vauva kärsii helteestä- miten auttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Peppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Peppi"

Vieras
vauva kolme vkoa on itkuinen ja maha sekas, ko ajan ihan hiestä tahmea.
joisi koko ajan. nukkuu vaunuissa hyvin, mutta ei pitkiä vaunulenkkejä jaksa tällä säällä ja ne vaunutkin kuumenevat. parveketta meillä ei ole, eikä pihaa.
vauvalla on pelkästään lyhythihainen body päällä, ulkona myös sukat ja ohut myssy. otin vaunuista sen paksun päällisosan pois, siinä on pelkkä harso ettei aurinko paista silmiin . käytän kylvyssä joka päivä, olen antanut vettä juoda kun tuntuu niin janoiselta

[QUOTE="Peppi";26626960]vauva kolme vkoa on itkuinen ja maha sekas, ko ajan ihan hiestä tahmea.
joisi koko ajan. nukkuu vaunuissa hyvin, mutta ei pitkiä vaunulenkkejä jaksa tällä säällä ja ne vaunutkin kuumenevat. parveketta meillä ei ole, eikä pihaa.
vauvalla on pelkästään lyhythihainen body päällä, ulkona myös sukat ja ohut myssy. otin vaunuista sen paksun päällisosan pois, siinä on pelkkä harso ettei aurinko paista silmiin . käytän kylvyssä joka päivä, olen antanut vettä juoda kun tuntuu niin janoiselta[/QUOTE]

Ihan ekaks: älä anna vettä vaan rintamaitoa/korviketta noin pienelle. Erityisesti jos imetät älä anna vettä,se rintamaito on helteella koostumukseltaan "vetisempää".

Mahan sekaisuus voi ennemminkin johtua siitä vedestä,eli ei saa tarpeeksi maitoa ja menee siksi sekaisin. Tai jos syö korviketta epäilisin ennemmin sitä korviketta kuin hellettä syyksi. Jos ostaisit tuulettimen millä voi viilentää ?

Viimeksi muokattu:
Ihan ekaks: älä anna vettä vaan rintamaitoa/korviketta noin pienelle. Erityisesti jos imetät älä anna vettä,se rintamaito on helteella koostumukseltaan "vetisempää".

Mahan sekaisuus voi ennemminkin johtua siitä vedestä,eli ei saa tarpeeksi maitoa ja menee siksi sekaisin. Tai jos syö korviketta epäilisin ennemmin sitä korviketta kuin hellettä syyksi. Jos ostaisit tuulettimen millä voi viilentää ?

saa korviketta, koska rintamaitoa ei jostain syystä irtoa. olen antanut keitettyä vettä ihan siksi,
että pyytää maitoa ihan koko ajan ja aloin epäillä janoa nälän sijasta. syö, ja vääntää valtavan
ripulin joka hätinä pysyy vaipassa !

[QUOTE="A.P";26627141]saa korviketta, koska rintamaitoa ei jostain syystä irtoa. olen antanut keitettyä vettä ihan siksi,
että pyytää maitoa ihan koko ajan ja aloin epäillä janoa nälän sijasta. syö, ja vääntää valtavan
ripulin joka hätinä pysyy vaipassa ![/QUOTE]

Ihan ripuli-ripulia vai sellasta maitokakkaa jota vauvat tekee? Se ei aina kertiksissä pysykään vaan on niskapaskat... Voisiko olla ettei korvike sovi vauvalle. Vauva voi tosiaankin syödä ns koko aika välillä,vaikka kaikki olis ihan ok muutoin. Tai ainakin mein vauvoilla se toimenkuva on ollut just sitä syö-kakkaa-syö-kakkaa-torkahtaa vartin-syö-kakkaa-linjaa.

Viimeksi muokattu:
Ota se harso pois vaunujen edestä. Eihän sielä vaunuissa kulje happi/ilma, jos sellasta pitää edessä. Koittakaapa itse mennä pieneen koppaan helteellä ja laittakaa vielä harso naaman eteen! Ei varmaan kovin hyvä fiilis.

[QUOTE="A.P";26627262]tuota.. meneehän se ilma harson ali, kun vauvan jalat ja maha ovat auringossa..[/QUOTE]

No kokeileppa itse. Askartele pahvilaatikoista vaunukopan oloinen kyhäelmä (muista vielä vuorata koppa kankaalla). Mene sinne makaamaan ja laita se harso naaman eteen ja ole sielä kopassa tunti suorassa auringonpaisteessa.

Oman vauvan kanssa tuli lähiprisma hyvin tutuksi. Parin tunnin kärryttely ja vauva nukkui hyvin kiitos toimivan ilmastoinnin. En ollut muuten ainoa kärryyttelijä, oli moni muukin keksinyt saman :-)

Koko päivän kaihtimet kiinni. Meillä pelkästään etelän puoleisia ikkunoita, mutta ihanan vilpoisaa, kun ei pääse auringonlämpöä sisään. Tuulettaa ei kuulu kuin silloin, kun ulkoilma on viileämpää kuin asunnonilma eli öisin tai pohjoisen puolelta.

Yhteistyössä