Apua, voinko tulla raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laskut pielessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laskut pielessä

Vieras
Nyt aloin miettimään että onko raskaus sittenkin mahdollinen. Vaikuttaisi että mulla on ovulaatio alkamassa, ainakin liman perusteella. Nyt on siis lauantai. Seksiä oli tiistaina yöllä, eikä käytetty ehkäisyä. Oli sellainen mielikuva että menkat just loppui koska vasta pääsin siteestä eroon. Tarkemmin mietittynä käytin sidettä lopputuhruun mutta menkathan oli alkaneet jo n. viikko takaperin.
Siittiöt elää kait ne 5 päivää maksimissaan?

Menkat alkoi siis 25. tai 26. päivä kesäkuuta. Suojaamaton seksi 8-9 päivää siitä. Onko siis riski raskautua?

En välttämättä sitä haluaisi, jälkiehkäisy on jo myöhäistä.

Siis mä en vaan kertakaikkisesti voi käsittää että miksi te ihmiset peuhaatte ilman ehkäisyä jos ette halua tulla raskaaksi? Ei ole olemassa mitään "varmoja päiviä" ja KYLLÄ voit tulla raskaaksi.
Ja KYLLÄ, ovulaatio voi tulla hyvinkin pian menkkojen jälkeen.

:headwall:

Kuinka vaikeeta sitä ehkäsyä on käyttää :whistle:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26628948:
Tähän voin vastata että vaikeaa! Hormonaalista ehkäisyä en halua ja kuten kaikki tietää, ei se kumi aina ole niin ihana että lipsahduksia sattuu.

?! Mä en voi uskoa lukemaani. Aikuiset ihmiset... :O

Ja tän aikuisten "ihan inhimillisen lipsahduksen" takia abortteja tehdään hävyttömän paljon.

Siis mä en vaan kertakaikkisesti voi käsittää että miksi te ihmiset peuhaatte ilman ehkäisyä jos ette halua tulla raskaaksi? Ei ole olemassa mitään "varmoja päiviä" ja KYLLÄ voit tulla raskaaksi.
Ja KYLLÄ, ovulaatio voi tulla hyvinkin pian menkkojen jälkeen.

:headwall:

Kuinka vaikeeta sitä ehkäsyä on käyttää :whistle:

Ja miten niin ovulaatio voi tulla pian menkkojen jälkeen? Senhän pitäisi tulla n. 14 päivää ennen kuukautisia ja minulla on suhteellisen säännöllinen kierto.

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26628952:
Ja miten niin ovulaatio voi tulla pian menkkojen jälkeen? Senhän pitäisi tulla n. 14 päivää ennen kuukautisia ja minulla on suhteellisen säännöllinen kierto.

Miksi sitten kysyt jos tiedät omasta mielestäsi jo vastauksen :D
Kenenkään kierto ei voi olla 100% aina sama. Miksi sitten panikoit julkisesti?

?! Mä en voi uskoa lukemaani. Aikuiset ihmiset... :O

Ja tän aikuisten "ihan inhimillisen lipsahduksen" takia abortteja tehdään hävyttömän paljon.

Niin, omituista että aikuiset ihmiset haluavat harrastaa seksiä ilman kumia, eikö totta? Ihan inhimillistä varmaankin...

Ja älä pelkää, en ole kaunistamassa aborttilistoja, en ole koskaan ollut enkä tule. Lapsi sitten tulee jos tulee, mutta lähinnä hätkähdin tajuamaan itse että se mahdollisuus kuitenkin on, koska en muistanut menkkojen alkaneen aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26628966:
Niin, omituista että aikuiset ihmiset haluavat harrastaa seksiä ilman kumia, eikö totta? Ihan inhimillistä varmaankin...

Ja älä pelkää, en ole kaunistamassa aborttilistoja, en ole koskaan ollut enkä tule. Lapsi sitten tulee jos tulee, mutta lähinnä hätkähdin tajuamaan itse että se mahdollisuus kuitenkin on, koska en muistanut menkkojen alkaneen aikaisemmin.

No jos tiedät itsekin 100% varmasti ettet voi olla raskaana niin asiahan on sillä selvä :D

No jos tiedät itsekin 100% varmasti ettet voi olla raskaana niin asiahan on sillä selvä :D

Tiedänhän minä että en voi olla 100% varma, lähinnä tässä kyselin että tietäiskö joku mahdollisesti paremmin ovulaation ajankohdasta kun itselläni on vain tuo 14 päivää ennenn menkkoja mielikuva. Ihmettelin tuota limaa vaan että joko nyt...
Ei ole näitä asioita tullut pohdittua pitkään aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ärr;26629208:
Voi että mua NIIIIIN ärsyttää tällaiset ihmiset !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miksi? Minuakin ärsyttää jos ihmiset tekevät turhia abortteja hutiloinnin jälkeen, mutta mitä ärsyttävää siinä on jos raskautuu vahingossa ja lapsi on kuitenkin tervetullut? Onko se sinulta pois??

[QUOTE="vieras";26629205]Voit.[/QUOTE]

Mietin vain että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin jälkiehkäisyhän ei raskautta keskeytä. Onkohan jälkiehkäisyllä mahdolliseen raskauteen jotain vaaratekijöitä?

Mä aikanani raskauduin kierrosta, jossa harrastetiin seksiä viikko ennen ovulaatiota. Ihan yritettiin lasta, mutta mies lähti sitten reissuun. Olin ihan varma että tulisi hutikierto, mutta ylläri, olinkin raskaana.

Kuulemma se ovulaatiota edeltävä lima on juuri sellaista, missä siittiöt säilyy hengissä pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26629221:
Mietin vain että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut niin jälkiehkäisyhän ei raskautta keskeytä. Onkohan jälkiehkäisyllä mahdolliseen raskauteen jotain vaaratekijöitä?

Jälkiehkäisypilleri pitää ottaa max 72 h yhdynnän jälkeen, joten liikettä sitten jos sitä aiot.

Ei kai se raskauteen vaikuta, voi vaan olla ettei enää auta. Itse varmaan ottaisin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26629177:
Jotenkin mielenkiintoista että miten ihmeessä se ovulaatio tulee noin varhaisessa vaiheessa.
Nyt kyllä alkoi hirvittää. Vakaat päätökset olla raskautumatta ovat nyt vaarassa. Olisikohan vielä myöhäistä ottaa jälkiehkäisy???

Niin onhan se ihmisen biologia mielenkiintoista eikä kroppa toimi aina kellon lailla. Joskus säännöllisetkin kierrot venähtää tai lyhenee, joskus se ovulaatio jää kokonaan tulematta ja joskus irtoaa kaksi munasolua. Jotkut ei raskaudu vaikka miten usein olisivat yhdynnässä ja jotkut sitten raskautuu ei-toivotusti näistä "varmoista päivistä".

Alkuperäinen kirjoittaja laskut pielessä;26629216:
Miksi? Minuakin ärsyttää jos ihmiset tekevät turhia abortteja hutiloinnin jälkeen, mutta mitä ärsyttävää siinä on jos raskautuu vahingossa ja lapsi on kuitenkin tervetullut? Onko se sinulta pois??

Mitäs muuta toi siun toiminta on ku hutilointia? Sanot, että vauva olis tervetullut, mutta seuraavassa lauseessa pohdit jälkiehkäisyä. Ja ehkäisyä ei käytetty ku kumi on niin tylsä. Kuulostat tosi vastuulliselta, toivottavasti et tule raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ärr;26629310:
Mitäs muuta toi siun toiminta on ku hutilointia? Sanot, että vauva olis tervetullut, mutta seuraavassa lauseessa pohdit jälkiehkäisyä. Ja ehkäisyä ei käytetty ku kumi on niin tylsä. Kuulostat tosi vastuulliselta, toivottavasti et tule raskaaksi.

Maailmassa olisi taatusti paljon vähemmän lapsia ilman hutiloivia aikuisia jotka käyttäytyvät vastuuttomasti jättämällä kumin käyttämättä ;)
Kai sitä ihminen pohtia saa eri vaihtoehtoja, vai onko se heti vastuutonta? Meitä on tässä kaksi vastuutonta aikuista joilla on kolme ihanaa lasta. Oli vähän sellainen ajatus jo että lapsiluku on täysi, mutta jossain vielä on kummitellut se iso JOS sittenkin vielä...
Toisaalta olen siis tilanteessa jossa voisi vielä käyttää jälkiehkäisyä kun ajatus vielä yhdestä lapsesta hiukan äkkiseltään hirvittää, raskaus, vauva-aika ym. huh! Mutta toisaalta se yksi vielä mahtuisi perheeseen.. joten.. Eikö tämä ole ihan inhimillistä pohdintaa?
Ihme haukkumista.

Yhteistyössä