Astianpesukone, perkele.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lex

Aktiivinen jäsen
25.12.2005
6 572
2
36
Eilen ostin (käytettynä, kyllä) ja asensin.
Kone pesee kyllä ohjelman läpi, muttei lämmitä/kuivaa!:|
Mitäs mä nyt teen?

Mulla on ollut nyt niin huonoa säkää näiden koneiden ja ostosten kanssa, mukavalta myyjältä ostamani grilli ei toimi kunnolla, ja nyt tämä konekin. No, persaukisen ei auta valittaa, mutta usein löytää käytettynä varsin toimivaa tavaraa.

Ai no mutta nuo ovat ihan märkiä ja kylmiä, kyllä siellä nyt joka lämpövastus (?) varmaan on huonona. En tiedä lämmittääkö se edes pesuvettä, tuskin.

Käy kyllä hiljaa ja taisaisesti, vesi menee ja tulee.

Huuhtelukirkaste tuli mullekin mieleen.

Mutta kyllä niiden kuumia pitäisi olla...johan sen tulee kuumalla vedellä pestäkin ne astiat. Ellei se sitten huuhtele viileällä?

Ai no mutta nuo ovat ihan märkiä ja kylmiä, kyllä siellä nyt joka lämpövastus (?) varmaan on huonona. En tiedä lämmittääkö se edes pesuvettä, tuskin.

Käy kyllä hiljaa ja taisaisesti, vesi menee ja tulee.

Ohhoh. Sitten on joku pielessä, jos astiat ihan kylmiä ovat (etkä valinnut pesuksi huuteluohjelmaa - sehän on kylmä eikä kuivaa :xmas:)

Haiskahtaa siltä että lämmitysvastus ei toimi. Sen, lämmittääkö kone edes pesuvettä, voi testata ihan yksinkertaisesti niin että avaat luukun kesken pesuohjelman ja kokeilet onko vesi kuumaa.

En tiedä onko kaikissa mutta ainakin joissain koneissa on eri vastukset veden lämmitykselle ja kuivaukselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26611867:
Ohhoh. Sitten on joku pielessä, jos astiat ihan kylmiä ovat (etkä valinnut pesuksi huuteluohjelmaa - sehän on kylmä eikä kuivaa :xmas:)

No en =)

Muutamallakin eri ohjelmalla yritin pestä, aina kylmää kyytiä.
Kone on Rosenlew Passeli (en muista mallia), että jos jollakulla on ollut samanlaista ongelmaa niin kokemuksia asian hoitamisesta saapi jakaa =)

Tähän kohtaan on ehkä syytä mainita jos sulla on kotivakuutus niin se ei korvaa vesivahinkoa jos olet itse asentanut astianpesukoneeneikä tulipaloa jos olet itse tinannut piirikortin tms. Paitsi tietysti jos satut olemaan ammatiltasi joku putki-,sähkö- yms. säätäjä.

:D

• Tykkää
Reactions: Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26612004:
Me tilattiin, koska muuten ei tosiaan vakuutus korvaa mahdollisia vahinkoja - ja vesivahinko ei ole ihan pikkujuttu. Ihan oikeasti ja varmuuden vuoksi näin.
Kyllä korvaa jos asennus on tehty oikein ja huolellisesti. Ei itse asentaminen automaattisesti poista vakuutusyhtiön korvausvastuuta.
Korvauksen evääväksi huolimattomuudeksi katsotaan omat viritykset eli putket on vedetty omilla patenteilla kun asianmukaisia tulo-/poistoyhteitä ei ole. Huolimattomuutta on myös koneen jättäminen käymään ilman valvontaa tai vesihanan auki pitäminen silloin kun konetta ei käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26612053:
Kyllä korvaa jos asennus on tehty oikein ja huolellisesti. Ei itse asentaminen automaattisesti poista vakuutusyhtiön korvausvastuuta.
Korvauksen evääväksi huolimattomuudeksi katsotaan omat viritykset eli putket on vedetty omilla patenteilla kun asianmukaisia tulo-/poistoyhteitä ei ole. Huolimattomuutta on myös koneen jättäminen käymään ilman valvontaa tai vesihanan auki pitäminen silloin kun konetta ei käytetä.

Ok, hyvä tietää. Olen tosiaan ollut siinä uskossa, että oma asennus poistaa korvausvastuun. Ei tosin tulisi mieleenkään mitään viritellä. :D Onneksi meillä asennus tuli kätevästi toimituksen lisänä vain parin kympin kuluna.

Yhteistyössä