Lapseni suusta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "RIIKKA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"RIIKKA"

Vieras
Kolme vuotias poikani on valloittavassa iässä. Joka päivä saan kunnon naururemakat, punastumisen tai kyyneleet silmäkulmaan...

Alkuviikosta lapseni kysyi: "Äiti, missä mummin Kari on?" Minä: "Mummin Karia ei enää ole. Mummin Kari on kuollut. Kari oli kovin sairas, eikä lääkärit pystyneet parantamaan Karia. Nyt hän on taivaalla, pilven päällä ja hänellä on hyvä olla." Lapsi lähti mietteliäänä huoneeseensa. Tuli hetken kuluttua keittiöön sadetakki kädessään ja sanoi "Äiti, Kari kastuu aivan litimäräksi nyt tuolla ulkona. Saanko lainata sadetakkini hänelle, saanhan?"

Prismassa: Nuoripari seisoi vieressämme mehuhyllyllä kun poikani kääntyi heihin ja sanoi: "Äitillä on tissiliivit. Siksi on kun sillä on ihan oikeasti isommat tissit kun iskällä."

Kotona eilen: "Äiti, milloin minä kasvan tytöksi, en jaksaisi enää odottaa."

Aamulla: Ruhonleikkuri surisi ulkona. Poikani kysyi: "mikä tuolla hurisee?" ja ryntäsi ikkunaan. "hei äiti, siellä on setä ja sillä on tosi iso partakone."

Voi voi, näitä olisi niin paljon vielä lisää, mutta kaikkea ei jaksa naputella. Lapset on ihania. <3

• Tykkää
Reactions: Myry vaan
Kirjoita noi muistiin :)! Sitä luulee, että ne muistaa ikuisesti mutta... Muutaman lapsen kanssa niitä unohtuu. Harmittaa vietävästi kun keskimmäisen juttuja on vähiten kirjattu muistiin (on tuolla yksi kalenteri, mihin sitten hätäpäissäni kirjoittelin suurimpia mutta kuitenkin).

[QUOTE="susax";26556884]Kirjoita noi muistiin :)! Sitä luulee, että ne muistaa ikuisesti mutta... Muutaman lapsen kanssa niitä unohtuu. Harmittaa vietävästi kun keskimmäisen juttuja on vähiten kirjattu muistiin (on tuolla yksi kalenteri, mihin sitten hätäpäissäni kirjoittelin suurimpia mutta kuitenkin).[/QUOTE]

Kirjoittelin noita juttuja eilen illalla pojan vauvakirjaan. On niin ihanaa sitten joskus lukea niitä ja miettiä miten kauniita, pieniä ja hauskoja ajatuksia pienen mielessä on ollut ja toivottavasti ne ajatukset eivät liian aikaisin katoa. :)

4v tyttö katseli vähän aikaa sitten julistetta, jossa koiran kuvia ja sanoi: "Äiti, lasketaan montako kokoväristä koiraa tuossa on."
Yksivärisestä tulikin kokovärinen, fiksusti ajateltu.

4v tyttö katseli vähän aikaa sitten julistetta, jossa koiran kuvia ja sanoi: "Äiti, lasketaan montako kokoväristä koiraa tuossa on."
Yksivärisestä tulikin kokovärinen, fiksusti ajateltu.

:)

Olisi kiva lukea muidenkin "lapsen suusta" -juttuja lisää. Ne on niin hellyyttäviä ja aitoja. :)

Minäkin kirjoittelen vielä lisää poikamme juttuja kun saan aikaiseksi haettua vauvakirjan lähemmäs. Nuo mitä kirjoitin tulivat ulkomuistista, ovat kaikki tältä viikolta.

Meillä nuo leikki-ikäiset kysyvät aina toisiltaan kuka asuu millon missäkin. Siis "kuka asuu kiven alla?" ja vastaavat "peesuusieni" No aikani kuunneltuani kysyin "kuka asuu äitin pimpissä?" ja vastasin "hiivaasieni". Kyllä muo nauratti, lapsia ei, ku eivät tajunneet. Varsinkaan nuo naapurin kaksoset.

Mitähän se "muu elämä" on, joka on tuota parempaa?:) Ihania olivat. Ja tosiaan, kirjoittakaa muistiin ne. Ja heti sitä mukaa kun niitä tulee, ettei pääse unohtumaan. Minulla vanhin lapsi 7 ja kolmas vihko menossa:)

Oma merkityksellinen ja sisältörikas elämä, niin ettei tarvitse elää muiden kautta ja sälyttää vastuuta omasta onnellistumisestaan jälkeläistensä harteille. Lapsiraukat.

Tulipa hyvä mieli tästä aloituksesta. Lapsilla on kyllä ihania juttuja. Mulla on kanssa kuopus 3v ja on tosiaan ihanassa iässä ja juttuja riittää..

Oma merkityksellinen ja sisältörikas elämä, niin ettei tarvitse elää muiden kautta ja sälyttää vastuuta omasta onnellistumisestaan jälkeläistensä harteille. Lapsiraukat.

Etkö sinä todella koskaan omassa sisältörikkaassa elämässäsi naura tai ole onnellinen ja iloinen muiden kanssaihmisten valloittavista ajatuksista ja puheista?

Elämäni on sisältörikasta. Oli sitä ennen lasta ja on sitä nyt. Pienenä lisänä saan toki nauraa ja nolostella vielä hitusen entistä enemmän, mutta se tuli kaupanpäällisenä, ei tilattuna. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;26557290:
Tulipa hyvä mieli tästä aloituksesta. Lapsilla on kyllä ihania juttuja. Mulla on kanssa kuopus 3v ja on tosiaan ihanassa iässä ja juttuja riittää..

Lasten ajatusmaailma on <3
Kumpa se säilyisi aina ja aina vaan... :)

[QUOTE="RIIKKA";26557344]Etkö sinä todella koskaan omassa sisältörikkaassa elämässäsi naura tai ole onnellinen ja iloinen muiden kanssaihmisten valloittavista ajatuksista ja puheista?

Elämäni on sisältörikasta. Oli sitä ennen lasta ja on sitä nyt. Pienenä lisänä saan toki nauraa ja nolostella vielä hitusen entistä enemmän, mutta se tuli kaupanpäällisenä, ei tilattuna. :)[/QUOTE]

Toki, paljonkin. Minulla vain ei ole tarvetta luoda minkäänlaista velvoittavaa riippuvuussuhdetta itseni ja niiden ihmisten välille, joiden kanssa haluan tehdä niin.

Saati että haluaisin vain oman itsekkyyteni vuoksi olla vastuussa kaikesta siitä pahasta, mikä nykyihmistä väistämättä hänen elämänsä aikana tulee kohtaamaan. Minulla ei ole mitään hillitsemätöntä lisääntymisviettiä, joka saisi minut sikiämään eläinten lailla.

Toki, paljonkin. Minulla vain ei ole tarvetta luoda minkäänlaista velvoittavaa riippuvuussuhdetta itseni ja niiden ihmisten välille, joiden kanssa haluan tehdä niin.

Saati että haluaisin vain oman itsekkyyteni vuoksi olla vastuussa kaikesta siitä pahasta, mikä nykyihmistä väistämättä hänen elämänsä aikana tulee kohtaamaan. Minulla ei ole mitään hillitsemätöntä lisääntymisviettiä, joka saisi minut sikiämään eläinten lailla.

Ja tämän mainion elämäsi ja oivien valintojesi takia käyt räksyttämässä 2+ -palstalla? :laugh:

Meillä odotetaan pikkusisarusta ja vauvoista on paljon puhuttu 3v:n kanssa. No kioskilla 3v päätti kysyä tukevalta kioskin sedältä pilke silmäkulmassa et "mitäs tuolla masussa oikeen on"...
Ihan hyvä muuten mut punastun muutenki helposti niin kiusaantuneisuus oli kyllä luettavissa kilometrin päähän..

Ylipainon takia käyn ravintoterapeutilla ja Sattumoisin poikani 6v oli mukana käynnillä ja siinä hän sitten ihmetteli miksi käyn siellä ja rt vastasi että äidin vatsa ei osaa sanoa koska se on täynnä, toisin kuin lapsilla osaa. Joten poika tähän "ei se vatsa voi sanoa, koska sillä on suu täynnä". Tämän hän sitten oivalsi ja voi olla että rt on käyttänyt sitä työssään

Ja tämän mainion elämäsi ja oivien valintojesi takia käyt räksyttämässä 2+ -palstalla? :laugh:

En voi lakata ihmettelemästä kuinka järjenvastaisiin tilanteisiin kiimaiset naaraat ajavat itsensä vain saadakseen siementä sisäänsä ja päästäkseen poikimaan. Sitten tullaan tänne parkumaan kun oikea elämä (tm) ei vastannutkaan sitä vaaleanpunaista unelmaa. Siinä piilee tämän palstan viehätys ja hilpeys.

Yhteistyössä