Olin pakotettu hakemaan lähihoitajan koulutuksessa tiettyyn koulutusohjelmaan ja se otti mua päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melkein valmis hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Melkein valmis hoitaja

Vieras
Olen aiemmin suorittanut kyseisessä oppilaitoksessa lähihoitajan perusopinnot. Multa siis puuttuu se suuntautuminen tietylle alalle, että saan valmiin hoitajan paperit.

No hain kouluun takaisin, mutta mun oli pakko hakea sellaiseen suuntautumiseen joka ei ole mun juttu. Pakko kuitenkin hakea, että saan lähihoitajan tutkinnon loppuun ja voin tehdä töitä pätevänä hoitajana.

No tässä yksi päivä huomasin toisen paikkakunnan koulussa olevan vapaita paikkoja sellaisessa koulutusohjelmassa joka on täysin mun juttu. Koulu toki lähes 90km päässä ja joka päiväinen kulkeminen julkisilla tulee olemaan raskasta, mutta se olisi vain yksi lukuvuosi! Ja tuosta ajasta menee työssäoppimisiin 5-6 viikkoa kolmeen eri kertaan ja työssäoppimiset voisin suorittaa kotipaikkakunnalla. Lyhentäisi paljon tuota aikaa mitä tarvitsee kulkea muualla.

Pitäkää mulle peukkuja, että saan tuo paikan sieltä toisesta koulusta! Opintosihteeri sanoi, että vapaita paikkoja on, että lähetä vapaamuotoinen hakemus todistuksineen pian. Opo on paikalla puolessa välissä kuuta ja olisi sitten hakemus hänellä heti nähtävänä.

Mä toivon koko sydämestäni, että saan tuon paikan!

[QUOTE="a p";26637757]Ai kesken jääneellä lähihoitajakoulutuksella? Tuskin olisi auennut amk:n ovet tuolla.

Ja miksi pitäisi muutenkaan haluta sairaanhoitajaksi? Miksi on palstan mukaan niin väärin haluta lähihoitajaksi?[/QUOTE]

No, tuon takia kannattaisi käydä ne koulut loppuun kerralla tai sitten lukioon.

Koska onhan ammattikorkea sentään parempi kuin pelkkä amis.

no kituutat sen vuoden ja sitten vain lähdet tekeen sitä mikä kiinnostaa sua..ei se suuntautumisella ole niin paljon väliä,meil on hammashoitajiakin lastenhoitajina yms.

no kituutat sen vuoden ja sitten vain lähdet tekeen sitä mikä kiinnostaa sua..ei se suuntautumisella ole niin paljon väliä,meil on hammashoitajiakin lastenhoitajina yms.

No kituutan sen vuoden väärällä suuntautumisella jos niin on, mutta paljon mielummin tekisin tuon vuoden toisella suuntautumisella. Sille alalle saisin jo töiden puolesta hyväksilukuja työssäoppimiseen.

[QUOTE="...";26637793]No, tuon takia kannattaisi käydä ne koulut loppuun kerralla tai sitten lukioon.

Koska onhan ammattikorkea sentään parempi kuin pelkkä amis.[/QUOTE]

Miksi kaikkien pitäisi haluta korkeampaa koulutusta?

Ei ole kyse siitä etteikö mahdollisuuksia olisi vaikka yliopistoon, mutta kun mun haluama työ on tätä alaa. Mutta eihän se palstan mukaan voi niin olla koska kyse on toisen asteen koulutuksesta. Suorastaan naurettavaa tuollainen ajattelutapa, että kaikkien pitäisi suorittaa mahdollisimman korkea koulutus viis siitä mitä oikeasti haluaa.

mille osaamisalalle haluat? toivottavasti pääset :)
itse valitsin milenterveyden ja päihdetyön. tällähetkellä työskentelen vanhustenparissa ja uskon, että mipä puolelta saa hyvän pohjan sinnekin. vanhuksilla on paljon, todella paljon mielenterveysongelmia.

mille osaamisalalle haluat? toivottavasti pääset :)
itse valitsin milenterveyden ja päihdetyön. tällähetkellä työskentelen vanhustenparissa ja uskon, että mipä puolelta saa hyvän pohjan sinnekin. vanhuksilla on paljon, todella paljon mielenterveysongelmia.

Vanhustyö. Myös kehitysvammapuoli olisi kiinnostanut, mutta sinne ei enää pääse.

Olen tehnyt töitä vanhusten parissa joilla on mielenterveysongelmia eli ei ole sekään outoa mulle.

Mä en kyllä ymmärrä lainkaan tuota joidenkin asennetta, että pitäisi kouluttautua korkeammin. Miksi ihmeessä jos se mieluinen työ löytyy matalammin kouluttautumalla? Ei se työ silti mitenkään vähäpätöistä ole. Kaikkia meitä täällä tarvitaan eikä yhteiskunta pyöri pelkästään korkeasti koulutettujen varassa.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="a p";26638108]Vanhustyö. Myös kehitysvammapuoli olisi kiinnostanut, mutta sinne ei enää pääse.

Olen tehnyt töitä vanhusten parissa joilla on mielenterveysongelmia eli ei ole sekään outoa mulle.[/QUOTE]

Vanhustyöhön nyt on ihan se ja sama mikä suuntautuminen on alla joten siltä kantilta ei kannata lähteä turhaan vaikeuttamaan sitä vuotta noin pitkällä koulumatkalla, yllättävän nopeasti se motivaatio alkaa kärsiä kun reilu 2h päivässä menee koulumatkoihin aikaa. Pääasia nyt olis että ne lähihoitajan paperit saisit, töitä kyllä vanhuspuolella riittää, ihan sama mikä suuntautuminen sulla on suoritettuna.

Vanhustyöhön nyt on ihan se ja sama mikä suuntautuminen on alla joten siltä kantilta ei kannata lähteä turhaan vaikeuttamaan sitä vuotta noin pitkällä koulumatkalla, yllättävän nopeasti se motivaatio alkaa kärsiä kun reilu 2h päivässä menee koulumatkoihin aikaa. Pääasia nyt olis että ne lähihoitajan paperit saisit, töitä kyllä vanhuspuolella riittää, ihan sama mikä suuntautuminen sulla on suoritettuna.

Ai, minä kun olen kuvitellut että niissä suuntautumisopinnoissa ihan OPITAANKIN jotain, eikä niin että ne vaan käydään koska on pakko että valmistuu. Vai onko se vanhustenhoitotyö sitten sellaista, että sitä voi tehdä luokkaa "kuka vaan", jos kerran koulutuksella ei ole merkitystä?

Ei ei ei. Se ei voi olla tavoite, että vastuullisissa töissä on riittämättömän koulutuksen käyneitä. Se heijastuu moneen asiaan ja rasittaa niitä, ketkä ovat viime kädessä vastuussa. Onneksi hammashoitajia ei voi palkatakaan vakituiseksi lastenhoitajan töihin. En tarkoita että koulutus olisi ainoa tae osaamisesta, mutta on se tärkeää.

Toinen vaihtoehto on lapset ja nuoret ja mulle oli jo tuskaa se yksi kuuden viikon työssäoppiminen mikä oli ekana vuotena. Nyt sitten olisi edessä kolme työssäoppimista eikä voisi vähempää kiinnostaa tuo suuntautuminen. Mielummin tekisin vanhustyön ja teen työssöoppimiset vanhustyön parissa niin riittää sitä motivaatiota eikä joka aamu tuskaile sitä kun ei halua lähteä työssäoppimispaikalle.

Hoitotyön opena, vanhustyötä paljon opettavana sellaisena, tuo ajattelutapa/ asenne suorastaan koskee - sieluun ja sydämeen :(

Ap, hienoa, että haluat suorittaa osaamisalan opinnot! Pidän kiittimiä ristissä, jotta pääset opiskelemaan.

En saanut hakemusta postiin maanantaina kun tuli vähän mutkia matkaan. Tänään laitoin hakemuksen postiin ja luulisi viimeistään maanantaina olevan perillä. Maanantaina myös palaa lomalta se joka ottaa asian hoitoonsa eli ei asia olisi tällä viikolla vielä mihinkään edennytkään.

Soitin tänään oppilaitoksen opolle. Ei ollut vielä avannut postia kun juuri vasta palannut lomalta. Sanoi kuitenkin, että paikkoja on avoinna ja pitäisi melko varmana, että saan paikan. Hän ei voi asiaa päättää vaan johtaja joka palaa lomalta elokuun alussa.

Yhteistyössä