V*ttuilua äidiltäni vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräskin lapsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräskin lapsi

Vieras
Eli kävi sitten niin onnettomasti, että polkupyöräni hajosi ja koska taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä huonohko, minulla ei ollut varaa uuden pyörän hankkimiseen.

No, sitten äitini kuuli asiasta (ilmeisesti siskoltani, jolle olin pyörän hajoamista ja rahatilannettani manaillut) ja hän sitten sanoi, että voisi ostaa minulle uuden pyörän syntymäpäivälahjaksi. Asia mistä olin luonnollisesti kiitollinen, sillä pyörälle on tosiaan minulla tarvetta.

Mentiin sitten pyöräkauppaan, ja sitten tulikin kiinnostava tilanne vastaan. Eli äitini suostui ostamaan minulle lahjaksi vain ja ainoastaan pyörän, joka on ilmeisesti malliltaan tarkoitettu joillekin eläkeläisille ja muille huonosti liikkuville. (Ihan tosissaan, naapurissani asuvalla yli 70-vuotiaalla mummolla on samanlainen pyörä).
No, pakko se sitten oli kelpuuttaa, sillä kuten sanottua, pyörälle oli todellista tarvetta ihan jo alkavien työmatkojen takia.

Tässä nyt alkaa todella ihmetyttää, että yrittikö äitini v*ttuilla minulle tuolla pyörällä. Häneltä itseltään asiasta on turha kysyä, sillä hän vain kiskaisee herneen erittäin syvälle sieraimeen, alkaa marista kuinka kiittämätön olen, eikä ikimaailmassa suostuisi tunnustamaan tehneensä jotain tuollaista ihan vain piruillakseen minulle.

Millainen on "malliltaan eläkeläisille ja muille huonosti liikkuville" tarkoitettu pyörä?

Ihan hiuksia halkomatta, eläkeläinen voi olla varsin hyvä liikkumaan ja toisaalta huonosti liikkuvan ei tarvitse olla vanha. ;)

[QUOTE="vieras";26590424]Mikäs se merkki on, jos on eläkeläisille?[/QUOTE]

No, ei niinkään merkki vaan malli. Siis sellainen rungoltaan oikein matala naistenpyörä, josta oikein näkee, että se on tarkoitettu huonojalkaisille ihmisille, joilla on vaikeuksia käyttää normaalikorkuista pyörää.

(No, ihan hyvä pyörä sinänsä, mutta kyllä se jotenkin pistää silmään, kun kaikki samanlaiset pyörät, mitä on nähnyt on ollut joillain vanhoilla naisilla käytössä)

Öh... en ymmärrä. Äidistäsi se kai oli hyvä pyörä? Ja halusi antaa lahjaksi pyörän, jota piti hyvänä. Lahjan antajallahan on kyllä oikeus päättää. En ole koskaan kuullut (tai ajatellut) että joku pyörä olisi "vanhuspyörä", älä sinäkään ajattele. Teillä taitaa olla vähän oudot välit äitisi kanssa?

Aikuinen (?) töissä käyvä ihminen ja kehtaa valittaa vaikka saa lahjaksi uuden pyörän.

No, en valita (äidilleni en ole sanallakaan maininnut asiasta).

Sitä vaan tuntuu nykyisin siltä, että ihmisiä arvostellaan niin pienestäkin, kuin vaikka pyörän mallista nykyisin vaikka nyt työnhaussa.

En tiedä, mutta välillä tuntuu siltä, että esimerkiksi työnantajatkin kiinnittävät tällaisiin pikkujuttuihin huomiota. Että kun tällä hetkellä olen koeajalla, niin työnantaja alkaa epäillä etten pysty oikeasti töihini pitemmällä aikavälillä ja että jaloissani on jotain vikaa, kun käytän tuollaista pyörää.

(olen kait sekaisin, mutta kun kaikki tällainen on nykyisin niin pikkuasioista kiinni, että mikä tahansa väärä pikkuasia voi sulkea ovet edestä)

Sitä vaan tuntuu nykyisin siltä, että ihmisiä arvostellaan niin pienestäkin, kuin vaikka pyörän mallista nykyisin vaikka nyt työnhaussa.

En tiedä, mutta välillä tuntuu siltä, että esimerkiksi työnantajatkin kiinnittävät tällaisiin pikkujuttuihin huomiota. Että kun tällä hetkellä olen koeajalla, niin työnantaja alkaa epäillä etten pysty oikeasti töihini pitemmällä aikavälillä ja että jaloissani on jotain vikaa, kun käytän tuollaista pyörää.

:O

:laugh: :laugh: :laugh:

Tarkoitatko nyt siis kaupunkimallista pyörää korilla? Minun ymmärtääkseni on pyöriä kymmenillä vaihteilla sporttikäyttöön maastoon ja sitten näitä kaupunkipyöriä. Itsellä kaupunkipyörä, jossa kolme vaihdetta ja hyvin olen pärjänny. Enkä edes potkuja saanut ;)

Luulisin että teillä nyt vain oli näkemysero pyörästä ja toki äitisi maksajana saa päättää pyörän hintaluokan ja mallin. Minusta ei ollut mitään veetuilua.

(olen kait sekaisin, mutta kun kaikki tällainen on nykyisin niin pikkuasioista kiinni, että mikä tahansa väärä pikkuasia voi sulkea ovet edestä)

Mistä se pomo tietäis millaisella pyörällä sä ajat? En ainakaan itse ole vienyt pyörääni näytille sisälle asti.

Sinoot vähän hassu. Itse romutin äskettäin "nuorekkaan" markettimaasturini ja ostaessani uutta pyörää piilariliikkeestä arvoin Jopon ja mummopyörän välillä. Ostin ihanan 3-vaihteisen mustan mummopyörän (halpismerkki carda). Minulle on ihan yksi ja hailee mitä joku kaduntallaaja ajattelee fillaristani. Minulle riittää että se pyörä tekee sen mitä varten se on ostettu, eli vie minut sinne minne haluan.

Millainen on "malliltaan eläkeläisille ja muille huonosti liikkuville" tarkoitettu pyörä?

Ihan hiuksia halkomatta, eläkeläinen voi olla varsin hyvä liikkumaan ja toisaalta huonosti liikkuvan ei tarvitse olla vanha. ;)

Muuhun puuttumatta, mua välillä pyöräillessä alkaa hävettään kun kaikki eläkelaiset pyöriensä kanssa päästelee ohitse ilman sen kummempia ongelmia ja ite ihan henkihieverissä koittaa sotkea eteenpäin (sama muuten hihtäessä!) :snotty:

Eli on varsin kaukaa haettu, et työnantaja potkis pihalle pyörämallin takia, korkeintaan sun epävarmuuden, mitä tuollainen miettiminen heijastaa...

Mut kieltämättä en ymmärrä äitiäsikään, miksi piti olla just tietyn mallinen -varsinkin jos ei sitä mitenkään perustellu -hintaluokan ymmärtäisin kyllä.

Muuhun puuttumatta, mua välillä pyöräillessä alkaa hävettään kun kaikki eläkelaiset pyöriensä kanssa päästelee ohitse ilman sen kummempia ongelmia ja ite ihan henkihieverissä koittaa sotkea eteenpäin (sama muuten hihtäessä!) :snotty:

Mä jouduin kerran työnpuolesta vanhusten kanssa keppijumppaan ja muistelen sitä vieläkin kauhulla. Kolme päivää sen jälkeen oli paikat kipeänä ja suurinpiirtein linkutin ja nämä mummot ja papat kehuskelivat kuinka ei edes kuuma tullut.

Työnantajalla tuskin on aikaa seisoskella ikkunassa odottelemassa työnhakijoita ja arvioida, millaisilla kulkuvälineillä nämä paikalle saapuvat. Ja vaikka olisi aikaakin, niin tuskinpa kiinnostusta. Mutta jos nyt olisi kiinnostusta, niin eikös se olisi vain positiivista ja kertoisi kunnostaan huolta pitävästä henkilöstä, jos työnhakija tulisi millä tahansa polkupyörällä työhaastatteluun? Jo olemassaoleva työpaikka tuskin lähtee alta pyörän merkin ja mallin vuoksi tai sitten voi huutaa jo liittoa apuun.

siis niinkun tällanen?
http://www.melesbike.fi/imagemagic.php?img=images%2Fproducts%2Fclassic%2Fthtipyr%2Fpolkupyrt%2Fwega_807_144.jpg&w=230&h=156&page=prod_info
noitahan näkee vaikka kuinka paljon eikä ole mikään eläkeläisten pyörä... :D

Yhteistyössä