Lepotila olohuoneeseen, värit mietinnässä.

Nyt on vihdoinkin aloitettu olohuoneen sisustus. Aloitan eräästä nurkasta, jonne teen miehelle nojatuolin/kahvinsiemailupaikan/läppäripaikan. Nyt on kalusteet päätetty, en vain osaa päättää väriyhdistelmää.



Eli nurkkaan tulisi tuo pikkupöytä joko valkoisena tai mustana.

Matto tulee sitten kans pyöreä (130cm) ja se olisi tarjolla eri vaihtoehtoina: valkoisena, harmaana, mustana, beigenä yms muita värejä tarjolla.







Lepotuolina olisi sit tämä joko mustana, harmaana tai punaisena.



Muuta sisustusta ei ole olohuoneessa (tai ne menee vaihtoon), paitsi valkoinen lamppu ja musta tv.
 
Silja.S
Älä tee liian musta-harmaata ainakaan. Tulee helposti kylmä, tylsä, liian toimistomainen.

Entä jos yhdistät mustaa, valkoista, ja punaista?

Mutta toisaalta täytyy muistaa, ettei tilaa sisusteta nurkka kerrallaan. Koko huone on nähtävä kokonaisuutena, kaiken pitää sopia toisiinsa.
 
tunkion kukko harmaana
Älä tee liian musta-harmaata ainakaan. Tulee helposti kylmä, tylsä, liian toimistomainen.

Entä jos yhdistät mustaa, valkoista, ja punaista?

Mutta toisaalta täytyy muistaa, ettei tilaa sisusteta nurkka kerrallaan. Koko huone on nähtävä kokonaisuutena, kaiken pitää sopia toisiinsa.
Se on juuri totta tuo, ettei tuosta nurkasta tulisi liian tummaa. Tuo tuoli on kyllä niin geometrinen, ettei se kyllä mielestäni tylsältä näytä.

Tiedän toki, että sisustuksen pitää sopia yhteen. Olen jo miettinyt muita tuotteita, mutta värimaailma on vähän hakusessa.
 
Silja.S
Se on juuri totta tuo, ettei tuosta nurkasta tulisi liian tummaa. Tuo tuoli on kyllä niin geometrinen, ettei se kyllä mielestäni tylsältä näytä.

Tiedän toki, että sisustuksen pitää sopia yhteen. Olen jo miettinyt muita tuotteita, mutta värimaailma on vähän hakusessa.
Niin... tahdotko sitten teräviä kontrasteja vai vähän rauhallisempaa? Esimerkiksi tuo valko-musta-punainen yhdistelmä vaatii uskaliaisuutta. Jos tahtoo vähän rauhoittaa, ehkä joku harmaa-musta-punainen? En oikein osaa sanoa, kun en ole nähnyt koko tilaa.

En ole mikään sisustusasioiden asiantuntija, mutta toki noita itsekin joutuu miettimään ja jokainenhan sisustaa sielunmaisemansa mukaan. Itse tykkään väreistä. Esimerkiksi omasta olohuoneestani löytyy mustan ja valkoisen lisäksi okrankeltaista. Makuuhuoneestani vihreää, vaaleaa turkoosia ja ruskean sävyjä. Leikkitila on sisustettu sinisen sävyillä ja värikkäillä yksityiskohdilla. Parvekkeella on turkoosia ja kirkkaan vihreää yhdistettynä harmaaseen jne.

Olen luonteeltani räväkkä ja luova. En jaksaisi kovin kauan katsella tylsää sisustusta. Muutan huoneiden värimaailmaa usein, joten minulle on tärkeää, että määräävä väri on jotain helposti muihin väreihin yhdistettävää.

LISÄYS: aiemmin olen sisustanut mm. purppuralla. Joskus rakastin viininpunaista niin paljon, että tungin sitä joka paikkaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tunkion kukko harmaana
Itse ottaisin tuolin ja pikkupöydän mustina ja maton lattiaan sopivana vaaleana.
Mua vaan häiritsee sit, jos on 2 mustaa esinettä ja ne ei ole "saman" mustia, vaan hieman eri sävyisiä.

Tuntuu, et otan tuolin harmaana (se on lämpimämpi sävy kuin musta) ja muut luonnonvalkoisena. Harmi vaan, kun tuoli tulee vasta viikon lopussa, matto taas pitäisi hakea varauksesta huomenna. Sen saa vaihtaa parin päivän kuluessa, jos huomaa tulleen valinneeksi väärän värin.
 

Yhteistyössä