Mun mielestä koiraa ei tartte joka paikkaan raahata..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
..mutta aloin tässä pohtimaan, kun Puuhamaassa oli koiria ja guuglailin asiaa. Että siis minne kaikkialle koiria saa viedä, niin esim tällä palstalla oli joltain vuodelta keskustelu, että "kauheeta hirveetä koiria Puuhamaassa, pitää allergikkojenkin saada huvitella yms". Niin sitä siis mietin, että kuinka allerginen ihminen on, jos samalla ulkoilualueella oleva koira estää huvittelun? Kun siis kyse on tosiaan isosta alueesta ULKONA?

Siis onhan niitä koiria tuolla kadullakin kävelemässä, tarkoittaako se, että allergikot ei voi kadulla kävellä?

Itsekin olen muuten koirille ja kissoille allerginen, mutta ei ne rakit onneksi mun huvittelua tänään estänyt...

Sellasta nyt sitten siis jäin miettimään. :)

Kuka nyt koiria vie huvipuistoon? Kuulostaa oudolta..
En oo itse ikinä puuhamaassa käyny, mutta ei ainakaan itselle tulis mieleen viedä koiria Lintsille tai Särkänniemeen esimerkiksi... Ei oo oikein lemmikkien mesta sellaset paikat. Vai onko se sellainen mesta, missä on koirille tarkoitettu paikka esim. koirapuisto?? Ei oo tosiaan mitään hajuu puuhamaasta.

Kuka nyt koiria vie huvipuistoon? Kuulostaa oudolta..
En oo itse ikinä puuhamaassa käyny, mutta ei ainakaan itselle tulis mieleen viedä koiria Lintsille tai Särkänniemeen esimerkiksi... Ei oo oikein lemmikkien mesta sellaset paikat. Vai onko se sellainen mesta, missä on koirille tarkoitettu paikka esim. koirapuisto?? Ei oo tosiaan mitään hajuu puuhamaasta.

No sitä mä en tässä mietikään, vaan sitä, että onko noita superallergikkoja, joiden huvittelu häiriintyy siitä, että koira on samalla alueella paljonkin. Meilläkin on koira (karvaton ja täten allergikolle sopiva), enkä sitä tuonne ottaisi (toki se ei allergikkojen huvittelua häiritsisi kuin henkisesti).

Mun tyttö on saanut pahimmat oireet koulussa niiden läheltä joilla kotona on ollut kissa. Ei siis tarvita sitä elikkoa edes siihen.
Meillä on kyllä koira mukana oikeastaan missä vain. Matkoilla, lenkeillä, puistossa, missä vain.

Ettekai te ny koiraa lintsille tai särkänniemeen veisi? Voi koiralla olla aika tylsää ja kamalat oltavat, ku hirvee ihmislauma jokapuolella ja kauhee hälinä. En oo onneks kertaakaa nois koiriin törmänny, en kyl oikeastaan missään huvipuistossa. Mutta joo puuhamaa on kokematta, sekä Waasalandia tms niin en niistä sitten tiedä.

Mua ärsyttää anoppi. On jo vihdoin uskonu, ettei sen koira voi tulla meille sisälle, kun oon allerginen. Mutta miksi sen pitää päästää se hurtta kaivamaan kuoppia meidän puutarhaan. Pitääkö koira tosiaan ottaa aina mukaan?

No sitä mä en tässä mietikään, vaan sitä, että onko noita superallergikkoja, joiden huvittelu häiriintyy siitä, että koira on samalla alueella paljonkin. Meilläkin on koira (karvaton ja täten allergikolle sopiva), enkä sitä tuonne ottaisi (toki se ei allergikkojen huvittelua häiritsisi kuin henkisesti).

No kyllä mua häiritsisi koira keskellä linnanmäkeä, vaikka en ole edes allerginen. Sääliksi sitä koiraa tosin kävisi, kun ei oo sen paikka sellasessa mestassa ja mitä oon mainoksista nähny on puuhamaa yhtä hälinää kuin lintsikin, mutta enemmän puistomainen? ehkäpä.

Alkuperäinen kirjoittaja mua ärsyttää;26630501:
Mua ärsyttää anoppi. On jo vihdoin uskonu, ettei sen koira voi tulla meille sisälle, kun oon allerginen. Mutta miksi sen pitää päästää se hurtta kaivamaan kuoppia meidän puutarhaan. Pitääkö koira tosiaan ottaa aina mukaan?

Joillekkin se oma koira on maailman napa, samoin kuin toisille se on se oma lapsi. Ikävä kyllä näitäkin omistajia on... :/

No kyllä mua häiritsisi koira keskellä linnanmäkeä, vaikka en ole edes allerginen. Sääliksi sitä koiraa tosin kävisi, kun ei oo sen paikka sellasessa mestassa ja mitä oon mainoksista nähny on puuhamaa yhtä hälinää kuin lintsikin, mutta enemmän puistomainen? ehkäpä.

No kyllä mäkin päivittelisin jos koira olisi lintsillä, mutta se ei edelleenkään ole mun tämän aloitusviestin pohdintaa. :D Puuhamaassa tosin en usko, että koira pahasti kärsii, siellä on tilaa ja luontoa. Toivotaan, ettei kovin monen allergikon spasmat menneet tänään sekaisin..

Ettekai te ny koiraa lintsille tai särkänniemeen veisi? Voi koiralla olla aika tylsää ja kamalat oltavat, ku hirvee ihmislauma jokapuolella ja kauhee hälinä. En oo onneks kertaakaa nois koiriin törmänny, en kyl oikeastaan missään huvipuistossa. Mutta joo puuhamaa on kokematta, sekä Waasalandia tms niin en niistä sitten tiedä.

Heheh, ei olla viety mutta tivolissa on ollut mukana. Nukkui tyytyväisenä rattaissa.

No kyllä mäkin päivittelisin jos koira olisi lintsillä, mutta se ei edelleenkään ole mun tämän aloitusviestin pohdintaa. :D Puuhamaassa tosin en usko, että koira pahasti kärsii, siellä on tilaa ja luontoa. Toivotaan, ettei kovin monen allergikon spasmat menneet tänään sekaisin..

Tosiaan en tiedä, tuli vaa heti mielee toi lintsi, ku puhuit koirasta puuhamaassa ni ei koira ainakaa lintsille sovi. :D Mutta en kyllä puuhamaankaan veisi, vaikka olisi tilaa, ku se on sellanen perheitten mesta ja voi olla, että joittenki lapset pelkäävät myös koiria nii on se kivempaa jättää koira kotiin nii saa jokainen nauttia puuhamaan antimista ilman häirintää. :)

Mua ällötti, kun paikalliseen kauppakeskukseen joku neropatti päätti tulla koiransa kanssa, kulki vielä erään kahvilan lävitse. En ymmärrä sitä, että joihinkin ravintoloihin saa nykyään tuoda koiran mukanaan. Voi yäk..

Rattaissa?? :D Ei taida olla siis mikään iso koira kyseessä. :D
Meidän entinen koira olisi mennyt paniikkiin, jos oltais viety mihinkään missä on paljon hälinää... Eli tivoliinkaan en veisi koiraa (vaikka ei pelkäisi ihmislaumaa), mutta kukin tavallaan. :)

Se on tuollainen 5kg karvapallo. Ja tosiaan nukkuu aina rattaiden tavaratilassa.

No kyllä mä ymmärrän, että kun reissussa poiketaan vaikkapa sinne huvipuistoon, niin koira on siellä alueella mukana. Ei voi oikein autoonkaan jättää. Ja jos olet kaksi viikkoa reissussa, pääosin vaikkapa mökillä, niin viitsi yhden huvipuistokerran takia jättää koiraa hoitolaan/hoitoon.

Torstaina käytiin tykkimäessä. Ihmeteltiin vähän kun nähtiin siellä iso koira (oli hihnassa, omistajan kanssa).
No vähän ajan päästä tuli vastaan toinen ja kolmas. Mein nuorin on ihan koira-hullu ja laski kaikki
koirat sitä mukaan kun vastaan tuli ja pääs lukuun 12. Eikä laskenut samaa koiraa kahta kertaa.
Oli isoja ja pieniä. Ja sinne ne pissi puskien juureen ja pari lirautteli mm. autoradan kylkeen ja ylös alaisin
talon juurelle.
Miä kun luulin ettei huvipuistoon saa tuua koiria mut näköjään olin väärässä.
En muista kyllä koskaan aiemmin nähneeni koiria tykkimäessä.

Torstaina käytiin tykkimäessä. Ihmeteltiin vähän kun nähtiin siellä iso koira (oli hihnassa, omistajan kanssa).
No vähän ajan päästä tuli vastaan toinen ja kolmas. Mein nuorin on ihan koira-hullu ja laski kaikki
koirat sitä mukaan kun vastaan tuli ja pääs lukuun 12. Eikä laskenut samaa koiraa kahta kertaa.
Oli isoja ja pieniä. Ja sinne ne pissi puskien juureen ja pari lirautteli mm. autoradan kylkeen ja ylös alaisin
talon juurelle.
Miä kun luulin ettei huvipuistoon saa tuua koiria mut näköjään olin väärässä.
En muista kyllä koskaan aiemmin nähneeni koiria tykkimäessä.

huhhuh! omistajilla tai kuka koiran kanssa lieneekään, ei oo kaikki muumit laakossa, kun antavat koirien kuseskella tuollaiseen paikkoihin

Yhteistyössä