Kumpaa kastia sinä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ma on tuollaisen saunapeseytymisen jälkeen lähinnä nihkeä olo. Koska siellä saunassa on kuuma kun peseydytään. Hikoilee jo uudestaan. Ja shamppoo on vaikea saada kokonaan pois hiuksista jollain kauhalla kastelemalla varsinkin kun on pitkät hiukset. Saati hoitoaine. Ja kasvojen pesukin on hankalaa, kun pitää toisella kädellä kaataa vettä kauhalla ja kauhoa sitä ämpäristä ja toisella pestä.

Just näin ja meillä oli vielä aina joku siinä vieressä kitisemässä, että älä vaan tuhlaa vettä. Käytä säästeliäästi sitä vettä. Et kai sinä erikseen tarvi huuhteluvettä?! Se riittää ku paat vatiin vettä ja sillä peset tukkas ja naamas. Enempää ei tarvi!

Saunokaa keskenänne :headwall:

voisin vaikka asua pysyvästi noin :) toki sitä olisi likaisempi varmasti kuin yleensä mutta jos tuollainen paikka olisi niin sitä olis varmaan aika metässä niin ihan sama..

Mua ärsyttää, kun osa ihmisistä kuvittelee olevansa Parempia Mökkeilijöitä. Meidän mökillä on sähköt, astianpesukone, pyykinpesukone, juokseva vesi ja sisävessa. Silti se on IHAN OIKEA MÖKKI eikä kukaan ole sen parempi ihminen, jos mökkeilee jossain tuulennussimassa tönössä. Eikä kaikkien tarvitse sellaisesta tykätä. :)

Mua inhottaa käydä ulkohuussissa yöllä... Ja se kanssa, että käsienpesu ja yleensä hygienian hoitaminen on hankalaa. Etenkin menkkojen aikaan. Jos ei ole juoksevaa vettä, ei tule käsiä pestyä niin usein ja niin hyvin, astioiden tiskaus on vaikeaa... Peseytyä osaan kyllä sankkosysteemillä helposti, vaikka onhan se suihku sata kertaa helpompi, kun on pitkä tukkakin..

ei se varmasti mitään parempaa mökkeilyä ole mutta on mun mielestä ihan tervettä oppia pärjäämään vähällä hetki, siis jos sellasesta tykkää :) osaa juurikin sen tuulennussiman tönön jälkeen arvostaa omaa kotiaan :)

Mua ärsyttää, kun osa ihmisistä kuvittelee olevansa Parempia Mökkeilijöitä. Meidän mökillä on sähköt, astianpesukone, pyykinpesukone, juokseva vesi ja sisävessa. Silti se on IHAN OIKEA MÖKKI eikä kukaan ole sen parempi ihminen, jos mökkeilee jossain tuulennussimassa tönössä. Eikä kaikkien tarvitse sellaisesta tykätä. :)

Mua inhottaa käydä ulkohuussissa yöllä... Ja se kanssa, että käsienpesu ja yleensä hygienian hoitaminen on hankalaa. Etenkin menkkojen aikaan. Jos ei ole juoksevaa vettä, ei tule käsiä pestyä niin usein ja niin hyvin, astioiden tiskaus on vaikeaa... Peseytyä osaan kyllä sankkosysteemillä helposti, vaikka onhan se suihku sata kertaa helpompi, kun on pitkä tukkakin..

Niin hauskasti kuin kirjoitatkin, niin puppua kuitenkin. Niin hygieniahulluksi on mennyt tämä kansa, että hyvää vain tekisi tyytyä hiukan kevyempään tasoon kerran kesässä.

Mutta oleelllinen riemu meillä on tässä, että puhutaan downshiftingistä ja ties mistä, mutta tosiasiassa rakennetaan joka niemennotko ja saarelma täyteen kakkosasuntoja, joissa on tosiaan täydet mukavuudet. Sehän on aivan hullua. Mitä ihmeen väliä sitten on millään energiansäästölampuilla tuon jälkeen? Pysykää siellä ykköskotona, jos ette mökkeillä osaa.

Tämä ei liity tähän keskusteluun, mutta.. olen pitkään miettinyt että oletkohan serkkuni :D haluaisitko antaa jonkun vinkin, vaikkapa etunimesi ensimmäinen kirjain? Miehen nimen kirjain tai joku vinkki josta voisi selvitä heti jos et ole..

What?! :D

Paljon mahdollista, olen kyllä täällä "esiintynyt" varsin tunnistettavasti ja mulla on kyllä lisääntymisikäsiä serkkuja useitakin =)

Oma kutsumanimeni alkaa L-kirjaimella (yhdysnimeni jälkiosa) ja mieheni T:llä.

No meillä on juuri tuollainen kuvaukseen sopiva mökki, tänä kesänä ei olla sinne vielä kertaakaan raahauduttu, viime kesänä oltiin kerran niin että vain pienempi lapsi (vauva) oli mukana. On siitä ainakin rentous kaukana, kun koko ajan saa olla jotain tekemässä ja "selviytymässä" ja koko maailma pitää sinne raahata mukana... Yhden yönseudun selviää vaippapyllyn kanssa kosteuspyyhkeillä, mutta paljon pidempään ei jaksa... Ulkohuussi ei itseäni häiritse, mun ei tarvii käydä yöllä vessassa ja oikeastaan on melkein mukavaa käydä vessassa niin ettei kukaan kuule ääniä, siellä saa turautella ja lorotella omassa rauhassa... :)

Meillä on huussin seinässä sellainen vesisäiliö jossa on hana, siinä saa kädet pestyä, ja mökin sisällä vielä käsidesipullo. Menkkojen aikaan mökkeily ei kyllä varmaan mitään herkkua ole...