Joko Anatolia on lähtenyt synnyttämään?

  • Viestiketjun aloittaja Hhhh
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juku";26534029]Kai Anatolia kirjoittaa tänne meille ennen kun lähtee?![/QUOTE]
Voi olla :). Riippuu ihan siitä, miten äkkilähtö tulee, mihin aikaan vuorokaudesta, ja mitä olen tekemässä ennen kun lähden.
 
"vieras"
Käynnistys, verenvuoto jne tietenkin eri asioita mutta mä en ymmärrä niitä jotka pakkautuu sinne synnärille niin aikaisin että siellä ollaan sitten puoli vuorokautta tai enemmän.
 
Tönt
Eka 5 pv yli, toka 10 pv, tämä on nyt 8 pv yli...huumoria kyllä riittää vielä :), ekaa odottaessa taisi huumori loppua kaikkein varhaisimmassa vaiheessa. Nyt ei vituta vielä yhtään :D, käynnistystä en vaan haluaisi (mielummin "luomuna").
mulla kun noi kaks ekaa tuli ennen ja kolmas meni viikolla yli niin siinä tunsi oikeesti huijatuksi. :kieh: neljäskin meni viikolla yli mutta sen osasin jo odottaakin. :D tsemppiä!
 
[QUOTE="vieras";26534268]Käynnistys, verenvuoto jne tietenkin eri asioita mutta mä en ymmärrä niitä jotka pakkautuu sinne synnärille niin aikaisin että siellä ollaan sitten puoli vuorokautta tai enemmän.[/QUOTE]
En mäkään ehkä ymmärtäisi, ellei omat synnytykset olisi menneet siten, että ekana supistelee kotona säännöllisesti ja tuntikausia, sairaalaan mennessä supistusten väli on esim. 5 minsaa (ja synnärille soitettaessa on pyydetty tulemaan sinne samantien, kun ovat kuulleet kauanko on supistellut ja miten säännöllisiä & pitkäkestoisia supistukset ovat). Synnärin ovella (se tarkkailutila, mikälie) toteavat että kohdunsuu auennut tyyliin 4 cm & synnytys selvästi käynnissä, käyrällä näkyy hyvät säännölliset voimakkaatkin supistukset, joten eikun sisään vaan.

Sitten muutaman tunnin päästä tulee joku suvantovaihe; supistukset laimenee/loppuu & niiden voimistumista odotellaan. Kotiin eivät päästä lähtemään, kun kohdunsuu on 5-6 sentissä ja raskaudet jo lasketun ajan yli, ja supistuksia on tullut jo reilusti yli puoli vuorokautta. Synnyttäjä kävelee, saa akupunktiota jne, mutta supistuksia ei kuulu. Lopulta niitä aikaansaadaan ja voimistetaan oksitosiinilla, ja sitten alkaa taas tapahtua.

Suunnilleen sama tapahtunut x 2. Tapahtuu pian kenties kolmannen kerran.

Katsos kun synnytyksiä on erilaisia. Joillain synnytykset etenee nopeasti, toisilla hitaasti, vaikka tilanne olisi sairaalaan mennessä sama. Eikä ne ota synnärille yleensä edes sisään, jos sinne tulee liian aikaisin, muuten vaan huvin vuoksi rutisemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: as if ja Fortune
Meidän pienimmät lähti just mummolaan ja tulevat kuulemma takaisin vasta kun vauva on maailmassa. Ehkä me treffataan sittenkin synnärillä? En mä kyllä oo yhtään valmis synnyttämään mutta en kestä sitäkään että noi olis kuukauden pois kotoa :D
Tärskyt äitiyspolin ovella huomisaamuna?

Mennään sit molemmat mun ajanvarauksella sisään ja otetaan yhdessä käynnistys (jota en kyllä halua, mutta ei tää vissiin ilman sitäkään synny).
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
Anatolia, kaikkihan ei kestä kipua vaan vaativat suunnilleen ovella epiduraalia, ilokaasua jne Eikä siinäkään mitään pahaa ole :) Itse kuulun niihin jotka käy mielellään "pikaisesti" synnyttämässä, en siis ole ollut pakkautumassa alkuvaiheessa. Molemmissa olen joutunut menemään itsestä johtumattomista syistä, ekassa 5 5 cm auki, tokasta 6 cm ja kummassakaan ei synnytykset olleet edes käynnissä :) Kukin tavallaan!
 
Oksitosiinirasitus tais riittää käynnistykseksi...tunnin ajan vähän jo vitutti, kun ilokaasu ei toiminut (siis se masiina on rikki), nyt ei oo huolen häivää kun on epiduraali päällä. Ruokaa toivon pian saavani, olis aika kova nälkä.
Missähän kaikki monsterikätilöt on, kun nää mun lapsenpäästäjät on ainakin tosi mukavia? :)
As if, ei mua pelota muu kuin se, että tässä kestäis vielä pari vrk, mutta ei kuulemma kestä. Silloin meinaan iskis jo todellinen tylsyyskuolema.
 

Yhteistyössä