Pankissa multa kysyttiin:"Imetätkö sinä?"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Siis häh! Onko se imetys jotenkin kovin ihmeellistä ja kuuluuko se ulkopuolisille imetänkö vai en? Vastasin hämmästyneenä, et joo, kyllä imetän... Kysyjä oli pankkivirkailija.

Mua on ruvennut ärsyttämään, kun ihan kaikki kysyy imetänkö? Jumaliste, onko se ihmisten mielestä jotain hyvän päivän jutustelua?

Muistaakseni joku on aikaisemminkin tehnyt aiheesta aloituksen, mut en löytänyt sitä. Jotenkin tuntuu, että niinkin luonnollinen asia kuin imetys, on jotain niin maagista ja erikoista, että sitä jokainen ihmettelee.

Anteeksi asiattomuuteni,mutta siinä yhdessä kuvassa ainakin sun etuvarustus oli senverran muhkeamman puoleinen että jos ne vaan pistää silmään?

Silleen tissit pankintiskillä?

Mutta joo,ymmärrän ettei oo kiva juttu tuo utelu.

[QUOTE="vieras";26576330]Anteeksi asiattomuuteni,mutta siinä yhdessä kuvassa ainakin sun etuvarustus oli senverran muhkeamman puoleinen että jos ne vaan pistää silmään?

Silleen tissit pankintiskillä?

Mutta joo,ymmärrän ettei oo kiva juttu tuo utelu.[/QUOTE]

mulla oli huppari päällä, niin ei tissejä kyllä pahemmin näkynyt :D

Imetys on siis kielletty puheenaihe, mutta imetys julkisella paikalla palstalaisten mielestä ilman muuta sallittua. Mikä tässä mahtaa olla oikea tapa käsitellä imetystä, kun aina tuntuu menevän väärin.

[QUOTE="vieras";26576432]Imetys on siis kielletty puheenaihe, mutta imetys julkisella paikalla palstalaisten mielestä ilman muuta sallittua. Mikä tässä mahtaa olla oikea tapa käsitellä imetystä, kun aina tuntuu menevän väärin.[/QUOTE]

mun mielestä se on aika henkilökohtainen asia, en myöskään harrasta julkisilla paikoilla imetystä...

Kaukaa haettu ajatus... Olitteko lainoista puhumassa? Imetys on taloudellista joten liittyy teidän kykyyn ajatella rahan säästöä. :) Todennäköisesti oli kyllä vaan utelias ja tahditon.

Multakin kyllä tosi moni puolituttukin on kysynyt samaa, jopa mun pomo! Naapuri tiedustelee asiaa vähän väliä tyyliin: "Siis vieläkö sä imetät??" Joo, vauva on 5kk, kyllä imetän.

Multa sais kysyä, en ihmeemmin yllättyis :D En ajattele imetystä mitenkään tabuna, pidän sitä normaalina lapsen ruokinta tapana ja voisin hyvinkin keskustella siitä vaikka pankkivirkailijan kanssa :D

Kaukaa haettu ajatus... Olitteko lainoista puhumassa? Imetys on taloudellista joten liittyy teidän kykyyn ajatella rahan säästöä. :) Todennäköisesti oli kyllä vaan utelias ja tahditon.

Multakin kyllä tosi moni puolituttukin on kysynyt samaa, jopa mun pomo! Naapuri tiedustelee asiaa vähän väliä tyyliin: "Siis vieläkö sä imetät??" Joo, vauva on 5kk, kyllä imetän.

mä kävin vaan avaamassa vauvalle tilin :D ja aina ihmiset on hämillään kun imetän 2,5kk vauvaa :confused: mun mielestä aika normaalia imettää vielä vuodenkin ikäistä.

Minua kanssa ihmetyttää. Hitto että hävetti olla anopin kanssa liikenteessä kun se sukujuhlilla kyseli kaikilta imetyksistä ja painosta. Ymmärrän kyllä että läheisiltä voi kysyä ja aloittaa sillä keskustelu mutta ei se oikein hyvä jutustelun alku ole. Olipa muuten utelias virkailija.

Jep, kun multa kysyttiin neuvolassa sitä 3kk vauvan kohdalla.. Että vieläkö imetän :D No joo, pizzallahan toi elää, kunhan sanoin vaan.

Nykymaailmassa imetys on tosi ihmeellistä :D Itse vältän julkisilla paikoilla syöttämistä omista syistäni, ei tarvi sietää tuijotusta ja ihmetystä.

Onhan se ehkä vähän vaivaannuttavaa kun joku sellaisia kyselee. Hassu sattuma, mutta tänään juuri miespuoleinen kollegani kysyi minulta että aionko imettää vauvaa (nyt 6kk raskaana).

Keskustelin ihan asiallisesti, ja kertoilin että aion jos vaan suinkin pystyn, ja siitä kuinka tärkeää se onkaan vauvalle verrattuna korvikkeesseen. Olin kyllä vähän huojentunut kun päästiin aiheesta toiseen. Jotenkin oli koko ajan sellainen olo että huomio oli omissa rinnoissani, ja siis vähän yksityisyyden puolelle menemiseltä tuntui.

Olen oppinut sen, että kun nainen tulee raskaaksi niin oma ruumis ei ole enää vain minun vaan kaikkien läsnäolijoiden omaisuutta. Samaten kaikki ruumiintoiminnot täytyy jakaa kaikkien kanssa. Vaikka jonkun tuikituntemattoman ihmisen kanssa, joka vain sattuu seisomaan samalla bussipysäkillä.

Niin se vain on.

No minä en kyllä ymmärrä, miten se imettäminen on sitten niin maagista ja erikoista, ettei pankintäti siitä voisi jutustella. Yksityisasia joo, mutta ei yhtään se kummallisempi asia kuin esim harrastukset, työpaikka lapsien ikä tms, joista nyt minun mielestäni voi jutella ihan kenen kanssa tahansa.

• Tykkää
Reactions: cool mama
Multa on kans kyselly ihan tuiki tuntemattomat :O Kerrankin käytiin ruokakaupassa ja mulla oli toinen tyttö nukkumassa kaukalossa ja tulin sieltä sit masu pystyssä. Ostin korviketta kun ei tullut juuri silloin kunnolla maitoa niin piti ottaa korviketta kans. Kassaneiti katseli hetken sanoi siihen että "Ei kannata hankkiutua raskaaksi vauvan ollessa pieni, kun ei voi imettää."
Ilmoitin että "saan raskautua milloin haluan, ja voin myös imettää vaikka olenkin raskaana. Eikä se ole teidän tehtävänne ohjeistaa, mitä minä teen"
Kassaneiti vaan katsoi, ja tuumasi että jaa.
Oli kyl aika törkeetä:whistle:

[QUOTE="vieras";26576570]Onhan se ehkä vähän vaivaannuttavaa kun joku sellaisia kyselee. Hassu sattuma, mutta tänään juuri miespuoleinen kollegani kysyi minulta että aionko imettää vauvaa (nyt 6kk raskaana).

Keskustelin ihan asiallisesti, ja kertoilin että aion jos vaan suinkin pystyn, ja siitä kuinka tärkeää se onkaan vauvalle verrattuna korvikkeesseen. Olin kyllä vähän huojentunut kun päästiin aiheesta toiseen. Jotenkin oli koko ajan sellainen olo että huomio oli omissa rinnoissani, ja siis vähän yksityisyyden puolelle menemiseltä tuntui.[/QUOTE]

Rinnat ovat siis tilanteesta riippune joko seksismin aihe tai sitten ruokakulttuuriin liittyvää. Niistä saa keskustella vain erittäin läheiset sukulaiset, mieluummin ei kukaan ja varsinkaan miehille ei kuulu koko sia, kun rinnat eivät ole miehille sallitut kuin n. 1 vuoden ikään saakka edes puheenaiheena, vaikka mies olisi kuinka kiinnostunut lapsista ja niiden hyvinvoinnista. Rinnat ovat myös muuutenkin miehiltä kielletyt ja aina isolla kaula-aukolla varustettuun asuun pukeutuneen naisen tullessa vastaan kadulla miehen pitää siirtyä toiselle puolelle katua, jotta ei vahingossakaan katse osu sinnepäinkään. Erityisesti rinnat ja niihin liittyvät ajatukset sekä kysymykset on kielletty pankkivirkailijoilta, vaikka itse olisivat samassa elämäntilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26576538:
Jep, kun multa kysyttiin neuvolassa sitä 3kk vauvan kohdalla.. Että vieläkö imetän :D No joo, pizzallahan toi elää, kunhan sanoin vaan.

Nykymaailmassa imetys on tosi ihmeellistä :D Itse vältän julkisilla paikoilla syöttämistä omista syistäni, ei tarvi sietää tuijotusta ja ihmetystä.

Tottakai ymmärrän neuvolassa kysymisen, se on ihan normaalia ja ok. Mut muualla, ja ihan ulkopuoliset. Niille se ei kuulu pätkän vertaa

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26576623:
No minä en kyllä ymmärrä, miten se imettäminen on sitten niin maagista ja erikoista, ettei pankintäti siitä voisi jutustella. Yksityisasia joo, mutta ei yhtään se kummallisempi asia kuin esim harrastukset, työpaikka lapsien ikä tms, joista nyt minun mielestäni voi jutella ihan kenen kanssa tahansa.

Ja muutamille 3-vuotiaille sitten huudellaan hyitä ja ääliötä tuolla toisessa ketjussa kun ovat uskaltautunut kaupassa tai jossain muualla puhumaan ihmisille.. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/pluss...itas-suhtautua-tahan-vai-pitaisiko-mitenkaan/

[QUOTE="vieras";26576666]Rinnat ovat siis tilanteesta riippune joko seksismin aihe tai sitten ruokakulttuuriin liittyvää. Niistä saa keskustella vain erittäin läheiset sukulaiset, mieluummin ei kukaan ja varsinkaan miehille ei kuulu koko sia, kun rinnat eivät ole miehille sallitut kuin n. 1 vuoden ikään saakka edes puheenaiheena, vaikka mies olisi kuinka kiinnostunut lapsista ja niiden hyvinvoinnista. Rinnat ovat myös muuutenkin miehiltä kielletyt ja aina isolla kaula-aukolla varustettuun asuun pukeutuneen naisen tullessa vastaan kadulla miehen pitää siirtyä toiselle puolelle katua, jotta ei vahingossakaan katse osu sinnepäinkään. Erityisesti rinnat ja niihin liittyvät ajatukset sekä kysymykset on kielletty pankkivirkailijoilta, vaikka itse olisivat samassa elämäntilanteessa.[/QUOTE]

mä veikkaan, että kyseinen pankkivirkailija(yli 50-v) tuskin imettää- tai eihän sitä koskaan voi tietää :whistle:

Kun nainen tulee raskaaksi, naisesta tulee kaikille vapaata riistaa ruodittavaksi ja räävittäväksi.

Kyllä mullekin tuli ventovieraat kyselemään imetyksestä, maidon riittämisestä ja siitä, onko vauvani KILTTI. Siis hah, näihin olen vain suhtautunut huvittuneesti, kun ei kukaan sillä pahaa tarkoita.

Yhteistyössä