"Tuun tos heti 12 jälkeen kotiin"

• Viestiketjun aloittaja VittumaisenVeikee
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tämä on keskustelupalsta, kommentoin huvittuneena vain sitä, että aina se asia tuodaan esille..jos et ymmärtänyt, niin antaa olla ;)
Olen itse tässä noin puoli vuotta katsellut ja silmäillyt tätä palstaa enkä ole kertaakaan huomannut, sen olen kerran huomannut että hän itse kertoi sillä olevan turkkilainen mies. Voisitko sitten linkittää niitä ketjuja jossa on kyselty juurikin tuosta asiasta kun en itse löydä?

"vieras"
Jaa-a, en tiedä, kun mieheni ei hengaa pizzeriassa eikä sillä oo sukua Suomessa. Turkkilaisilla harvemmin on puolta sukua Suomessa, kyllä ne on muita tyyppejä joilla niitä sukulaisia täällä on.
Kyllä ne turkkilaisia on jotka niitä pizzerioita pyörittää, olen varma siitä. Jos ne sukua ei ole niin miksi ne halailee toisaan ja antaa toisilleen aina jotain siellä takahuoneessa, ei ne ainakaan mitään kilpakumppaneita ole kun niin ystävällisesti toisiin kohtelevat.

"vieras"
Moni mies on ikäänkuin vankina omassa kodissaan koska monen naisen ajattelutapa on juuri tuo että jos vietät aikaa muualla ilman pätevää syytä niin olet heti huono mies ja huono isä ja se annetaan kuulua. Fiksu mies ei halua moista kokea ja mieluummin sitten vaikka istuu kotona sohvalla jotta pääsee vähemmällä nalkuttamisella ja syyllistämisellä ja nainen on tyytyväinen vaikka puoliso olisi vain koristeena paikalla. Järjetöntä mutta se on kai sitä joidenkin naisten kontrolli- ja omistamishalun tulosta.
Ei tuo ole mikään syy.
Ihan samalla tavalla se äiti voi ajatella että on vankina omassa kodissaan.
Miksi miehet voi aina mennä mutta naiset ei?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä..;26584214:
No, meillä taas usein näin "mä menen X:lle, mitä mä täällä kotonakaan teen?" -Että kiva. Voisihan täällä esim viettää aikaa mun tai lasten kanssa, siivota, tehdä ruokaa tai muuten auttaa kotona. Mutta ei kai kiinnosta meidän seura, isänä oleminen. Vai miten tulkitsisitte?
Tekeekö näitä kuinka usein? Vai ei koskaan?

säpäle harmaana
Sanoi mies aamulla ja eipä taas näy. Murr! Muuten en murisis mutta kahvi loppu ja miehellä auto. Siis joo, joo, tiedän et aina menee näin noissa harrastuksissa mutta odottelen yllätystä et joskus se oikeasti tulisikin kotiin sillon kuin sanoo. Onks muiden miehet vastaavia et on vähän venyvä tuo kotiin tuleminen?
Meillä on juuri noin. Aikani asiasta yritin keskustella, sitten vain nöyrästi hyväksyin asian, ja nyt jopa toivon, että viipyisi pidempään kuin on kertonut.

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";26585814]Ei tuo ole mikään syy.
Ihan samalla tavalla se äiti voi ajatella että on vankina omassa kodissaan.
Miksi miehet voi aina mennä mutta naiset ei?[/QUOTE]

Niinpä. Jos nainen toivoo miehen pysyvän kotona, se on sairasta kontrollointia, mutta ei milläään huomata, että mies kuitenkin olettaa (ja samalla oikeastaan pakottaa) naisen olevan automaattisesti kotona.

se toinen
[QUOTE="vieras";26585832]Tekeekö näitä kuinka usein? Vai ei koskaan?[/QUOTE]

Ruokaa ei tee koskaan, minä syötän lapset aina. Imuroi noin kerran kuussa (meillä ei muutenkaan imuroida kovin usein), lasten kanssa leikkii illalla sen aikaa että käyn pesulla ja olen ehkä 15min koneella. Sitten lapset jo onkin lahkeessa roikkumassa.. Yhdessä käydään tekemässä ruokaostokset ja joskus katsellaan yhdessä elokuvia.

[QUOTE="vieras";26585804]Kyllä ne turkkilaisia on jotka niitä pizzerioita pyörittää, olen varma siitä. Jos ne sukua ei ole niin miksi ne halailee toisaan ja antaa toisilleen aina jotain siellä takahuoneessa, ei ne ainakaan mitään kilpakumppaneita ole kun niin ystävällisesti toisiin kohtelevat.[/QUOTE]

Olisko vaikka kavereita.. Etkö sä koskaan halaa ystäviäsi?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";26587605]No enpä kyllä jos sitä näkee päivän aikana 20 kertaa. Sinäkö halaat?[/QUOTE]

Hyvin sä heidän elämää näemmä seuraat, kun tiedät montako kertaa näkevät ja halaavat ;) Mieheni on turkkilainen, ja heillä nyt on kavereidensa (myös muiden kun turkkilaisten) kanssa tapana tervehtiä "halaamalla" kun tapaavat. Esim mieheni kaverit tervehtivät minuakin samalla tavalla kun näemme.

turkkilaisen puoliso
Hyvin sä heidän elämää näemmä seuraat, kun tiedät montako kertaa näkevät ja halaavat ;) Mieheni on turkkilainen, ja heillä nyt on kavereidensa (myös muiden kun turkkilaisten) kanssa tapana tervehtiä "halaamalla" kun tapaavat. Esim mieheni kaverit tervehtivät minuakin samalla tavalla kun näemme.
Mulla on myös turkkilainen mies. Mun miehen kaverit ei koskaan halaa mua kun tervehtivät minua, sukulaiset ovat asia erikseen.

[QUOTE="vieras";26585804]Kyllä ne turkkilaisia on jotka niitä pizzerioita pyörittää, olen varma siitä. Jos ne sukua ei ole niin miksi ne halailee toisaan ja antaa toisilleen aina jotain siellä takahuoneessa, ei ne ainakaan mitään kilpakumppaneita ole kun niin ystävällisesti toisiin kohtelevat.[/QUOTE]
Kysy asiasta kuule niiltä itseltään, kun sulla selkeästi on tiedon tarvetta. Mun on aika mahdotonta tietää, miksi jotkut sun tietämät pizzeriatyypit halailee toisiaan ja antaa jotain toisilleen takahuoneessa (vähänkö oot muuten kyylä, kun takahuoneen tapahtumatkin tiedät :D).

Poskisuukot ja halaukset on normaali tapa tervehtiä ystäviä, ei se sukulaisuussuhdetta vaadi. Samaan tapaan mä tervehdin turkkilaisia ystäviäni (ja aika montaa suomalaistakin itse asiassa).

Turkkilaisilla harvemmin on puolta sukua Suomessa, kuten jo totesin. Irakilaisilla, iranilaisilla, Turkin kurdeilla on tilanne toinen (ja heikäläisiä on paljon näissä pizzerian pitäjissä).

[QUOTE="vieras";26585726]Miksi sitten vastaat ja kommentoit kun kysyn anatolialta kysymystä johon hän mahdollisesti osaisi vastata?

Kyllä, pidän islamisteja sekavina ihmisinä, suorastaan vaarallisina. Olet sinäkin sen huomannut mutta kiellätkö sinä että siinä ryhmässä ei olisi väkivaltaa tai naisten alentamista??[/QUOTE]
Tsiisus, tiedäksää edes mitä islamismi on?

En mäkään islamistin kanssa olisi. Tavis rivimuslimit on asia ihan erikseen.

italialaisen vaimo
Mun mies on myös tuollainen, että jos sanoo tulevansa tunnin päästä niin tulee aikaisintaan kahden tunnin päästä. Alkuun tuo ärsytti mutta nykyään osaan jo automaattisesti lisätä tuon tunnin enkä oottele miestä siihen aikaan mitä se on sanonut :D Tuo täsmällisyys ei ole hänen vahvimpia puoliaan. Tosin olisihan tuo pitänyt arvata kun mies oli ekoilta treffeiltäkin tunnin myöhässä...

mies naiselle susi
Moni mies on ikäänkuin vankina omassa kodissaan koska monen naisen ajattelutapa on juuri tuo että jos vietät aikaa muualla ilman pätevää syytä niin olet heti huono mies ja huono isä ja se annetaan kuulua. Fiksu mies ei halua moista kokea ja mieluummin sitten vaikka istuu kotona sohvalla jotta pääsee vähemmällä nalkuttamisella ja syyllistämisellä ja nainen on tyytyväinen vaikka puoliso olisi vain koristeena paikalla. Järjetöntä mutta se on kai sitä joidenkin naisten kontrolli- ja omistamishalun tulosta.
Tiedän muutaman miehen, jotka kokevat noin, mutta eivätpä hekään ole naisen vankeja vaan oman marttyyriutensa, kun ei haluta kasvaa aikuiseksi. Lisäksi olen joskus nähnyt parisuhteen jossa nainen tosiaan käskytti miestä sotilaallisessa kurissa, mutta se mies jostain syystä antautui täysin siihen niin tarkkaan, että kaveripiirissä pääteltiin että tämä on joku fetissisuhde jota on turha tupata ihmettelemään. Se nainen oli ammattisotilaan tytär ja mies jotenkin rajaton. Sen sijaan tiedän todella monta paria, joissa mies laittaa naisen todella tiukkaan raamiin viime kädessä väkivallalla uhaten ja nainen lopulta miettii itsemurhaa.

Onhan sellainen huono isä, joka muuten vain viettää aikaa muualla. Se on sitten eri asia, että yksilöstä riippuen niitä päteviä syitä poissaoloon voi olla paljonkin ja osa niistä on hyvinkin henkilökohtaisia. Jotkut tarvitsevat enemmän omaa tilaa kuin toiset. Mutta jos ainoa syy on itsenäisyyden osoittaminen, niin parempi olisi itsenäistyä oikeasti kuin leikkiä sitä.

Mutta sama tilantarve koskee naisia. Jos mieheni olisi sitkeä marttyyri joka sitoisi minut kotiin teineilyllään, minut saisi kohta kärrätä lataamoon. Ja siinäpä saisi keski-ikäinen teini-isä sitten ihmetellä, mitä hänen vapaa-ajalleen ja kulkuoikeuksilleen tapahtui. Mutta kontrolli- tai omistushaluiseksi kukaan eksistäkään minua ei ole koskaan edes vihjannut. Arvostan vapautta, mutta molemmille vanhemmille. Ja kun on lapsia, se vapaus pitää jollain tapaa myös olla valmis ansaitsemaan, vaikka sitten edes kommunistisen periaatteen mukaan, jos ansaintakyvyssä on vikaa.

Yhteistyössä