Jonkun lasta haukuttiin tänään pph:n toimesta puistossa..

Vahdin omaa poikaani liukumäessä johon ei mennyt portaita vaan jyrkät tikkaat. Siinä yks pph:kin seisoskeli laumansa kanssa. Yksi noin 3v poika oli niin lihava, ettei sen jalat taipuneet ylemmälle tikkaalle (maha tiellä) ja hoitaja yritti puukkia poikaa ylös kailottaen isoon ääneen miten kamalaa kun ihmiset syöttää lapsensa tähän kuntoon, ettei liikkua pysty ja perään et punnerra nyt, ei sinua kukaan jaksa nostaa..

Poika näytti jo siltä että itkee ja sai kiivettyä johon toinen hoitaja yltyi pilkkaan huutelemalla että katsoitko onko siinä painorajoitusta!! :O Mun oli pakko tiuskasta, että oikeestikko te haukutte hoitolastanne lihavaksi ja oikein pilkkaatte??? Tähän sain mutinaa, ei tässä kukaan pahalla sano..... Piti vielä päästä aukomaan, että mikähän näitä nuoria nykyään vaivaa kun niitä haukutaan jo lapsena hoidossa...

Lapsi ei mennyt enää uudestaan laskemaan, istuksi hiekkalaatikolla. Siitä paistoi se paha mieli ja toiset tyhmät ei ees tajua miten sanoilla voi loukata, vaikka ois vaan kolme vee...
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Silja.S
Ei olisi pitänyt lukea tätä :'( Tuli ihan törkeän paha mieli. Ja voimaton, kun ei pysty tekemään mitään lapsen hyväksi. Toivottavasti lapsi osaa kertoa kotona ja vanhemmat tajuavat nostaa asiasta äläkän.
 
nohjoo
Kamalaa lapsen puolesta. Hoitaja teki väärin. Mutta ei lapsen vanhempiakaan voi päästä silitellä. Vai tuleeko teistä jollekulle yllätyksenä että tuntuvasta ylipainosta kommentoidaan?? Aikuisilta en kommentteja lapselle soisi, sen verran fiksumpi pitäisi olla. Mutta kyllä tuo lapsi haukut vielä saa kavereiltaan. JA miettikää miltä lapsesta itsestä mahtaa tuntua kun ei pysty ison koon vuoksi leikkimään samoja leikkejä kuin muut lapset?

Jos lapsella on sairaus, sille ei toki voi mitään. MUTTA kele, vanhemmat ne lihottaa itse nuo lapsensa antamalla lapsen syödä ihan mitä sattuu. Samaan syssyyn altistavat lapsen kiusaamiselle.
 
köps
Vahdin omaa poikaani liukumäessä johon ei mennyt portaita vaan jyrkät tikkaat. Siinä yks pph:kin seisoskeli laumansa kanssa. Yksi noin 3v poika oli niin lihava, ettei sen jalat taipuneet ylemmälle tikkaalle (maha tiellä) ja hoitaja yritti puukkia poikaa ylös kailottaen isoon ääneen miten kamalaa kun ihmiset syöttää lapsensa tähän kuntoon, ettei liikkua pysty ja perään et punnerra nyt, ei sinua kukaan jaksa nostaa..

Poika näytti jo siltä että itkee ja sai kiivettyä johon toinen hoitaja yltyi pilkkaan huutelemalla että katsoitko onko siinä painorajoitusta!! :O Mun oli pakko tiuskasta, että oikeestikko te haukutte hoitolastanne lihavaksi ja oikein pilkkaatte??? Tähän sain mutinaa, ei tässä kukaan pahalla sano..... Piti vielä päästä aukomaan, että mikähän näitä nuoria nykyään vaivaa kun niitä haukutaan jo lapsena hoidossa...

Lapsi ei mennyt enää uudestaan laskemaan, istuksi hiekkalaatikolla. Siitä paistoi se paha mieli ja toiset tyhmät ei ees tajua miten sanoilla voi loukata, vaikka ois vaan kolme vee...
Uskon että kyllä tajusivat mitä tekivät, ei kukaan voi olla noin ilkeä pienelle huumorimielessä tai muuten. Sitä paitsi jos hoitaja ei huomaa lapsen pahaa mieltä tai välitä siitä, niin kyllä on surkean huonot oltavat lapsilla siinä paikassa:( Kunpa tuon lapsen äiti tietäisi tilanteesta. Hän halunnut ehkä pannut lapsena tarkoituksella pieneen ryhmään ja sitten hoitaja on tuollainen. Voi surku:( Tuosta pitäisi ilmoittaa perhepäivähoidonohjaajalle.
 
Ei todellakaan ole provo. Itsekkin lasten kanssa työskennelleenä järkytyin tapauksesta, miten tollasta voi ees olla!! Siellä puistossa käy useampi hoitaja lasten kanssa ja voin vaan kuvitella jos ne arvostelee lapsia siellä, miten ne lapsetkin alkaa haukkua ja kiusata toisiaan.. Aattelin ohjaajalle kertoakkin vielä tällä viikolla, kun vien sille omia hoitolappuja. Aion samalla reissulla sanoa, että teksi vaikka yleisen monistepinkan asiasta joka jaetaan kaikille. Oma lapsi menossa syksyllä Pph:lle, onneksi ei tuolle alueelle, jospa se ois vaan tämä yksi mätä rinki kaupungissa...
 
"johanna"
Ei olisi pitänyt lukea tätä :'( Tuli ihan törkeän paha mieli. Ja voimaton, kun ei pysty tekemään mitään lapsen hyväksi. Toivottavasti lapsi osaa kertoa kotona ja vanhemmat tajuavat nostaa asiasta äläkän.
Eiköhän kuule vanhemmistakin voisi nostaa äläkän jos antavat lapsensa syödä itsensä siihen kuntoon että ei voi leikkiä normaalisti muiden lasten kanssa?

Hoitaja teki väärin kun kommentoi lapsen aikaan. Mutta miksi hoitaja ei voisi vanhemmille hieman kommentoida asiaa, miten vaikea lapsen on leikkiä tuntuvan ylipainon vuoksi? KOSKA todelliset "syylliset" tässä on vanhemmat jotka omalla huolimattomuudellaan riskeeraavat lapsen terveyden.
 
"höh"
Mä kyllä varmaan tossa kohtaa laittaisin pph:n ohjaajalle sähköpostia tuosta, kerrot vielä paikan ja suurpiirteisen ajan, jolloin noin tapahtui. Kyllä tuosta on oikeasti tehtävä loppu. Hieno homma, että avasit niille hoitotädeille sanaisen arkkusi! :flower:

Rehellisyyden nimissä toivon, että joku ohjaisi myös kyseisen lapsen vanhempia ravintoasioissa. Eihän se lapsen vika ole, että hän on lihava.
 
On totta, että mikäili lapsella ei ole lihavuutta aiheuttavaa sairautta, on vanhempien syy että lapsi on tuossa kunnossa. Varmasti vaikeuttaa raukan elämää, pukemistilanteista lähtien koska oli todella lyhyt ja melkein yhtä leveä kuin pitkä. Iän päättelin kun osasi puhua hyvin ja oli isomman oloinen kuin taaperot.. MUTTA lapsen kuullen ei tällaisia kommentteja SAA sanoa!! Se lapsi on pph:n asiakas! Sen itsetunto on kiinni näistä varhaislapsuuden asioista! Varmasti vanhemmille on puhuttu ainakin neuvolassa.
 
Silja.S
[QUOTE="Äiti";26606085]Ota heti puhelimitse yhteyttä pph ohjaajaan.[/QUOTE]

Tämän tosiaan voit tehdä ja toivon, että teet mahdollisimman pian. Tekee niin pahaa lapsen puolesta :( Pph ohjaajat vaan tuppaavat puolustamaan niitä hoitajia. Minulla oli esikoinen hoidossa perhepäivähoitajalla vuoden iässä lyhyen aikaa, kun tein lyhykäisen työpätkän. Hoitaja oli valittanut kuinka raskasta oli hoitaa niin pientä lasta, mutta minulle ei koskaan valittanut mistään itkuisuudesta. Luulin, että siellä menee hyvin, koska aina kun kysyin, hoitaja sanoi, että "on ollut hyvä päivä".

Kun sitten ohjaaja soitti minulle, hän sanoi, että "pitäisi malttaa jäädä keskustelemaan hoitajan kanssa lapsen päivästä". Aivan suutuin sille ohjaajalle. Oli siis perhepäivähoitaja mennyt sanomaan, että MINULLA ei ole aikaa, vaikka itse oli aina pukenut lapsen valmiiksi ja työnsi vaan mahdollisimman nopeasti meidät ulos ovesta, ettei vaan joutuisi keskustelemaan kanssani mistään! Jouduin aina kerjäämällä kerjäämään edes jotain kommenttia ja se kommentti oli aina sama: "on ollut hyvä päivä". Soitto kun tuli työpäivän jälkeen olin aivan väsynyt ja itkua pidättäen kivahdin, että minähän olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta mitään en saa siitä hoitajasta irti. Ohjaaja piti vaan tiukasti kiinni siitä linjasta, että vika on minussa, ei hoitajassa.

Onneksi hoito ei kestänyt kuin kuukauden. Enpä ole sen koommin enää pyytänyt ensisijaiseksi hoitopaikaksi perhepäivähoitoa.
 
Silja.S
[QUOTE="johanna";26606122]Eiköhän kuule vanhemmistakin voisi nostaa äläkän jos antavat lapsensa syödä itsensä siihen kuntoon että ei voi leikkiä normaalisti muiden lasten kanssa?

Hoitaja teki väärin kun kommentoi lapsen aikaan. Mutta miksi hoitaja ei voisi vanhemmille hieman kommentoida asiaa, miten vaikea lapsen on leikkiä tuntuvan ylipainon vuoksi? KOSKA todelliset "syylliset" tässä on vanhemmat jotka omalla huolimattomuudellaan riskeeraavat lapsen terveyden.[/QUOTE]

MINKÄ SAATANAN TAKIA SIIS HAUKKUA LASTA TÄMÄN ITSENSÄ KUULLEN, KOSKA LAPSI ITSE EI OLE YLIPAINOONSA SYYLLINEN? En tajua viestisi ideaa! Ei kukaan ole kieltänyt hoitajaa ottamasta asiaa puheeksi vanhempien kanssa. Mutta nuo aivottomat idiootit haukkuivat lasta ja lapselle tuli paha mieli. Vanhempia siellä leikkikentällä ei ollut! Lasta ne siellä haukkuivat, eivät lapsen vanhempia.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"äiti"
Kamalaa lapsen puolesta. Hoitaja teki väärin. Mutta ei lapsen vanhempiakaan voi päästä silitellä. Vai tuleeko teistä jollekulle yllätyksenä että tuntuvasta ylipainosta kommentoidaan?? Aikuisilta en kommentteja lapselle soisi, sen verran fiksumpi pitäisi olla. Mutta kyllä tuo lapsi haukut vielä saa kavereiltaan. JA miettikää miltä lapsesta itsestä mahtaa tuntua kun ei pysty ison koon vuoksi leikkimään samoja leikkejä kuin muut lapset?

Jos lapsella on sairaus, sille ei toki voi mitään. MUTTA kele, vanhemmat ne lihottaa itse nuo lapsensa antamalla lapsen syödä ihan mitä sattuu. Samaan syssyyn altistavat lapsen kiusaamiselle.
Olen samaa mieltä, että vanhemmat ovat mokanneet, jos terve lapsi on päästetty noin lihomaan, mutta onko sinusta kuitenkin oikein haukkua lasta? Mitä hyötyä siitä on, kun lapsi kuulee itseään haukuttavan, osaako tuon ikäinen alkaa laihduttamaan? Moni syö entistä enemmän suruunsa, kun tajuavat etteivät kelpaa muille eivätkä ole yhtä hyviä kuin muut. Minusta sinä asetut haukkujien puolelle tässä, toivon että kirjoitustyylisi on vain sellainen, eikä asenteesi ole kiusaajien puolella.
 
"johanna"
MINKÄ SAATANAN TAKIA SIIS HAUKKUA LASTA TÄMÄN ITSENSÄ KUULLEN, KOSKA LAPSI ITSE EI OLE YLIPAINOONSA SYYLLINEN? En tajua viestisi ideaa! Ei kukaan ole kieltänyt hoitajaa ottamasta asiaa puheeksi vanhempien kanssa. Mutta nuo aivottomat idiootit haukkuivat lasta ja lapselle tuli paha mieli. Vanhempia siellä leikkikentällä ei ollut! Lasta ne siellä haukkuivat, eivät lapsen vanhempia.
OSAATKO LUKEA? tuossa tekstissä luki HOITAJA TEKI VÄÄRIN.

Opettele lukemaan. Mutta turha tässä on pelkästää typerää hoitajaa syyttää kun todelliset syylliset on lapsen kotona.
 
Kuten jo sanoin aiemmassa kommentissa, mulla on menoa tällä viikolla pph ohjaajalle kun vien oman lapsen hoitopapereita sinne. Voin ihan naamatusten kertoa tilanteen, päivän ja puiston. Kommentoivien hoitajien ulkonäön. Varmaan ohjaaja itsekkin arvaa keistä oli kyse. Oltiin ihan ydin keskustassa ja siinä ei asu kun 5-6 hoitajaa alueella. Tiedän kun vähän samoja hommia siinä alueella tehnyt ja yhteisissä koulutuksissa käyty.
 
Lapsen kuullen ei tuollaisia sanota. Jos lapsella on vaikea olla niin siitä keskustellaan aikuisten kesken. Tuollainen seläntakana räpätys ei auta eikä palvele ketään. Hyvä, että puutuit asiaan.
 
nohjoo
[QUOTE="johanna";26606177]OSAATKO LUKEA? tuossa tekstissä luki HOITAJA TEKI VÄÄRIN.

Opettele lukemaan. Mutta turha tässä on pelkästää typerää hoitajaa syyttää kun todelliset syylliset on lapsen kotona.[/QUOTE]

Peesi (soisi muuten että ihmiset lukisi tekstit täysin...)

Ei ole oikein että hoitaja tekee noin. Silti. Vaikka hoitaja olisikin ollut asiallinen ja fiksu ihminen, lapsi on taatusti saannut painostaan jo kuulla muilta lapsilta. Ja tulee kuulemaan. Se ei oikeuta aikuisen tyhmää käytöstä. Mutta silti, en minäkään ymmärrä jos syylinen on tässä pelkkä hoitaja. Vanhemmat vielä suuremmassa määrin.

Lapsi parka, miltä hänestä tuntuu kun ei voi leikkiä kuten muut samanikäiset?
 
Silja.S
[QUOTE="johanna";26606177]OSAATKO LUKEA? tuossa tekstissä luki HOITAJA TEKI VÄÄRIN.

Opettele lukemaan. Mutta turha tässä on pelkästää typerää hoitajaa syyttää kun todelliset syylliset on lapsen kotona.[/QUOTE]

Osaatko itse tulkita tekstiä? Missä kohtaa tässä viestissäni:

"Ei olisi pitänyt lukea tätä Tuli ihan törkeän paha mieli. Ja voimaton, kun ei pysty tekemään mitään lapsen hyväksi. Toivottavasti lapsi osaa kertoa kotona ja vanhemmat tajuavat nostaa asiasta äläkän."

KIELLETÄÄN hoitajia ottamasta asiaa puheeksi VANHEMPIEN KANSSA? Tätä yllä olevaa viestiäni sinä lainasit, kun kirjoitit tämän:

"Eiköhän kuule vanhemmistakin voisi nostaa äläkän jos antavat lapsensa syödä itsensä siihen kuntoon että ei voi leikkiä normaalisti muiden lasten kanssa?

Hoitaja teki väärin kun kommentoi lapsen aikaan. Mutta miksi hoitaja ei voisi vanhemmille hieman kommentoida asiaa, miten vaikea lapsen on leikkiä tuntuvan ylipainon vuoksi? KOSKA todelliset "syylliset" tässä on vanhemmat jotka omalla huolimattomuudellaan riskeeraavat lapsen terveyden.
"

Niin. Siis miksi ei voisi vanhemmille kommentoida asiaa? Missä minä olen kieltänyt kommentoimasta? Minä kiellän haukkumasta lasta!
 
nihnoh
Kuten jo sanoin aiemmassa kommentissa, mulla on menoa tällä viikolla pph ohjaajalle kun vien oman lapsen hoitopapereita sinne. Voin ihan naamatusten kertoa tilanteen, päivän ja puiston. Kommentoivien hoitajien ulkonäön. Varmaan ohjaaja itsekkin arvaa keistä oli kyse. Oltiin ihan ydin keskustassa ja siinä ei asu kun 5-6 hoitajaa alueella. Tiedän kun vähän samoja hommia siinä alueella tehnyt ja yhteisissä koulutuksissa käyty.
Mutta pyydä pph ohjaajaa myös ottamaan lasten vanhempien kanssa puheeksi ylipaino-ongelman. Eikös he tee yhteistyötä mm. neuvolan kanssa?
 
"johanna"
Osaatko itse tulkita tekstiä? Missä kohtaa tässä viestissäni:

"Ei olisi pitänyt lukea tätä Tuli ihan törkeän paha mieli. Ja voimaton, kun ei pysty tekemään mitään lapsen hyväksi. Toivottavasti lapsi osaa kertoa kotona ja vanhemmat tajuavat nostaa asiasta äläkän."

KIELLETÄÄN hoitajia ottamasta asiaa puheeksi VANHEMPIEN KANSSA? Tätä yllä olevaa viestiäni sinä lainasit, kun kirjoitit tämän:

"Eiköhän kuule vanhemmistakin voisi nostaa äläkän jos antavat lapsensa syödä itsensä siihen kuntoon että ei voi leikkiä normaalisti muiden lasten kanssa?

Hoitaja teki väärin kun kommentoi lapsen aikaan. Mutta miksi hoitaja ei voisi vanhemmille hieman kommentoida asiaa, miten vaikea lapsen on leikkiä tuntuvan ylipainon vuoksi? KOSKA todelliset "syylliset" tässä on vanhemmat jotka omalla huolimattomuudellaan riskeeraavat lapsen terveyden.
"

Niin. Siis miksi ei voisi vanhemmille kommentoida asiaa? Missä minä olen kieltänyt kommentoimasta? Minä kiellän haukkumasta lasta!
No mainitsitko vanhempien vastuuta asiassa? Ensimmäinen puu on aina helppo haukkua (niin kuin tässä tapauksessa pitääkin) Se vaan ei tule loppu viimein helpottamaan lapsen elämää jatkossa yhtään mitenkään. Pääsee hoitajalta pois toivottavasti - mutta kiusaaminen tulee jatkumaan. Se on selvää.

Siksi heitin kommentin siitä että pelkkä hoitajan kuritus tässä ei tule autamaan pätkän vertaa tuota lasta. Tai no pisaran verran meressä.
 

Yhteistyössä