Onko kaikki 7v tyttölapset ärsyttäviä ja rasittavia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7v

Vieras
Mulla on nyt lomalla tullu niin mitta täyteen ton 7vee tytön kans.. Ei kestä. Vinkuu, märisee, tekee niinkuin tahtoo (luulee tekevänsä), mitään ei halua tehdä niinkuin vanhemmat tahtoo yms. Kokoajan vaatimassa ja haluamassa jotain, kokoajan haluaa olla huomion keskipisteessa ja jos ei ole niin yrittää sitä silti.. Mitä ton kans tekee?? Voisin pistää jonnekin kesäleirille koulun alkuun asti.

Ei meillä ainakaan ole. Kolme tytärtä ja kenelläkään ei ole ollut tuollaista. Ennen koulunalkua vanhimmalla oli aikoinaan tiettyä levottomuutta, nopeasti hermostui ja äksyili. Se meni ohi, kun koulu lähti alkuun. Ehkä jotain jännitystä. Alkaako hänellä siis koulu ensi syksynä vai meneekö jo toiselle luokalle? Koulunalku saattaa mietityttää ja se purkautuu noin.

Ei meillä ainakaan ole. Kolme tytärtä ja kenelläkään ei ole ollut tuollaista. Ennen koulunalkua vanhimmalla oli aikoinaan tiettyä levottomuutta, nopeasti hermostui ja äksyili. Se meni ohi, kun koulu lähti alkuun. Ehkä jotain jännitystä. Alkaako hänellä siis koulu ensi syksynä vai meneekö jo toiselle luokalle? Koulunalku saattaa mietityttää ja se purkautuu noin.

koulu alkaa, ehkä se on sitten alitajuista jännitystä. Olen monesti kysynyt, että jännittääkö ja sanoo, että ei. Ei myöskään itse osaa sanoa syytä käytökselleen. Me ei voida käydä missään, kun hän ei halua lähteä ja sitten jos lähdetään siitä huolimatta niin pilaa kaikkien tunnelman. Mikään puhuminen, uhkailu, lahjonta tai kiristys ei auta. Olin eilen jo niin lähellä pimahtaa kaupassa sille, vaikka tähän mennessä olen osannut hillitä oman käytökseni julkisilla paikoilla. Musta se ei oo lapselle hyväksi "häpäistä" muiden nähden ainakaan.

joooo! Tytöt tossa iässä on tooodella rasittavia. Vinkuva/kitisevä ääni, ollaan olevinaan niin kaikkitietävää ja isoa ja aargh! rasittavaa. Todella moni tapaamani 7v tyttö on juuri tuollainen, ja mä olen tavannut niitä paljon työni puolesta. Pojat huomattavasti rennompaa porukkaa.

Ei ole helppoa tyttölapsen äidillä, ei. Meillä on aina vinguttu joka asiasta, likan mielestä kaikki on p*skaa paitsi k*si, ja ikää nyt 10. Siitä lähdetään...

[QUOTE="vieras";26582339]joooo! Tytöt tossa iässä on tooodella rasittavia. Vinkuva/kitisevä ääni, ollaan olevinaan niin kaikkitietävää ja isoa ja aargh! rasittavaa. Todella moni tapaamani 7v tyttö on juuri tuollainen, ja mä olen tavannut niitä paljon työni puolesta. Pojat huomattavasti rennompaa porukkaa.[/QUOTE]

niinpä!! Pojat osaa tehdä omia juttujaan ja puhua normaalisti suurimman osan ajasta. Mutta tämä meidän tyttö pyörii ympärillä kuin joku herhiläinen ja vinkuu ja volisee joka asiasta. Aina joku huonosti ja mitään ei saa muka..

[QUOTE="Satu";26582354]Ei ole helppoa tyttölapsen äidillä, ei. Meillä on aina vinguttu joka asiasta, likan mielestä kaikki on p*skaa paitsi k*si, ja ikää nyt 10. Siitä lähdetään...[/QUOTE]

:laugh: toi oli hyvä.. saako noille jotain äänenvaimentimia jostain.

Ei yleisesti, välillä toki. Varsinkin silloin kun pikkuveljillä hyvä leikki ja tytöllä ei tällöin oikein mitään tekemistä, purkaa turhautuneisuutensa vinkumalla että on tylsää ym. Muutoin minusta tyttö on just oikein mukavassa iässä, ei ole ihan pikkuinen enää ja voidaan jo jotain isompien juttuja jne tehdä.

Mun tytöt on 6v ja 7v. En ole kokenut ärsyttäviksi :D Tappelevat kyllä nykyään enemmän keskenään kuin aikaisemmin. Ja mä olen ollut nyt siis viimeisen vuoden ihan lasten kanssa kotona.

Tytöllä ei ollut, mutta on aina ollut luonteeltaan hyvin rauhallinen ja mielikuvituksellinen. Poika nyt 7 v ja KYLLÄ, kaikki mikä kielletään kokeillaan pariin kertaan. Uhma ja äidistä irrottautuminen ja tunne onkohan sitä nyt iso vai pieni, koitan ymmärtää, mutta välillä tarttee laskee 10 ja takas sieltä 0 että pystyy rauhallisesti vastaamaan. Rajoja ja rakkautta hakevat, vaikka se joskus nyt niin raivostuttavalta tuntuukin jatkuvana.

On niitä hyviäkin hetkiä, niistä ammennetaan =)

8v (täyttää 9) ainakin on juuri tuollainen. Voi luoja sitä märinän määrää, mikään ei ole hyvin. Huvipuistoreissullakin ensimmäinen tunti meni valittamiseen, jolloin minä räjähdin ja sanoin että neiti on hyvä ja katsoo ympärilleen, muilla on HAUSKAA. Meillä vaan ollaan naama mykkyrällä.

Ihan kohta 7v taas on ainakin vielä aivan ihana.

niinpä!! Pojat osaa tehdä omia juttujaan ja puhua normaalisti suurimman osan ajasta. Mutta tämä meidän tyttö pyörii ympärillä kuin joku herhiläinen ja vinkuu ja volisee joka asiasta. Aina joku huonosti ja mitään ei saa muka..

No eikä tee :( Meillä on nyt hoidossa yks poika (7 v.) ja se on kyllä rasittava tapaus. Koko ajan pitäisi katsoa mitä hän tekee, kuinka upeasti potkii palloa tms. Jos ei katso ja kehu, hän jankkaa niin kauan, että huomioidaan. Vinkuu, että ruoka on pahaa eikä mikään kelpaa. Söisi vain herkkuja. Vinkuu leluja. Vinkuu, ettei ole mitään tekemistä. Vinkuu, että itikat pistävät. Vinkuu milloin mitäkin...

Mulla on nyt lomalla tullu niin mitta täyteen ton 7vee tytön kans.. Ei kestä. Vinkuu, märisee, tekee niinkuin tahtoo (luulee tekevänsä), mitään ei halua tehdä niinkuin vanhemmat tahtoo yms. Kokoajan vaatimassa ja haluamassa jotain, kokoajan haluaa olla huomion keskipisteessa ja jos ei ole niin yrittää sitä silti.. Mitä ton kans tekee?? Voisin pistää jonnekin kesäleirille koulun alkuun asti.

Meillä on kyllä niin hankalaa myös ton 7vee neidin kanssa! Olen hermot kireellä koko ajan hänen kanssa! Vaikka kuinka yritän hyvällä ja pitää hermoni kurissa niin kuitenkin kaikki päättyy riitelyyn. Kaikki muutkin sisaret kärsii. Ja mihinkään menemisistä ei tule mitään, kun ei halua mennä ikinä samaan aikaan samaan paikkaan ja kun olen päättänyt sitten pysyä kotona niin sitten vingutaan kun ei menty mihinkään ja kaikki lähdöt kestää kiukuttelun vuoksi ikuisuuden ja sitten lähdetään tosi huonolla fiiliksellä jne jne.

Meilläkin asustaa syksyllä 7v täyttävä nenäkäs draamakuningatar :D Mihinkään ei voi mennä, eikä mitään voi tehdä ilman vikinää tai totaalisia itkuraivareita.

Mutta silti en vaihtaisi päivääkään :)

Ei ne kaikki oo.
Ehkä ne ärsyttävät on vaan luonteeltaan sellasia ja ovat aikuisena sit sellasia pikkurilli pystyssä kitiseviä pikkuprinsessoja? :xmas:

Tai sit se on vaan joku kehitysvaihe, onhan noita vaikka minkälaisia lapsilla. :D

Ei kaikki ole. Ei mun tyttö oo koskaan ollut.

Onko lapsella tylsää...? Ts. onko tarpeeksi kaveriseuraa ja tekemistä - se kotona oleminen ja vanhempien & sisarusten seura ei kaikille riitä.

Ei kaikki ole. Ei mun tyttö oo koskaan ollut.

Onko lapsella tylsää...? Ts. onko tarpeeksi kaveriseuraa ja tekemistä - se kotona oleminen ja vanhempien & sisarusten seura ei kaikille riitä.

Voi olla että ainakin minun tytölläni on tylsää. Mutta yritäpä saada se vinkuiita sopimaan kaverikyläilystä. Haluaa, ei halua, sopii kyläilyn, haluaa perua, kaikki on tyhmiä, jokaikinen kaverikin... Minun puolestani saakin mädäntyä tylsyyteensä jos ei osaa päättää. Ja kahdeksanvuotiaan puolesta en sovi kaveritreffejä, sen verran pitää olla omaa aktiivisuutta että itse laittaa viestiä kaverille.

Ehkä se jossain vaiheessa tajuaa että kun käyttäytyy ihmisiksi niin on paljon kivempaa.