Voisiko joku Hki:ssä asuva auttaa?(paikallisliikenteestä kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlingBling
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BlingBling

Vieras
Jos hyppää Pasilasta junaan ja menee keskustaan maksaako se sen 2,70 e ja sitten voi tunnin ajan matkustaa millä vaan muillakin(ratikka,bussi,metro,juna)?Vai onko junaan oma lippu?En oikein ota selvää noista nettisivuista..Tarkoitus olisi mennä Pasilasta junalla keskustaan ja keskustasta raitiovaunulla Katajanokalle.. KIITOS! :)

Peesaan edellisiä ja lisään että tekstarilippu ois varmaan helpoin, se käy kaikissa muissa Helsingin sisäisissä liikennevälineissä paitsi busseissa (poikkeuksena muutamat Itä-Helsingin bussilinjat)

Jos Helsingissä liikut saman päivän aikana enemmän tai useamman päivän aikana niin on halvinta käyttää matkailijalippua jolla voi liikkua rajattomasti yhden tai useamman päivän aikana.

Helsingin sisällä voit matkustaa sisäisellä lipulla ympäriinsä sen reilun tunnin ajan, mitä lipussa riittää vaihtoaikaa. Sillä lipulla saat matkustaa raitiovaunuissa, metrossa, hsl:n busseissa Hgin alueella ja Suomenlinnan lautalla. Tekstarilippu on halvempi, mutta ei käy useimpiin busseihin (kuten joku tuolla ylempänä jo sanoikin).

onko se nykyään vaan tunnin? eiks enne ollut puoltoista?

asun pk-seudulla ja oon näin kujalla.. mut mulla onkin aina matkakortti.

osta junasta konduktööriltä pasila-keskusta välillä :) ei tartte säheltää sen automaatin kanssa pasilasa.

[QUOTE="aamuvirkku";26587356]onko se nykyään vaan tunnin? eiks enne ollut puoltoista?

asun pk-seudulla ja oon näin kujalla.. mut mulla onkin aina matkakortti.

osta junasta konduktööriltä pasila-keskusta välillä :) ei tartte säheltää sen automaatin kanssa pasilasa.[/QUOTE]

Pasila-keskusta välillä harvemmin konnarit liikkuu, lipuntarkastajatkin useammin. Kännykällä on kaikkein helpointa tilata lippu pasila-skatta välille.

seutulinjoilla on vaihto-oikeus 80 min, joillain sisäisillä linjoilla on myös pidennetty vaihtoaika.

Eli ostamme ne liput sieltä Pasilan asemalta(joku automaatti?) ja sitten voidaan tunti liikkua millä kulkuneuvolla vaan?Kiitos vastanneille.

JOo, tai sit ostat junasta tai tilaat kännykällä:

---

Voit tilata kännykkääsi kertalipun lähettämällä tekstiviestin A 1 numeroon 16355. Tilauskoodin voi kirjoittaa joko välilyönnillä tai ilman. Saat paluuviestinä kertalipun, joka on voimassa tunnin ostohetkestä lähtien. Viestissä näkyvät lipun voimassaoloaika ja -alue, tunnistenumero ja lähettäjänumero.

Palvelu toimii Ainan (+GoMobile-prepaid liittymä), DNA:n, Elisan, Kolumbuksen, Saunalahden, Soneran, ja Tele Finlandin liittymissä. Lipun hinta veloitetaan puhelinlaskun yhteydessä. Prepaid-liittymä estää lipun oston, jos saldoa ei ole riittävästi. Kännykkälippua ei voi ostaa Elisan prepaid-liittymällä.
---

Yhteistyössä