tapettavaksi.

Et tappaisi jonkun lapsen isää tai äitiä oman lapsesi hengen vuoksi, vaan sanoisit kylmästi, että siitä vaan ampukaa lapseni olkaa hyvät

Jos vaakakupissa on oman lapsen henki ja kidnappaajan henki. Jompi kumpi kuolee, niin sinä siis valitsisit tuon kidnappaajan jäävän eloon.
Tosi hieno periaate :)
Itse tappaisin tuon kidnappajan, mutta jokainen tavallaan.

Otanosaa
[QUOTE="äiti";26637933]Oletko latvasta laho vai muuten vain tyhmä? Tilanne, jossa lastasi uhattaisiin ja käyttäisit itse siinä tilanteessa väkivaltaisesti, tuskin tekisi sinusta potentiaalista perhesurmaajaa![/QUOTE]

Väkivalta ja TAPPAMINEN

Saraldo
Tappaisin perheellisen huumediilerin, jos se olisi ainoa keino pelastaa lapseni. Tappaisin myös perheellisen papin, sinkun putkimiehen ja eronneen lakimiehen. Vaikka ihmishenkiä pitäisi aina suojella ja varjella, kenenkään muun henki ei ole mulle niin tärkeä kuin lapseni. Ei edes omani.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Hitscokki
[QUOTE="Hanna";26637954]Sinulta pitäisi ottaa lapsi huostaan pikaisesti. Tulisi mieleen, että miten sinä muuten pidät lapsestasi huolta kun silmää räpäyttämättä pystyt antamaan OMAN lapsesi tapettavaksi.

Et tappaisi jonkun lapsen isää tai äitiä oman lapsesi hengen vuoksi, vaan sanoisit kylmästi, että siitä vaan ampukaa lapseni olkaa hyvät

Jos vaakakupissa on oman lapsen henki ja kidnappaajan henki. Jompi kumpi kuolee, niin sinä siis valitsisit tuon kidnappaajan jäävän eloon.
Tosi hieno periaate :)
Itse tappaisin tuon kidnappajan, mutta jokainen tavallaan.[/QUOTE]

Vähentäkää nyt ihmeessä elokuvien katselua tai ottakaa edes se kiristävä pipo/vanne päästä pois

Mitä merkitystä uhrin statuksella on? Ihminen on ihminen loppupeleissä. Toivottavasti en joudu tuommoiseen tilanteeseen. Tappaisin lapseni vuoksi mutten helposti ja kärsisin siitä suunnatomasti. Varmaan samalailla kuin lapsen menettämisestä.

MoraalinenDilemma
Mitä merkitystä uhrin statuksella on? Ihminen on ihminen loppupeleissä. Toivottavasti en joudu tuommoiseen tilanteeseen. Tappaisin lapseni vuoksi mutten helposti ja kärsisin siitä suunnatomasti. Varmaan samalailla kuin lapsen menettämisestä.
Lähinnä korostin uhrin statusta, siksi että monet pitävät huumediileriä yhteiskunnalle ja nisteille haitallisena ihmisenä, joka "tuhoaa elämiä"

täh
Ja tarkoitushan olisi että lapsesi säästyisi surmaamalla kys. ASIAAN liittymättömän diilerin. Jolla on lapsiperhe.
Mitä järkeä tällaisia on pohtia? Eihän siinä tilanteessa tiedä, säästyykö lapsi vai ei, vaikka ampuisikin jonkun random-tyypin. Ja miksi juuri diileri, miksei tavallinen perheellinen ihminen? Tämähän ei ole varsinaisesti dilemma, koska lopputuloksesta ei ole varmuutta kummassakaan tapauksessa.

Yhteistyössä