Mikähän tauti minulla on? Borrelioosi, MS..? Vai jotain harmitonta?

neljäs_tulossa

Aktiivinen jäsen
22.11.2011
3 212
1
36
Ehkä pari vuotta sitten ensimmäistä kertaa tulivat oireet, mutta viime kesänä paheni. Tulevat aaltomaisina, kestävät ehkä muutaman päivän ja menevät taas ohi. Pahimmillaan olen ollut sängyn pohjalla viikon.

Oirelistaa:
-Mahakipu, lievä pahoinvointi
-Päänsärky (ei kovin kova), päässä tuntuu oudolta
-Lihasheikkous:
-Nivelkivut kaikissa nivelissä
-Henkisesti jälkeenjäänyt olo, kuin olisi tipahtanut puusta: vaikea keskittyä, puhua ja ikäänkuin olisi kokonaan jumissa tai promillen humalassa - tämä on ehkä se kaikista vaikein oire eikä sitä voi oikein selittää

Niskat mulla on jumissa ja sehän voi toki selittää monta juttua, mutta en tiedä..

Ajattelin huomenna ottaa puheeksi lapsen neuvolalääkäriajalla. Nyt on taas ns. kohtaus päällä joten kirjoittaminen vaatii keskittymistä. Kerran kävin päivystyksessä, sydänkäyrää otettiin ja todettiin vain että varmaan jotain henkistä.

Varaa ihan lääkäriaika itsellesi. Ei päivystyksessä tai neuvolalääkärissä ole oikein aikaa selvittää näin monimutkaisia oireita.

Oisko vaikka migreeni?

[QUOTE="vieras";26602714]Varaa ihan lääkäriaika itsellesi. Ei päivystyksessä tai neuvolalääkärissä ole oikein aikaa selvittää näin monimutkaisia oireita.

Oisko vaikka migreeni?[/QUOTE]

Joo, varaan kyllä, mutta meillä taitaa nyt olla tk kiinni, siksi ajattelin ensin kysäistä neuvolalääkärin mielipidettä. Migreeniä tuskin on, päänsärky ei tosiaan oo kova, enemmän sellainen paineentunne päässä.

Mulla on MS, eikä se kyllä ihan tuollaista ole. Kannattaa varata lääkäri ihan itsellle. Kirjoita vaikka ylös kaikki pienetkin oireet, niin osaat paremmin selittää oloasi lääkärille. Itsellä ainakin on se paha tapa, että lääkärissä unohdan oireita ja vähättelen niitä, ja saan sanottua ehkä, että "olo on ollut välillä vähän huono"...

[QUOTE="Siru";26602738]Mulla on MS, eikä se kyllä ihan tuollaista ole. Kannattaa varata lääkäri ihan itsellle. Kirjoita vaikka ylös kaikki pienetkin oireet, niin osaat paremmin selittää oloasi lääkärille. Itsellä ainakin on se paha tapa, että lääkärissä unohdan oireita ja vähättelen niitä, ja saan sanottua ehkä, että "olo on ollut välillä vähän huono"...[/QUOTE]

Suomalaisittain taitaa olla hyvin vaikeaa tuo lääkäriinmeno :) Ajattelin kirjoittaa oireista listan, tuostakin puuttuu vielä voimakas uupuminen joka näiden "kohtausten" aikana tulee. Pakko varmaan varata aika vaikka yksityiselle, alkaa tympimään kohta. Lastenhoitokin on välillä hankalaa jos oikein pahaksi menee. Kiitos sulle ja toivottavasti sairautesi pysyy kurissa!

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26602765:
Hei! Mullakin on lihaksissa sekä kipua että heikkouden tunnetta, välillä menee ihan veteläksi.. Onko sulla pitkään jatkunut? Onko jatkuvasti oireita vai vain välillä? Ootko käynyt lääkärissä?

Mulla on oireita silloin tällöin, aina en niitä edes huomaa. Lääkärissä en oo käynyt

Tilaa aika neurologille jos pystyt yksityisellä käymään. Saat varmemmin vastauksen oloosi.
Tk.lääkäri on yleensä arvauslinjalla neurologisten oireiden kanssa. (niitähän nuo oireesi on)

[QUOTE="mummo";26602956]Tilaa aika neurologille jos pystyt yksityisellä käymään. Saat varmemmin vastauksen oloosi.
Tk.lääkäri on yleensä arvauslinjalla neurologisten oireiden kanssa. (niitähän nuo oireesi on)[/QUOTE]

Täytyy varmaan tehdä näin.. Tuo olotila on sen verran kamala, että tekisi mieli selvittää missä mättää. Kiitos sinulle.

Yhteistyössä